ادامه جست وجوها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری مالزی

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: روز دوم جست وجوهای هوایی و دریایی برای یافتن ردی از هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی شروع شده اما هنوز هیچ اثری از این بوئینگ 777 که با 239 سرنشین از کوآلالامپور راهی پکن بود، پیدا نشده است.

ادامه جست وجوها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، با گذشت 24 ساعت از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی و به رغم عملیات بین المللی جست وجو، هنوز هیچ اثری از هواپیمای ناپدیدشده نیست.

پیشتر گفته شده بود که نیروی هوایی ویتنام دو لکه بزرگ نفتی را که گمان می نمایند از آنِ این هواپیما باشد، مشاهده نموده است اما هنوز ارتباطی میان این دو لکه نفتی و هواپیمای مفقود شده گزارش نشده است.

هواپیمای خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین در راستا کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

گفته شده که سرنشینان این هواپیمای بوئینگ 777 از چهارده کشور هستند.

بیشتر مسافران این هواپیما چینی هستند. خانواده های این افراد که در پکن منتظر هستند، از این که اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد ابراز خشم نموده اند.

وزیر امور خارجه چین گفته است که به دقت تحولات را زیر نظر دارد.

رسانه های چینی از عملکرد شرکت هواپیمایی مالزی انتقاد نموده و گفته اند که چرا این شرکت پنج ساعت منتظر ماند تا اعلام کند این هواپیما ناپدید شده است.

پیشتر گفته شده بود که دو شهروند اتریش و ایتالیا نیز در میان مسافران هستند اما بعد معلوم شد که گذرنامه این دو نفر چند سال پیش در تایلند به سرقت رفته بود و معلوم نیست افرادی که از این گذرنامه ها استفاده نموده اند، تبعه کدام کشور هستند.

کشتی ها و هواپیمایی از مالزی، ویتنام، چین و فیلیپین در این عملیات شرکت دارند و سنگاپور نیز به هماهنگی عملیات جست وجو یاری می نماید.

وزیر حمل و نقل مالزی می گوید لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده و گزارش هایی که از ویتنام درباره سقوط هواپیما می رسد، تأیید نشده است.

پیشتر از قول رسانه های دولتی ویتنام، یک مقام نیروی دریایی این کشور تأیید نموده که هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین در آب های ویتنام در دریای جنوب چین سقوط نموده است.

عملیات جست وجو در دریای جنوب چین در جریان است.

این هواپیما هنگامی که از کوالالامپور، پایتخت مالزی، راهی پکن بود مفقود و تماس رادار با آن قطع شد.

یکی از مقامات مرکز جست وجو و نجات دریایی ویتنام به بی بی سی گفت که این هواپیمای بوئینگ آخرین بار بر فراز دریای جنوب چین در فاصله حدود دویست کیلومتری شبه جزیره کا مائوی ویتنام دیده شد.

دو کشتی نجات از چین برای یاری به عملیات جست وجو راهی منطقه شده اند.

خطوط هوایی مالزی گفته است که 152 شهروند چین و افرادی از 13 کشور دیگر در هواپیما بوده اند.

خطوط هوایی مالزی در حال تماس با بستگان درجه یک مسافران و خدمه هواپیماست.

قرار بود این پرواز ساعت 6:30 بامداد روز شنبه (هشتم مارس) در پکن بر زمین بنشیند اما تنها دو ساعت بعد از شروع پرواز، ارتباطش را با تیم کنترل پرواز از دست داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 466

به "ادامه جست وجوها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه جست وجوها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید