راهنمای سفر به سریلانکا ، بهشت گرمسیری آسیا (تور ارزان سریلانکا)

به گزارش تور ایران، سواحل خاص و دیدنی، گونه های جانوری نایاب، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای خوب و مردمان خونگرم تنها چند علت برای سفر به سریلانکا است. بهشتی گرمسیری که مارکوپولو آن را زیباترین جزیره جهان معرفی می نماید. جزیره ای که در جنوب هندوستان واقع شده و البته شاید خیلی از شما با این مقصد مجذوب کننده در آسیا آشنا نباشید، حق هم دارید! بسیاری از تورها به مقاصد کشورهایی نظیر امارات و ترکیه است و تنها کسانی که اهل تجربه های خاص و سفر به مقاصد مجذوب کننده و کمتر دیده شده هستند سریلانکا را می شناسند. اگر شما هم دوست دارید تا با برترین هزینه به یک جزیره زیبا و کمتر شناخته شده سفر کنید، در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران با راهنمای سفر به سریلانکا با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به سریلانکا ، بهشت گرمسیری آسیا (تور ارزان سریلانکا)

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

اطلاعات ضروری در راهنمای سفر به سریلانکا

راهنمای دریافت ویزا توریستی سریلانکا

یکی از مهمترین نکات درباره سفر به سریلانکا نحوه دریافت ویزا است. برای دریافت ویزا سریلانکا احتیاجی نیست تا به سفارت این کشور مراجعه کنید، زیرا صدور ویزا به صورت آنلاین و یا حتی در فرودگاه نیز امکانپذیر است. با داشتن ویزای توریستی سریلانکا تا 30 روز اجازه اقامت در این کشور را خواهید داشت. البته ویزای فرودگاهی معطلی زیادی دارد و پیشنهاد می شود که از ویزای الکترونیکی بهره ببرید. برای دریافت این ویزا باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • مدارک شناسایی
  • فرم تکمیل شده آنلاین
  • پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه
  • بلیط بازگشت از سریلانکا و مدارک رزرو هتل
  • حداقل دو قطعه عکس

آشنایی با سریلانکا | جزیره ای خاص در جنوب آسیا

سریلانکا کجاست؟ این اولین سوالی است که فکر های کنجکاو را تحریک می نماید، شاید تصور کنید که سریلانکا یک کشور اروپایی است، خصوصا اگر تصاویر آن را دیده باشید. اما اینگونه نیست! این کشور، یک جزیره با آب و هوای گرمسیری است که در جنوب آسیا و جنوب هندوستان در اقیانوس هند واقع شده و البته بخشی از شبه قاره هند محسوب می شود.

برای اطلاع از موقعیت جغرافیایی این کشور، نقشه گوگل را باز نموده و در اقیانوس هند در پی یک جزیره به شکل قطره اشک باشید! بله سریلانکا همینجاست. جایی که ترکیب هنرنمایی طبیعت با معماری های خاص معابد، سوژه های بی نظیری برای عکاسی ساخته اند.

اما کار فقط با عکاسی به خاتمه نمی رسد، تماشای طلوع و غروب خورشید آفتاب در سواحل بی نظیر سریلانکا و یا تجربه جت اسکی، قایق سواری و موج سواری در آب های زلال این جزیره، تجربه بی نظیری برای شما خواهد بود. علاوه بر این، فرهنگ و مهمان نوازی عجیب مردم این کشور شما را متعجب خواهد نمود. شاید گمان کنید که مهمان نوازی، تنها شاخصه ای در وصف ایرانیان است، اما اینطور نیست! مهمان نوازی، خونگرمی، لبخندهای محبت آمیز و صمیمی، عضو جدانشدنی از مردم سریلانکا هستند.

موقعیت جغرافیایی سریلانکا روی نقشه گوگل:

تاریخچه سریلانکا | جزیره درخشان

سریلانکا در زبان سانسکریت به معنی جزیره درخشان است. اما وقتی بازرگانان ایرانی برای اولین بار، به این جزیره رسیدند، نام آن را سرندیپ گذاشتند! حتما واژه Serendipity برای شما آشناست، بله این واژه از همان سرندیپ که یک واژه فارسی است گرفته شده و نعمت و خوش اقبالی معنا می شود. سرزمینی که به واسطه طبیعت، فرهنگ و تاریخ، زیبایی و هوای خوب، مردمانی خوش اقبال را پذیرایی می نماید.

جالب است بدانید که تاریخچه این جزیره به حدود 3 هزار سال پیش یعنی زمان پیدایش آیین بودایی بازمی شود. به همین علت هم هست که معابد بودایی زیادی در این جزیره ساخته شده اند. البته در حال حاضر هم دین بیش از 70 درصد مردم این کشور بودیسم است.

سریلانکا تا سال 1972 به نام سیلان شناخته می شد اما بعدها با عنوان جمهوری دموکراتیک سوسیافهرستی سری لانکا تغییر نام پیدا کرد. این کشور به واسطه موقعیت و منابع خاص، تا سال ها تحت سلطه کشورهای هلند، پرتغال و انگلیس بوده و خاتمه در سال 1948 به استقلال رسیده است.

آب و هوای سریلانکا

مهمترین نکته در مورد سفر به سریلانکا، آب و هوای متفاوت آن است. هر نقطه از این جزیره در طول یک ماه، آب و هوای متفاوتی را تجربه می نماید. علت آن نیز تاثیر 2 موسم آب و هوایی متفاوت بوده؛ علاوه بر آن تغییرات ارتفاعی نیز علت دیگری بر تفاوت آب و هوا در سریلانکا است. به همین علت صحبت کردن درباره برترین زمان سفر به این جزیره کاملا بستگی به این دارد که کدام شهر و منطقه از سریلانکا را برای سفر انتخاب نموده باشید!

برترین زمان سفر به سریلانکا

اگر به گال در جنوب، چیلاو در غرب و مرکز سریلانکا در جنوب غربی سفر کنید، ضروری است در نظر داشته باشید که این بخش ها در ماه های آوریل تا سپتامبر (فروردین تا شهریور) بارش های زیادی دارند، اما از ماه اکتبر به بعد (مهر ماه) آب و هوا برای گردشگران مطلوب تر خواهد شد. اگر قصد سفر به این قسمت از جزیره را دارید، ماه های اکتبر تا مارس زمان مناسبی است. در ماه مارس (اسفند) دریا آرام و همه چیز برای تفریحات دریایی، شنا و تماشای موجودات دریایی مهیاست.

تپه های مرکزی سریلانکا به علت موقعیت جغرافیایی و ارتفاع، در طول سال خنک تر از سایر نقاط این جزیره هستند. به طوری که زمانی که میانگین دمای جزیره به 28 درجه برسد، این قسمت آب و هوایی با 15 درجه سانتی گراد تجربه می نماید. این قسمت از جزیره در ماه های دی تا اسفند، کم بارش ترین و آفتابی ترین روزهای سال را سپری می نماید، بنابراین برای سفر مناسب تر خواهد بود.

برای سفر به قسمت های شمالی و شرقی سریلانکا نیز در ماه های آگوست و سپتامبر (مرداد و شهریور) آب و هوای مطلوبی برای سفر دارند، البته همچنان در این ایام ممکن است که باران های شدید ولی کوتاه شما را غافلگیر نمایند.

شهرهای مهم سریلانکا را بشناسید

قطعا اگر تنها یکبار فرصت سفر و بازدید این جزیره را داشته باشید، ترجیح می دهید که از برترین شهرها و جاذبه های تماشای آن تماشا کنید. سریلانکا شهرهای زیادی دارد، اما بعضی از آنها توریستی تر هستند و به علت داشتن بیشترین تعداد جاذبه های گردشگری، در ایام مختلف سال از مسافران زیادی پذیرایی می نمایند. در ادامه شهرهای توریستی این جزیره را بشناسید.

کلمبو | مرکز سریلانکا

بزرگترین شهر و البته مرکز سریلانکا، کلمبو نام دارد. تنوع جاذبه های توریستی در این شهر بسیار از موزه ها و آثار تاریخی گرفته تا طبیعت و فضای سبز بالاست. اگر به لاک پشت ها علاقه داشته باشید، کلمبو شهر رویایی شماست. علاوه بر همه اینها، شهر کلمبو کنسرت و تئاترهای زیادی نیز برگزار می شود که برای گردشگران مجذوب کننده است.

گال، شهر معابد

گال را به نام معابد می شناسند، شهری که پنجمین شهر بزرگ این کشور نیز محسوب می شود. علاوه بر جاذبه های تاریخی، شهر گال طبیعت بسیار زیبا و سواحل بکری نیز دارد. معبد سینیگاما یکی از مشهورترین جاذبه های این شهر است که محلی ها اعتقاد دارند دعا کردن در آن خوش شانسی می آورد.

سیگیریا و صخره باستانی

سیگیریا شهر نیست، اما یکی از مهمترین منطقه ها توریستی سریلانکا محسوب می شود که در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده است. سیگیریا در واقع یک سنگرگاه باستانی به شمار می رود که بالای یک صخره بزرگ قرار گرفته و اطراف آن با جنگل های سرسبز محاصره می شود. در این منطقه امکانات تفریحی و رفاهی زیادی واقع شده و برای اقامت می توانید یکی از کلبه های چوبی را انتخاب کنید.

کندی

موزه های تماشای، آبشار های زیبا، منظره ها زیبای شهری، باغ های سلطنتی، حیات وحش، کوهنوردی در آب و هوای خوب همه و همه از مجذوب کنندهیت های کندی در سریلانکا هستند. مهمترین جاذبه ای که در این شهر قرار گرفته است، معبدی است که دندان بودا در آن نگهداری می شود!

جاهای تماشای سریلانکا

سریلانکا جاذبه های تماشای زیادی دارد و برای تماشا تمام آنها، قطعا به زمانی بیش از 10 روز احتیاج خواهید داشت. اما بعضی از این جاذبه ها معروفیت بالاتری داشته و یا نزدیک بودن بعضی از آنها به هم، به مجذوب کنندهیت های آن افزوده است. حیات وحش سریلانکا و زندگی گونه های جانوری متفاوت، از مهمترین جاذبه های تماشای این جزیره به شمار می رود، به همین علت پیشنهاد می کنیم که در سفر به سریلانکا حتما از مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا تماشا کنید. این مرکز یکی از مهمترین مراکز نگهداری از گونه های خاص لاک پشت و جلوگیری از انقراض آنهاست.

جزیره دارچین

جزیره سینامون که به جزیره دارچین نیز معروفیت دارد، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سریلانکا است. این جزیره یکی از مهمترین و بزرگترین مزارع و باغات فراوری دارچین را دارد. این جزیره جای خوبی برای خرید سوغاتی خصوصا برای آشپزها است.

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا

این معبد، یکی از مقدس ترین معابد بودایی است که در هفت کیلومتر شهر کلمبو قرار گرفته است. قدمت این معبد به بیش از 2 هزار سال می رسد و مجسمه ها و آثار نقاشی زیادی از بودا در این معبد قرار گرفته است.

باغ بریف

اگر اهل طبیعت گردی هستید، قطعا در سفر به سریلانکا، بازدید از باغ بریف برای شما مجذوب کننده خواهد بود. این باغ 20 هکتاری در سال 1970 افتتاح شده و بیش از 106 نوع درخت متفاوت را در خود جای داده است.

شهر باستانی پولونارووا

تا حدود 800 سال پیش این شهر، مرکز تجاری و مذهبی سریلانکا محسوب می شده و حدود 3 قرن، مرکز این کشور بود. به همین علت معابد و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و به عنوان یکی از میراث جهانی در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است.

ساحل مونت لاوینیا

وقتی با جزیره ای مثل سریلانکا طرف باشید، خواه ناخواه بخشی از مهمترین جاذبه ها در نزدیکی سواحل قرار گرفته است. تماشای طلوع و غروب خورشید در سواحل اقیانوس هند، با میزبانی بادهای گرم که روح شما را نوازش می نماید، حال و هوای دیگری دارد. اما جاهای تماشای سریلانکا تنها به این موارد محدود نیست و موارد زیر را باید در فهرست خود قرار دهید.

  • قلعه سیگیریا
  • باغ گیاه شناسی سلطنتی پراجهان
  • باغ وحش دهیوالا (باغ جانورشناسی ملی سریلانکا)
  • معبد دندان مقدس
  • معبد بودایی گانگارامایا
  • ساحل تانگاله
  • بازار بنتونا
  • قله آدم (سری پادا) و …

مراکز خرید سریلانکا و خرید سوغاتی

خرید، عضو جدانشدنی سفر است. چه خرید برای خود، چه خرید سوغاتی برای اطرافیان تان، نمی توان دست خالی از یک سفر بازگشت! در هر حال غیر ممکن است که به یک مقصد خارجی رفته باشید و در پی مراکز خرید آن نگردید. در سفر به این جزیره زیبا شاید از خودتان بپرسید که سوغات سریلانکا چیست؟ پاسخ به این سوال سر دراز دارد، به هر یکی از مراکز خرید سریلانکا که بروید، یک سوغاتی مجذوب کننده که خاص این کشور است، پیدا خواهید کرد.

لباس های سنتی، ساری های رنگارنگ، جواهرات و سنگ های قیمتی، پارچه های دستباف، صنایع دستی چوبی، ماسک های راکشا، چای و انواع ادویه از مهمترین سوغاتی های سریلانکا محسوب می شوند. پیشنهاد می کنیم که در سفر به سریلانکا، با خرید انواع ادویه، طعم خوش غذاهای هندی و سریلانکایی را به خانه های خود بیاورید.

مهمترین مراکز خرید سریلانکا عبارتند از:

  • مرکز خرید مجستیک سیتی
  • مرکز خرید آرکید ایندیپندنس اسکوئر
  • بازار بنتونا و غیره.

چطور به سریلانکا برویم؟

سریلانکا 2 فرودگاه بین المللی دارد که یکی از آنها در شهر کلمبو واقع شده است. ولی در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و این کشور انجام نمی شود. هر پرواز حداقل یک توقف خواهد داشت و پروازها به صورت کانکشن هستند.

مدت زمان پرواز سفر هوایی از ایران به سریلانکا به اندازه توقف و مسیر هوایی بستگی دارد، اما به طور میانگین حدود 6 الی 7 ساعت طول می کشد. قیمت خرید بلیط هواپیما نیز در بازه های زمانی متفاوت متغیر خواهد بود، اما اگر قصد خرید بلیط هواپیما سریلانکا با برترین قیمت را دارید، به قسمت خرید بلیط هواپیما خبرنگاران بروید.

شرایط حمل و نقل یا رفت و آمد در سریلانکا

در قسمت های قبلی در مورد تفاوت ها و مجذوب کنندهیت های هر بخش از این کشور صحبت کردیم، برای اقامت در این جزیره و برای جابه جایی بین استان های مختلف باید با روش های جابه جایی آشنا باشید. هواپیما، قطار، اتوبوس، ریکشا، ماشین و دوچرخه روش های مرسوم برای حمل و نقل در این کشور هستند، اما بستگی به این دارد که مقصد نهایی شما کجا باشد و چقدر مسافت داشته باشید!

برای جابه جایی بین شهرهای مختلف سریلانکا، می توانید از هواپیما بهره ببرید، تماشای زیبایی های بی خاتمه جزیره از آن ارتفاع، تماشایی تر از چیزی است که تصورش را کنید، البته این راه کمی گران برایتان تمام می شود و آن را به کسانی که در پی سفرهای مالی هستند، پیشنهاد نمی کنیم.

سفر با قطار برای جابه جایی بین شهرهای سریلانکا برترین پیشنهاد است. خصوصا اگر مسیر شما فاصله بین کلمبو و کندی باشد، تمام طول مسیر، به پنجره های قطار چشم خواهید دوخت. قطارهای سریلانکا پنجره های بزرگی دارند که نمای 360 درجه ای از جنگل ها و مزارع سبز چای در اختیار شما قرار می دهند.

ریکشا نیز سه چرخه های محبوب هندی که در خیابان های سریلانکا نیز یافت می شوند پیشنهاد دیگری برای جابه جایی است که ارزان تر از روش های دیگر است. اگر بخواهید از خودرو بهره ببرید، تاکسی های بین شهری زیادی وجود دارند، البته در نظر داشته باشید که کرایه تاکسی به صورت کیلومتری محاسبه شده و خیلی ارزان نیست. برای مسیر های کوتاه هم می توانید از دوچرخه بهره ببرید، تا هم به مقصد رسیده باشید و هم از دوچرخه سواری در مسیر زیبا لذت ببرید.

تفریحلات سریلانکا چیست؟

سواحل سریلانکا خود بخش مهمی از تفریحات این جزیره زیبا هستند. ورزش های ساحلی، قدم زدن در طول ساحل و تماشای طبیعت بکر، ورزش های آبی مثل جت اسکی سواری، قایق سواری، موج سواری از مهمترین تفریحات این جزیره محسوب می شوند. کوهنوردی و دوچرخه سواری در طبیعت بسیار متفاوت سریلانکا یک سفر متفاوت برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

در سریلانکا چه غذایی بخوریم؟

انتخاب از بین غذاهای کشور سری لانکا کار سختی است، خصوصا اگر اهل شکم گردی باشید! تنوع غذایی در این جزیره بسیار بالا است و بدون اغراق همیشه دلتان پیش یکی از غذاهایی که مزه ننموده اید، خواهد ماند. در سریلانکا 15 نوع برنج متفاوت وجود دارد و به همین علت یکی از غذاهای معروف این کشور برنج و ادویه است!

اما به غیر از آن، می توانید انواع غذاهای دریایی لذیذ را در این جزیره تست کنید، غذاهایی با مواد اولیه تازه و ادویه های خاص و البته تند! غذاهای سریلانکا حتی از غذاهای هندی ها نیز تندتر هستند، بنابراین اگر با تندی میانه خوبی ندارید، حتما به سراغ غذاهای کم فلفل بروید. نکته دیگر این که تعداد زیادی از مردم این جزیره مسلمان هستند، پس مسئله ای از بابت پیدا کردن غذاهای حلال نخواهید داشت.

جالب است بدانید که رستوران ها و کافه های شهرهای مختلف سریلانکا (به جز مرکز) با تابلوی Hotel شناخته می شوند و ممکن است گردشگران آن را با هتل اشتباه بگیرند. اما به طور کلی مراکز و رستوران های خیلی خاص بیشتر در مرکز وجود دارند و در شهرها دیگر یا باید از مراکز خیابانی و ارزان قیمت غذا تهیه کنید یا خودتان غذا بپزید. البته هتل ها و مراکز اقامتی نیز غذاهای باکیفیتی در اختیار مسافران قرار می دهند.

در سفر به سریلانکا حتما از نوشیدنی های محبوب این جزیره تست کنید. آب نارگیل و البته نوشیدن چای (انواع مختلفی دارد) را نباید فراموش کنید. آب آشامیدنی این جزیره از چشمه های ارتفاعات تهیه شده و به صورت آب معدنی در فروشگاه ها به فروش می رسد، نباید فراموش کنید که لوله کشی های آب شهری در این جزیره، نوشیدنی نیستند.

رزرو هتل در سریلانکا

برای اقامت در سریلانکا، ارزان ترین گزینه، رزرو مسافرخانه است. پیدا کردن این مسافرخانه های مالی هم کار سختی نیست، به محض رسیدن به فرودگاه افرادی که مسافرخانه اجاره می دهند، به سراغ شما خواهند آمد، درست مثل شهرهای توریستی ایران! کیفیت خدمات این مسافرخانه ها با هم متفاوت بوده و به همین ترتیب، قیمت های متفاوتی هم دارند.

اما اگر قیمت خیلی برای شما اهمیت ندارد و کیفیت بالا را ترجیح می دهید، به سراغ رزرو هتل در سریلانکا بروید. هتل های لوکس و مدرن و یا هتل های قدیمی زیادی در این جزیره وجود دارد، هتل های ساحلی امکانات تفریحی زیادی در اختیار مسافران قرار می دهند که بسته به اولویت های خود می توانید انتخاب کنید. جالب است بدانید که در این جزیره، امکان کمپ در پارک های ملی نیز وجود دارد، البته اگر قصد کمپ کردن دارید، پشه بند را نباید فراموش کنید.

هزینه های سفر به سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا شامل موارد مختلفی بوده و تا حد زیادی به سبک سفر شما بستگی دارد. اگر اهل سفرهای مالی و ارزان یا کوله گردی باشید، هزینه های کمتری پیش رو دارید، اما قطعا برای رزرو یک هتل لوکس، هزینه های زیادی پیش رو دارید. اما به طور کلی هزینه های سفر به سریلانکا شامل موارد زیر است:

  • هزینه خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • هزینه ترانسفر شهری (کرایه اتوبوس، تاکسی، ریکشا و غیره).
  • هزینه خرید غذا و نوشیدنی
  • هزینه رزرو هتل یا اقامتگاه
  • هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری
  • هزینه خرید سوغاتی و یا خریدهای شخصی و غیره.

سریلانکا سرزمین سرندیپ و خوش اقبالی!

سریلانکا مجموعه کاملی از زیبایی هاست، سفری که طعم خوش آن، تا مدتها در فکر شما به یادگار خواهد ماند. سرزمینی به نام سرندیپ به معنای خوش اقبالی، جایی که مردم، طبیعت، تاریخ دست به دست هم داده اند تا یک مجموعه تماشای و بی نظیر از جاذبه های گردشگری را شکل دهند. این جزیره اشکی شکل، روزگاران سختی از استعمار را پشت سر گذاشته اما هم اکنون با لبخند به گذشته خود نگاه می نماید و پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است که از آن سر جهان، به مهمانی می آیند. امیدواریم که شما هم به زودی یک سفر مجذوب کننده به این مقصد تماشای تجربه کنید.

سوالات متداول درباره سفر به سریلانکا

چگونه به سریلانکا سفر کنیم؟

برای سفر به سریلانکا باید بلیط هواپیما کلمبو را تهیه کنید. البته پروازهای ایران به سمت این مقصد مستقیم نبوده و بسته به نوع ایرلاین، پرواز شما حداقل یک توقف خواهد داشت.

هر روپیه سریلانکا چند ریال است؟

در حال حاضر نرخ هر یک روپیه سریلانکا 1100 تومان است.

واحد پول کشور سریلانکا چیست؟

واحد پول کشور سریلانکا روپیه نام دارد.

چه زمانی به سریلانکا سفر کنیم؟

سریلانکا کشوری با دو دوره باران موسمی است. برترین زمان توصیه شده برای سفر به سریلانکا، فصل خشک نواحی ساحلی یعنی از آوریل تا نوامبر برای سواحل شرقی و از دسامبر تا مارس برای سواحل غربی و ارتفاعات مرکزی است.

فستیوال های سریلانکا چه موقع از سال برگزار می شوند؟

جولای و آگوست بسیاری از فستیوال ها در این کشور برگزار می شود.

هزینه بلیط هواپیما سریلانکا چقدر است؟

هزینه خرید بلیط هواپیما سریلانکا بسته به روز پرواز و ایرلاین مربوطه از 11 میلیون تا 17 میلیون تومان متغیر است. برای اطلاعات بیشتر وارد خبرنگاران شده و قیمت ها را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

هزینه آب معدنی در سریلانکا چقدر است؟

آب منطقه ای و شهری سریلانکا قابل شرب نیست و در طول سفرتان باید همیشه از آب معدنی بهره ببرید. هزینه هر بطری آب معدنی در سریلانکا حدوداً بین 60 تا 70 روپیه است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2339

به "راهنمای سفر به سریلانکا ، بهشت گرمسیری آسیا (تور ارزان سریلانکا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به سریلانکا ، بهشت گرمسیری آسیا (تور ارزان سریلانکا)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سریلانکا ، بهشت گرمسیری آسیا (تور ارزان سریلانکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید