نکاتی برای سفر به پایتخت ویتنام، هانوی معرفیچه زمانی سفر به هانوی داشته باشیم؟آب و هوانکات سفر به پایتخت ویتنام غذا و خوراکی در سفر به پایتخت ویتنامهزینه های سفر به هانوی

به گزارش تور ایران، برای گردشگران و توریست هایی که دور جهان را سفر می نمایند، هانوی پایتخت و یکی از شهرهای بسیار مهم کشور ویتنام، یکی از بهترین مکان ها است. سفر به پایتخت ویتنام با جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی یکی از جذاب ترین هاست. اگر قصد سفر به این شهر آسیایی را دارید، در ادامه نکاتی برای سفر به هانوی آورده شده است، پس با ما همراه باشید.

نکاتی برای سفر به پایتخت ویتنام، هانوی معرفیچه زمانی سفر به هانوی داشته باشیم؟آب و هوانکات سفر به پایتخت ویتنام غذا و خوراکی در سفر به پایتخت ویتنامهزینه های سفر به هانوی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

معرفی

هانوی پایتخت کشور ویتنام در قسمت شرقی این کشور قرار گرفته است. این شهر را می توان دومین شهر بزرگ در ویتنام دانست که از اهمیت بسیاری برخوردار است. این شهر در طول تاریخ اتفاقات بسیاری را تجربه نموده و همین موضوع باعث شده سفر به آن جذاب تر شود. در هانوی آثاری را می بینیم که از دوران جنگ با آمریکا و استعمار توسط فرانسه باقی مانده اند. این شهر محل تلاقی سنت و مدرنیته است به شکلی که در قسمت های مرکزی و بافت قدیمی این شهر حال و هوای آن بیشتر سنتی است و بیشتر می توان با فرهنگ مردم این شهر و کشور آشنا شد. هانوی دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که در واقع می توان گفت این شهر از همین جاذبه ها جهت پیشرفت گردشگری و جذب توریست را طی نموده است.

چه زمانی سفر به هانوی داشته باشیم؟

با توجه به آب و هوای این شهر، هیچ وقت فصل تابستان سفر به هانوی نداشته باشید. چون هم بارش باران بسیار است و هم دمای هوا بسیار زیاد است و گشت و گذار در فضای باز به مدت طولانی، سخت خواهد بود. بهترین زمان برای سفر به این شهر در فصل های بهار و پاییز است که دمای هوا معمولا بین دمای 15 تا 25 است. یکی از بهترین زمان های سفر به هانوی که در آن جشن و پایکوبی برقرار است، اواخر ژانویه و اوایل فوریه، جشن سال نوی ویتنامی به نام عید تت است. در این جشن شما با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور بیشتر آشنا می شوید و لحظات جذابی را سپری خواهید کرد. برای سفر در این زمان توجه داشته باشید که باید هتل خود را از قبل رزرو کنید. اگر به دنبال خرید هستید، در جشن تت تمامی مغازه ها بسته هستند و زمان مناسبی برای شما نخواهد بود. اگر به فرهنگ این کشور علاقه مند هستید و می خواهید در یکی از جشنواره های آن حضور داشته باشید، می توانید در یکی از بهترین و بزرگترین آن ها به نام جشنواره لو مات شرکت کنید که زمان آن را باید قبل از سفر چک کنید چون با تقویم قمری محاسبه می شود. از دیگر جشنواره های این شهر که در میانه های فصل پاییز برگزار می شود، می توان به جشنواره کو لوآ اشاره نمود.

آب و هوا

در هانوی به دلیل مکان جغرافیایی که واقع شده است، بارش باران بسیار است به گونه ای که متوسط رطوبت آن 79 درصد است. آب و هوای کلی این شهر 4 فصل است و آن را می توان در دسته بندی گرم و مرطوب نیمه استوایی دانست. در ماه های مه تا آگوست (فصل تابستان) بارندگی به بیشترین مقدار خود می رسد و هوای بسیار مرطوب و گرم است. بعد از آن در بین ماه های سپتامبر تا اکتبر (فصل پاییز) میزان بارش ها کم و هوا خنک تر می شود. هانوی زمستان های خشک، خنک و مه آلودی دارد، این فصل بین ماه های نوامبر تا ژانویه است. بین ماه های فوریه تا مارس که فصل بهار به حساب می آید، آفتاب کمی را در آسمان می بینیم.

نکات سفر به پایتخت ویتنام

هانوی 2 ساعت و 30 دقیقه با تهران فاصله زمانی دارد و در واقع تهران از نظر زمانی عقب تر است. مردم این شهر به زبان ویتنامی صحبت می نمایند و از دونگ به عنوان واحد پول رسمی شان استفاده می نمایند. کد تلفن در کشور ویتنام 0084 است و برای تماس با پلیس، فوریت های پزشکی و آتش نشانی باید به ترتیب شماره های 113، 115 و 114 را شماره گیری کنید. در سفر به این شهر توجه داشته باشید که نوع برق در ویتنام 220 وولت و 50 هرتز است و دوشاخه هایی که مورد استفاده قرار می گیرد از نوع A، C و D است. در هانوی زانندگی از سمت راست است. در این شهر یک فرودگاه بین المللی به نام نوا به وجود دارد.

غذا و خوراکی در سفر به پایتخت ویتنام

تنوع غذایی در ویتنام و هانوی بسیار است و در کنار آن غذاهای این منطقه بسیار خوشمزه و سالم تهیه می شوند. در ادامه بعضی از غذاهای مربوط به این منطقه را معرفی می کنیم:

بان بو هوئه: اگر به سوپ علاقه مندید، در غذاهای ویتنامی یکی از انواع سوپ آن ها، بان بو هوئه است. این سوپ بسیار پر ادویه است و در آن از نودل گوشت استفاده شده است.

بان ریو: بان ریو یک نوع سوپ دریایی است که در آن از سس گوجه و خرچنگ استفاده شده است.

Mì vįt tiềm: یکی از غذاها و سوپ های بسیار خوشمزه این منطقه، سوپ Mì vįt tiềm است که در آن از اردک، بروکلی و نودل زرد استفاده شده است.

سوپ حلزون: یکی دیگر از سوپ های ویتنامی سوپ حلزون یا Bún ốc است. همان طور که از اسم آن بر می آید، در این سوپ حلزون وجود دارد و دیگر مواد تشکیل دهنده آن سس گوجه و نودل است.

فو: غذاهای بسیار معروف و همچنین غذای ملی کشور ویتنام فو است. مواد تشکیل دهنده فو، نودل، گوشت، پیاز و آب گوشت یا مرغی است که از طریق سبزیجات طعم دار شده است. مردم ویتنام این غذا را در هر وعده از غذاهای خود میل می نمایند، البته فو بیشتر برای صبحانه هواداران بیشتری دارد.

نم کوا بی: از جمله غذاهای گوشتی، نم کوا بی است که به صورت رول های سرخ شده است و داخل این رول ها از موادی مانند خرچنگ، گوشت، سبزیجات و کاهو استفاده می شود.

بان بائو: یکی از غذاهای ویتنامی که در یک نان گرد موادی مانند گوشت، تخم بلدرچین و قارچ ریخته می شود، بان بائو است. این غذا به دو صورت که در آن گوشت یا سبزیجات باشد، تهی می شود.

بان بو نام بو: یکی از غذاهای این کشور که با نودل آرد برنج و گوشت تهیه می شود، بان بو نام بو است. در این غذا علاوه بر نودل و گوشت، سبزیجات، کاهو، خیارشور و سس ماهی وجود دارد.

بان می: یکی از غذاهایی که به صورت ساندویچی و با نان باگت سرو می شود، بان می است. مواد داخل این غذا نیز در نقاط مختلف این کشور به شکل های مختلفی است.

Goi cuon: این غذا در واقع یک اسپیرینگ رول ویتنامی است که از گوشت یا میگو یا خرچنگ تشکیل شده است. در هر منطقه ای این غذا با کمی تفاوت سرو می شود. این اسپرینگ رول شفاف در بعضی مناطق به خصوص جنوب ویتنام، با سس بادام زمینی و موز سبز سرو می شود و در بعضی مناطق دیگر به همراه کاهو یا نعنا خورده می شود.

بان خئو: یکی از غذاهای بسیار کم هزینه ویتنام Bahn xeo است که در واقع پنکیکی است که در آن موادی همچون گوشت میگو، تخم مرغ و جوانه لوبیا، ریخته می شود، بر روی این پنکیک سس تندی هم ریخته می شود.

بون چا: اگر به شهر هانوی سفر می کنید حتما از غذای مختص این شهر امتحان کنید، این غذا بون چا است. بون چا غذایی است به همراه سس شیرین و نودل برنج که آن را در هر غذاخوری در هانوی می توان پیدا کرد.

چا کا: یکی از غذاهای دریایی ویتنام، چا کا است. این غذا از ماهی، کرفس و نودل آرد برنج تشکیل شده است. برای تهیه این غذا ماهی را برای ساعاتی در زردچوبه می خوابانند و سپس با کرفس سرخ می نمایند.

بان کوئن: برای صبحانه یکی از گزینه ای مناسب بان کوئن است. این غذا رولی است که در آن قاچ و گوشت چرخ نموده ریخته می شود، همچنین این رول از آرد برنج تهیه شده است.

سس Nước chấm: تمامی سس هایی که در ویتنام تهیه می شوند و دارای طعم و مزه های مختلفی هستند به نام Nước chấm شناخته می شوند. ویتنام به غذاهای پر ادویه معروف است به همین خاطر سس های آن ها نیز پر ادویه و با طعم و مزه بسیار هستند و در آن ها از مواد مختلفی همچون سرکه، فلفل، شکر، ماهی و ... استفاده می شود.

سوانگ نونگ: در ویتنام نوعی قهوه به نام سوانگ نونگ سرو می شود که در آن شیر و شکر استفاده می شود. این نوع قهوه را هم می توان گرم و هم به صورت سرد و با یخ میل کرد.

هزینه های سفر به هانوی

غذا

ویتنام دارای غذاهای بسیار معروفی در جهان است که هانوی به خودی خود در این زمینه بسار فعال است. در این شهر غذاهای مختص خود بسیار است و از سویی دیگر این غذاها بسیار خوشمزه و ارزان هستند. غذاهای خیابانی ویتنام بسیار لذیذ و معروف هستند. غذاهای بسیار ارزان معمولا حدود 50 هزار دانگ و غذاهایی که در رستوران های معمولی سرو می شوند حدود 85 هزار دانگ هستند. در رستوران های بسیار خوب یک وعده غذا را به قیمت 201 هزار دانگ می توان میل کرد. برای کم تر کردن هزینه های خود می توانید غذاهای خود را در محله های قدیمی میل کنید که معمولا هزینه ها بسیار پایین تر از دیگر قسمت های شهر است. غذاهای خیابانی بسیار ارزان هستند و به صرفه جویی در هزینه هایتان یاری می نمایند. توجه داشته باشید که تخفیف دریافت در این شهر و کشور بسیار مرسوم است و برای غذا نیز سعی کنید تخفیف بگیرد.

اقامت

با توجه به نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید، هزینه آن ها نیز متفاوت خواهد بود. اگر بخواهید برای یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی هاستل ها باید 80 هزار دانگ و اتاق های خصوصی هاستل ها (دو تخته) بین 250 هزار تا 450 هزار دانگ هزینه کنید. هاستل ها هر کدام امکانات مختلفی دارند اما معمولا تمامی آن ها اینترنت رایگان در اختیار مسافران قرار می دهند. برای یک شب اقامت در هتل های ارزان این شهر باید بین 200 هزار تا 650 هزار دانگ بپردازید. اگر به جهانل اجاره خانه یا آپارتمان هستید برای یک شب اقامت قیمت ها از 425 هزار دانگ شروع می شود.

حمل و نقل

در شهر هانوی می توانید از اتوبوس و تاکسی برای حمل و نقل عمومی بهره ببرید که بلیت اتوبوس هزار دانگ و کرایه تاکسی 12 هزار دانگ برای هر یک کیلومتر است. اگر هزینه تاکسی برای شما زیاد است می توانید از برنامه اوبر بهره ببرید. یکی دیگر از رو های حمل و نقل عمومی دوچرخه است که کرایه آن برای یک ساعت 200 هزار دانگ می شود. در خصوص هزینه های حمل و نقل نیز می توانید از رانندگان تاکسی تخفیف بگیرید.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: معبد کنفسیوس

معبد کنفسیوس، بنایی است که در قرن 11 به عنوان دانشگاه ساخته شد اما امروزه یک بنای مذهبی و معبدی است که متعلق به کنفسیوس و فیلسوفان راه او است. این معبد معماری و شکل بسیار زیبایی دارد که بر روی ستون های آن نام افرادی که در این دانشگاه تحصیل نموده اند نوشته شده است. در اطراف این معبد فضایی وجود دارد که در آن باغ های زیبا و بسیاری دیده می شود در این بین مجسمه ای از کنفسیوس را می بینیم.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: مقبره هوشی مین

یکی دیگر از مکان های مذهبی این شهر، مقبره هوشی مین، بنیان گذار جمهوری دموکراتیک این کشور است. بنای مقبره هوشی مین از مرمر ساخته شده است و پیکر مومیایی شده هوشی مین در محفظه شیشه ای در آن واقع شده است. در کنار این بنا موزه ای متعلق به این شخص واقع شده است که در آن اشیایی متعلق به او را به نمایش گذاشته اند. در این مجموعه از مقبره هوشی مین، پاگودایی را می بینم که در واقع بازسازی شده است و به صورت تک ستونی است. خانه هوشی مین در در نزدیکی این مقبره واقع شده است که به صورت چوبی ساخته شده است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: کاخ ریاست جمهوری هوشی مین

در نزدیکی خانه چوبی هوشی مین که در کنار مقبره او واقع شده است، کاخ ریاست جمهوری این فرد را می بینیم که در حال حاضر برای برگزاری بعضی مراسم مهم و رسمی از ان استفاده می نمایند. این کاخ در دهه 1900 ساخته شده است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: قلعه امپراطوری

یکی از آثار بسیار باارزش و قدیمی شهر هانوی که به ثبت یونسکو نیز رسیده، قلعه امپراطوری است. این قلعه رخدادهای بسیار مهمی را دیده و مکان بسیار مهمی در شهر هانوی به حساب می آمده است. در این قلعه نیروهای انتظامی حضور داشتند و به طور کلی امنیت و حفاظت از شهر را به خصوص در زمان جنگ، به عهده داشته است. در قلعه امپراطوری، در زمان جنگ، پناهگاهی در نظر گرفته بودند. اهمیت این قلعه تا سال 1960 بود و بعد از آن در سال 2010 به یکی از آثار باارزش و دیدنی این شهر تبدیل شد.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: پاگودای تک ستون

در هانوی معابد بسیاری وجود دارند، یکی از این معابد بودایی که از قدمت بسیاری دارد، پاگودای تک ستون است. دلیل آن که این معبد تنها یک ستون دارد و بنای آن، وسط یک حوض ساخته شده، شبیه بودن آن به گل نیلوفر آبی است. پاگورای تک ستون بعد از به جهان آمدن پس امپراطور در قرن 11 ساخته می شود و در زمان استعمار بسیاری از این بنا از بین می رود و بعد از مدتی بازسازی می شود.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: موزه مردم شناسی ویتنام

یکی از موزه های جذاب و قابل توجه در کل ویتنام و شهر هانوی، موزه قوم شناسی ویتنام است. این موزه مکان بسیار مناسبی برای آشنایی برا فرهنگ های مختلف این کشور است و در آن آثاری به نمایش گذاشته شده که مربوط به قوم های مختلف هستند. فضای داخلی این موزه بسیار زیبا طراحی شده و در اطراف آن چندین نمایشگاه وجود دارد. همچنین در محوطه این موزه و در کنار نمایشگاه ها، خانه های سنتی که مربوط به هر قوم می شود به نمایش گذاشته شده است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: موزه زندان هائو لو

در گذشته برای زندان کردن انقلابیان ویتنام و همچنین تخطی گران از قوانین استعماری، در زمان استعمار زندانی ساخته شد که امروزه تبدیل به یکی از موزه هاش شهر هانیو شده است. این زندان همچنین محلی برای اسارت سربازان امریکایی بوده که جان مک کین از جمله افراد اسیر شده در این زندان بوده است. در این موزه قسمت های مختلف زندان به نمایش گذاشته شده و در کنار آن ها اطلاعات بسیار جامع و کاملی در خصوص دوران جنگ و استعمار ویتنام آورده شده است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: موزه تاریخ نظامی

اگر به دنبال آشنایی بیشتر با جنگ ویتنام هستید و می خواهید در خصوص این رخداد مهم بیشتر بدانید، موزه تاریخ نظامی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این موزه اطلاعات بسیار خوبی در این مورد قرار داده شده و در محوطه موزه ابزاراآلات جنگ به نمایش گذاشته شده اند.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: موزه هنرهای زیبا

یکی دیگر از موزه های شهر هانوی، موزه هنرهای زیبا است که در آن اشیا و آثار هنری از زمان های بسیار قدیم تا به امروز به نمایش گذاشته شده است. این آثار هنری شامل مجسمه ها و اشیای سفالی و سرامیکی، مجسمه های الهه باستان و بودا و ... می شود. این موزه را به افرادی که به هنر علاقه مند هستند، پیشنهاد می کنیم.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: خانه اپرا

در منطقه فرانسوی های شهر هانوی، بنای بسیار زیبایی به نام خانه اپرا واقع شده است. این بنا در سال 1911 و در زمان استعمار توسط فرانسوی ها به سبک و سیاق اروپایی ها ساخته شد. در واقع این اپرا برای فرانسوی ها و تفریح آن ها ساخته شد به همین دلیل بعد از خروج فرانسوی ها این بنا تا سال 1997 متروک ماند تا آن را بازسازی کردند و دوباره در آن تئاتر و نمایش برگزار گردید. امروزه در این ساختمان اپرا، پایکوبی های آسیایی، اپرای ویتنامی، کنسرت موسیقی و پایکوبی باله اجرا گذاشته می شود و بلیت هر کدام از این اجراها بین 100 هزار تا 2 میلیون دانگ است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: خانه یادبود

در منطقه قدیمی شهر هانیو یکی از خانه های قدیمی بازسازی شده و به نام خانه یادبود معروف شده است که در آن می توانید زندگی مردم بومی را مشاهده کنید. در بازسازی این خانه تغییری در شکل و صورت آن داده نشده و کاملا یک خانه قدیمی هانوی ویتنام را با جزئیات نشان می دهد. اشیایی که در این خانه بکار برده شده همگی قدیمی هستند. در بعضی از اتاق های این خانه فعالیت هایی مربوط به صنایع دستی و هنرهای این منطقه انجام می شود.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: دریاچه تای هو

یکی از جاذبه های طبیعی شهر هانوی، دریاچه غربی یا همان تای هو است که در آن فعالیت های ورزشی گوناگونی رخ می دهد. در کنار دوچرخه سواری، یاده روی و یا هر ورزش دیگری می توانید از منظره بسیار زیبای این دریاچه لذا ببرید. تای هو بزرگ ترین در یاچه در شهر هانوی به حساب می آید. در نزدیکی این دریاچه پاگودای Trấn Quốc و پاگودای تای هو واقع شده است که از جمله جاذبه های مهم این شهر هستند.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: دریاچه هوان کیم

وقتی که نام هانوی را جستجو می کنید و دنبال عکس هایی از آن هستید، بیشترین چیزی که خواهید دید، مربوط به دریاچه ای به نام هوان کیم است. این دریاچه به نوعی نماد این شهر تلقی می شود که در کنار محله قدیمی شهر واقع شده است. در این دریاچه معبدی بر روی جزیره ای قرار گرفته است. این دریاچه در واقع دارای دو جزیره کوچک است که بر روی دیگری برج لاک پشت قرار گرفته است. معبد واقع در جزیره این دریاچه، Ngoc Son نام دارد.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: محله قدیمی

اگر به هانوی سفر می کنید، حتما از محله قدیم این شهر دیدن کنید. گشت و گذار در کوچه پس کوچه های این شهر و دیدن بنا و ساختمان هایی که معماری های به خصوص خود را دارند، خالی از لطف نیست و بسیار جذاب خواهد بود. در این محله بناهایی را می بینیم که در طبقه همکف مغازه و طبقه بالاتر خانه مسکونی است. این محله دارای مغازه های قدیمی و سنتی است که می توانید در آن ها با فرهنگ این شهر و مردم آن آشنایی بیشتری پیدا کنید. کوچه ها و خیابان ها عرض کمی دارند و معماری آن شبیه به معماری قرون وسطی است. از جاذبه های دیگر این محله قدیمی کلیسای سنت جوزف است که درارای معماری نئوگوتیک و ساخته سال 1886 است. این کلیسا دارای پنجره های رنگی و دو برج ناقوس است و تزئیناتی که در قسمت بیرونی آن صورت گرفته بسیار دقیق و زیبا است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: تئاتر عروسکی آبی

یکی از جاذبه های هانوی که برای افرادی که بچه به همراه دارند بسیار مناسب است، نمایش های عروسکی بر روی آب است. منشا این تئاترهای عروسکی آبی مدرن، در واقع شهر هانوی است که در در روز می توانید به 5 تا از این نمایش ها بروید. این نمایش ها نشان دهنده فرهنگ و سنت ویتنام است، چون در واقع چنین نمایش های عروسکی زمانی اجرا می شد که در روستاهای این کشور باران بسیاری می آمد و در کوچه و خیابان آب جمع می شد، بعدا این نمایش ها به شهرها رسید و در حال حاضر آن بر روی استخرهای مصنوعی اجرا می نمایند. از سوی دیگر داستان هایی که این نمایش ها دارند به ادبیات این منطقه بر می شود و در کنار آن از موسیقی های بومی استفاده می شود.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: کلاس های آشپزی

شاید یکی از عجیب ترین جاذبه های این شهر، کلاس های آشپزی است. همان طور که قبلا گفته شد، ویتنام به آشپزی و غذاهای مختص خود در کل جهان معروف است و همین موضوع باعث شده بسیاری از توریست ها و گردشگران در کلاس های آشپزی این منطقه شرکت نمایند و از این غذاها لذت ببرند. برای شرکت در این کلاس ها می توانید به صورت اینترنتی آن ها را رزرو کنید که کنار آن تورهایی مانند گشت و گذار در بازارهای محلی را تجربه کنید.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به هانوی: بازار دونگ خوان

یکی از بازارهای شهر هانوی بازار دونگ خوان است که دارای 4 طبقه است. در طبقه همکف آن، ماهی به فروش می رسد، در واقع می توان گفت در این بازار بهترین ماهی های شهر هانوی را می توان خریداری کرد. در طبقات دیگر این بازار انواع اجناس و کالا ها، از لبتس گرفته تا صنایع دستی به فروش می رسد. این بازار معماری و شکل ظاهری کاملا بومی دارد که آن را می توان جز زیباترین ها دانست. اگر می خواهید به این بازار بروید توجه داشته باشید که فقط تا ساعت 7 عصر باز است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی در سفر به پایتخت ویتنام: سفر های یک روزه شهری

علاوه بر جاذبه هایی که در داخل شهر هانوی قرار دارند، در بیرون از این شهر نیز جاذبه ها و مکان های دیدنی بسیاری وجود دارند که بسیاری از توریست ها به دیدن آن ها می روند. همچنین بسیاری از شلوغی های شهر فراری هستندو به بسیرون از شهر پناه می برند. در این بخش بعضی از این جاذبه ها که می توانید به صورت یک روزه از آن ها دیدن کنید را معرفی می کنیم.

پارک ملی بان وی

اگر به طبیعت علاقه مند باشید، پارک ملی بان وی را به شما معرفی می کنیم. این پارک که در 85 کیلومتری هانوی قرار گرفته دارای تفریحات و امکانات بسیاری است که می توان ساعاتی را بدون دغدغه در آن سپری کرد. این پارک ملی دارای گونه های مختلف جتنوری و گیاهی است و از نظر جاذبه های طبیعی بسیار غنی است. از جمله جاذبه های طبیعی آن می توان به سه قله همواره پوشیده شده از ابرف چشمه های آب گرم و ... اشاره نمود که مناظر و چشم انداز های فوق العاده زیبایی را پدید آورده اند. در این پارک ملی، معبد قدمی بر روی قله یکی از کوه ها واقع شده است.

شهر نین بین

در نزدیکی شهر هانوی شهری به نام نین بین وجود دارد که مکان بسیار مناسبی برای استراحت و تفریح است. در کنار این موارد، جاذبه های تاریخی نیز وجود دارد که باعث شده هر فردی با هر سلیقه ای، از این شهر لذت ببرد. دوچرخه سواری و قایق سواری از تفریحات جذاب این شهر به حساب می آیند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 337

به "نکاتی برای سفر به پایتخت ویتنام، هانوی معرفیچه زمانی سفر به هانوی داشته باشیم؟آب و هوانکات سفر به پایتخت ویتنام غذا و خوراکی در سفر به پایتخت ویتنامهزینه های سفر به هانوی" امتیاز دهید

3 کاربر به "نکاتی برای سفر به پایتخت ویتنام، هانوی معرفیچه زمانی سفر به هانوی داشته باشیم؟آب و هوانکات سفر به پایتخت ویتنام غذا و خوراکی در سفر به پایتخت ویتنامهزینه های سفر به هانوی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای سفر به پایتخت ویتنام، هانوی معرفیچه زمانی سفر به هانوی داشته باشیم؟آب و هوانکات سفر به پایتخت ویتنام غذا و خوراکی در سفر به پایتخت ویتنامهزینه های سفر به هانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید