تصاویری حیرت انگیز از دیدنی های تایلند

به گزارش تور ایران، تایلند، کشوری دیدنی در جنوب شرقی آسیا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است که در آن می توانید انواع تفریحات و لذت بردن از زیبایی طبیعت را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. طبیعت شگفت انگیز و بکر، تفریحات آبی، سواحل دیدنی، بازارهای شناور، معابد تاریخی و… از جذابیت های این کشور دیدنی هستند. تایلند یک مقصد گردشگری محبوب در بین ایرانیان است. در این مقاله با چند جاذبه گردشگری که در سفر به تایلند نباید از دست بدهید، بیشتر آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

تصاویری حیرت انگیز از دیدنی های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

نام کشور شگفت انگیز تایلند در فهرست علاقه مندی های بسیاری از دوستداران سفر و گردشگری وجود دارد. تنوع جاذبه های گردشگری، یکی از دلایل استقبال از تایلند است. سواحل شنی، جنگل های بارانی، پوشش گیاهی و جانوری منحصربه فرد، فرهنگ و آداب و رسوم خاص و... همه دست به دست هم می دهند تا در سفر به تایلند، هیچ تفریح و سرگرمی لذت بخشی را از دست ندهید. در ادامه با چند نمونه از جاذبه های گردشگری تایلند آشنا می شویم.

جشنواره فانوس های شناور

Loi Krathong، جشنواره ای است که هر سال در مناطق جنوب غربی تایلند برگزار می گردد. این نام را می توان این طور ترجمه کرد: شناور کردن یک سبد. این نام از سنت ساخت و تزیین سبدها و شناور کردن آن ها در آب رودخانه سرچشمه می گیرد.

این جشنواره در شب های ماه کاملِ دوازدهمین ماهِ تقویمِ قمری تایلندی برگزار می گردد، از این رو، تاریخ دقیق آن هر سال تغییر می نماید. در تقویم غربی، این جشنواره معمولا مصادف است با ماه نوامبر. در سال 2015 این جشنواره روز 25 نوامبر برگزار گردید و سال جاری روز چهاردهم ماه نوامبر برگزار می گردد.

در طول برگزاری این جشنواره، اهالی منطقه، خانه ها، باغ ها و معابد را با فانوس های گوناگون به اشکال مختلف تزیین می نمایند که هر کدام از انواع این فانوس ها اسامی متفاوتی دارند؛ فانوس هایی که با یک چوب حمل می شوند، فانوس هایی که مخصوص آویزان کردن هستند و فانوس هایی که آن ها را داخل معبدها قرار می دهند و به خاطر حرارت شمع درونشان، می چرخند.

دیدنی ترین جشنواره فانوس در چیانگ مای (Chiang Mai) برگزار می گردد. هر جایی که نگاه کنید فانوس است. یا از دیوارها و ساختمان ها و درخت ها آویزان هستند، یا روی آب شناور اند یا در آسمان می درخشند.

بازارهای شناور

بازارهای شناور، یک سنت مرسوم در جنوب شرقی آسیا هستند؛ جایی که رودخانه ها و آبراه های متعدد، اولین وسیله حمل و نقل و تجارت بین روستاهای مختلف هستند. تصویری که از بالای این بازارهای شناور مشاهده می کنید، فروشنده های بانکوکی را نشان می دهد که با یکدیگر قایق ها را راهنمایی می نمایند تا برای ارائه محصولات رنگارنگ، خوشمزه و جالب توجه تایلندی آماده شوند.

گرچه این روزها خرید و فروش در این بازارها بیشتر مورد توجه گردشگران واقع شده است و اهالی منطقه چندان توجهی به آن ها نشان نمی دهند، اما این قایق ها و در واقع فروشگاه های شناور، هر روز از میوه ها و سبزی های استوایی، نوشیدنی های نارگیلی تازه و غذاهای محلی پر می شوند؛ غذاهایی که در آشپزخانه های شناور، درست در کنار این قایق های فروش، طبخ و آماده ارائه به خریداران می شوند.

در گذشته مناطق نزدیک به رودخانه ها زودتر از سایر مناطق، مسکونی می شدند. به همین دلیل است که بیشتر جوامع تایلندی در کنار رودخانه ها ساخته شده اند. از این رو از آبراه ها به عنوان وسیله حمل و نقل میان مناطق مختلف و مرکزی برای فعالیت های مالی استفاده می کردند. از این قایق ها، هم برای تجارت های محلی و هم تجارت های منطقه ای استفاده می کردند و با استفاده از آن ها محصولات را از محل فراوری به محل فروش یا مبادله منتقل می کردند. این شیوه زندگی و تجارت در کنار رودخانه ها سبب شکل گیری بازارهای شناور شده است. برای لذت بردن از فضای رنگارنگ و دیدنی این بازارها می توانید از تورهای قایق سواری همراه با راهنما استفاده کنید و از این فرصت بی نظیر برای عکاسی و لذت بردن از مناظر اطراف استفاده کنید.

آبشار هوای لوآنگ (Huai Luang)

آبشار هوای لوآنگ، یک مجموعه آبشار بزرگ، دیدنی و جذاب است که با عنوان Pak Taew نیز شناخته می گردد. آب از لبه صخره ای به طول 45 متر در یک آبگیر زمردین فرو می ریزد. این آبگیر با سواحل شنی سفیدرنگ احاطه شده است. این آبشار بزرگ ترین، بلندترین و زیباترین آبشار در بخش های جنوبی ایسان (Isan) یا ناحیه شمال شرقی تایلند است.

این آبشار در پارک ملی Phu Chong-Na Yoi واقع شده است که در 130 کیلومتری شهر اوبون (Ubon) واقع شده است.

بهترین ایام برای بازدید از این بهشت تایلندی، بین ماه های جولای تا اکتبر است. در خاتمه فصل بارانی و آغاز فصل سرد سال، مزارع زیبایی از گل های دیدنی و متنوع در این ناحیه وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. یک غار هم در پشت این آبشار وجود دارد که می توانید از آن بازدید کنید.

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ، مجموعه ای از چند ساختمان سلطنتی در قلب بانکوک است. این کاخ از سال 1782، محل اقامت پادشاهان تایلندی بوده است. پادشاه و مقر فرماندهی و دولت پادشاهی اش تا سال 1925 در همین کاخ، فرمانروایی می کردند. بهومبیول آدولیادج (Bhumibol Adulyadej)، پادشاه فعلی تایلند در ویلای سلطنتی چیترالادا (Chitralada)، اقامت دارد اما هنوز از کاخ بزرگ برای برگزاری رویدادهای رسمی استفاده می گردد. چندین جشن سلطنتی و مراسم دولتی هر سال در این کاخ برگزار می گردد. این کاخ یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری تایلند است.

ساخت این کاخ در ششم ماه مه سال 1782 به دستور پادشاه چولاکوک (Buddha Yodfa Chulaloke) بنیان گذار سلسله چاکری (Chakri) آغاز شد. در زمان پادشاهان بعدی، به مرور سازه ها و ساختمان هایی به این مجموعه اضافه شده است. از سال 1925، پادشاه، خانواده سلطنتی و دولت، دیگر در این کاخ سکونت دائم ندارند و به اقامت گاه دیگری نقل مکان نموده اند. پس از لغو قانون حکومت سلطنتی مطلق در سال 1932، کلیه نهادها و سازمان های دولتی به کلی از این کاخ منتقل شده اند.

این کاخ مجموعه ای مستطیل شکل است که مساحتی معادل 218,400 مترمربع دارد و با چهار دیوار احاطه شده است.

باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ (Nong Nooch)

باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ، دو کیلومترمربع وسعت دارد و در استان چونبوری (Chonburi) واقع شده است. این باغ به وسیله اتوبوس، تاکسی یا خودورهای شخصی قابل دسترسی است. به علاوه، این باغ یک مرکز علمی بزرگ برای مطالعه روی گونه های سرخس نخلی است و بانک ژن اختصاصی سرخس نخلی در اختیار دارد. علاوه بر امکان بازدید از حیات وحش، برنامه های متنوعی چون مراسم مذهبی برای گردشگران، نمایش هنرهای رزمی، ماساژ و نمایش فیل نیز در این باغ وجود دارد. به علاوه دو رستوران، یک باغ وحش کوچک و هتلی با استخر اختصاصی در این مجموعه در اختیار گردشگران است.

برج بایوکه (Baiyoke)

برج بایوکه یک هتل آسمان خراش 85 طبقه با ارتفاع 304 متر است که در بانکوک واقع شده است. این برج، دومین ساختمان بلند شهر است که میزبان هتل آسمان بایوکه است. این هتل مرتفع ترین هتل در جنوب شرقی آسیا و هفتمین هتل مرتفع جهان است. اگر آنتن را هم محاسبه کنیم، ارتفاع برج به 4/328 متر می رسد. در طبقه 77 این برج یک رصدخانه عمومی واقع شده است. هتل بایوکه 673 اتاق مهمان دارد. ساخت این بنا در سال 1997 به خاتمه رسید و آنتن دو سال بعد به آن اضافه شد.

بد نیست که در کنار زیبایی های طبیعی و مناظر بکر و دیدنی تایلند، از شور و نشاط زندگی شهری نیز دیدن کنید و لذت ببرید.

غروب آفتاب در دریای آندامان (Andaman)

دریای آندامان یک پهنه آبی است که در جنوب شرقی خلیج بنگال، جنوب میانمار، غرب تایلند، شمال غربی مالزی، شمال سوماترا و شرق جزایر آندامان واقع شده است و بخشی از اقیانوس هند است. این دریا به شکل سنتی برای ماهیگیری و حمل و نقل میان کشورهای ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد و صخره های مرجانی و جزایر آن از مقاصد گردشگری محبوب و شناخته شده در جهان هستند. البته امکانات ماهیگیری و زیرساخت های گردشگری این منطقه در جریان سونامی سال 2004 در اقیانوس هند، دچار خسارت های زیادی شدند.

اگر قایق سواری برایتان گران تمام می گردد، می توانید در ساحل دریا، از تماشای منظره غروب آفتاب لذت ببرید.

پارک ملی دریایی تاروتائو (Tarutao)

پارک ملی دریایی تاروتائو محدوده ای متشکل از 51 جزیره است که در دریای آندامان در سواحل استان ساتون (Satun) جنوب تایلند واقع شده است. این پارک ملی از دو مجموعه جزیره تشکیل شده است که از 20 تا 70 کیلومتری زمین اصلی تایلند فاصله دارند. این پارک محدوده ای به مساحت 1,490 کیلومترمربع را می پوشاند. جنوبی ترین بخش پارک در مرزهای مالزی قرار گرفته است. این پارک که در تاریخ 19 آوریل 1974 ساخته شده، دومین پارک ملی دریایی تایلند است.

طبق آمارهای منتشر شده در سایت پارک های ملی تایلند، گونه های جانوری متنوعی در این پارک زندگی می نمایند. از میان این گونه ها موارد زیر را می توان نام برد: شاه کبرا، پایتون مشبک، حیوانات شکارچی گوناگون، لانگور (گونه ای از کوتاه شستیان)، نوک شاخ، موش گوزن، گربه زَبّاد یا گربه مُشکین، گراز، گاو وحشی و... پس، قبل از کمپ زدن در این ناحیه، حتما راهنمای گردشگران را مطالعه کنید و مراقب خودتان باشید.

معبد رونگ خون (Wat Rong Khun)

معبد رونگ خون که گردشگران خارجی آن را با نام معبد سفید می شناسند، یک اثر هنری معاصر و نامتعارف است که با هزینه های شخصی به شکل معابد بودایی در استان چیانگ رای (Chiang Rai) ساخته شده است. مالک این معبد فردی به نام Chalermchai Kositpipat است که آن را طراحی نموده، ساخته و در سال 1997 درهای آن را به روی گردشگران گگردده است. این معبد در تمام طول سال باز است و هزینه ورودی ندارد.

در اواخر قرن بیستم، معبد رونگ خون اصلی آسیب دیده بود و احتیاج به مرمت داشت اما بودجه لازم برای این نوسازی تامین نمی شد. تا این که این هنرمند محلی تصمیم گرفت با هزینه شخصی، بازسازی این بنا را انجام دهد. البته این معبد هنوز تکمیل نشده و تخمین زده می گردد که ساخت آن تا 2070 ادامه پیدا کند.

جزیره ساموی (Koh Samui)

جزیره ی ساموی پس از پوکت (Phuket)، دومین جزیره بزرگ تایلند است که مساحتی معادل 7/228 کیلومترمربع و جمعیتی بیش از 63,000 نفر دارد. جاذبه های گردشگری فراوان، سواحل شنی، صخره های مرجانی و درختان نارگیل از دیدنی های این جزیره زیبا هستند. به دنبال افزایش تعداد گردشگاه ها و ویلاهای خصوصی در جزیره، گردشگری در این بخش رونق یافته است. آمار 17,479 اتاق هتل در سال 2013 افزایش پیدا نموده و تا سال 2015، 459 اتاق جدید اضافه شده است. بیشتر علاقه مندان این مقصد گردشگری را آسیایی ها و سپس آلمانی ها و انگلیسی ها تشکیل می دهند. هواپیمایی بانکوک، ناوگان جدیدی از ایرباس ها را تجهیز نموده و 189,000 جایگاه هواپیما برای مسافران ساموی افزوده است. هواپیمایی بانکوک، پیش از این نیز، پروازهای روزانه به مقصد ساموی را از 36 پرواز به 50 پرواز در روز افزایش داده بود.

اقامتگاه های توریستی و اسپاهای متعدد در این جزیره و همچنین امکانات لوکس و تفریحات بی نظیر موجود در آن، همیشه مورد توجه گردشگران سراسر جهان واقع شده است.

غار پرایا ناخن (Phraya Nakhon)

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند، غار پرایا ناخن است که در استان پراچواپ خیری خان (Prachuap Khiri Khan) واقع شده است. این غار دیدنی در پارک ملی Khao Sam Roi Yot واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از مناظر دیدنی و زیبایی چون سواحل، کوه ها و جنگل ها بگذرید. این غار از دو محوطه یا اتاق تشکیل شده است. سقف هر دو اتاق باز است و نور آفتاب به داخل غار می تابد؛ غار را روشن می نماید و نمای شگفت انگیزی به آن می دهد. فضای داخل غار بسیار آرام و بی سروصدا است به خصوص اگر گردشگران زیادی در آن حضور نداشته باشند.

پارک ملی Khao Sok

این پارک ملی در استان سورات تهانی (Surat Thani) واقع شده است و 739 کیلومترمربع، وسعت دارد. دریاچه 165 کیلومترمربعی Cheow Lan نیز در این پارک واقع شده است. این پارک، بزرگ ترین محدوده جنگل های بکر جنوب تایلند و بقایای جنگلی بارانی است که متنوع تر و قدیمی تر از جنگل های بارانی آمازون است. صخره های ماسه سنگی و گِل سنگی با ارتفاع 300 تا 600 متر از سطح دریا از زیبایی های این پارک بی نظیر هستند. رشته کوهی از شمال تا جنوب این منطقه کشیده شده است که بیشترین ارتفاع آن 950 متر است. این رشته کوه، مرطوب ترین بخش تایلند است که بارش سالانه آن به 3500 میلی متر می رسد. بارش های شدید باران و فروریختن برگ ها، سبب فرسایش یافتن صخره های ماسه سنگی و تشکیل شکل های بی نظیر در صخره ها شده است.

مراکز پرورش فیل

در این مراکز، فیل ها توسط افراد مجرب و آموزش دیده پرورش می یابند. فیل ها در این مراکز در محل طبیعی زندگی خود ساکن هستند و می توانند در جنگل های طبیعی اطراف گشت بزنند. حتی می توانند در رودخانه تنی به آب بزنند. گردشگرانی که به فیل ها علاقه دارند معمولا از این مراکز بازدید می نمایند و فیل ها را از نزدیک و در زیستگاه طبیعی شان مشاهده می نمایند. علاوه بر این، بازدید از این مراکز فرصتی برای گردشگران فراهم می نماید تا از شلوغی و ازدحام زندگی شهری فاصله بگیرند و ساعاتی را در دل طبیعت و با این حیوانات دوست داشتنی بگذرانند. گردشگران در جریان این بازدید با فیل ها، چرخه زندگی و نحوه تربیت آن ها و میزان ذکارت آن ها در یادگیری آشنا می شوند. رابطه محبت آمیز فیل ها با فیل بانان نیز بسیار جالب توجه است.

در این مراکز می توانید با فیل ها دوست شوید و فیل سواری کنید. آن ها هم در عوض با بازکردن دهان و بالابردن خرطومشان از شما موز درخواست می نمایند.

پارک تاریخی آیوتایا (Ayutthaya)

این محوطه تاریخی، بقایای شهر قدیمی آیوتایا در تایلند است که در سال 1351 پایه گذاری شده بود. در سال 1969، دپارتمان هنرهای زیبا آغاز به مرمت این بقایای تاریخی کرد. این عملیات مرمت زمانی جدی تر ادامه یافت که این مجموعه در سال 1991 به عنوان میراث جهانی یونسکو، برگزیده شد. 35 پادشاه، در امپراتوری آیوتایا فرمانروایی نموده اند.

منبع: کجارو / thrillist.com
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 548

به "تصاویری حیرت انگیز از دیدنی های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری حیرت انگیز از دیدنی های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید