هیچ نشانه ای از نزدیک شدن هواپیمای مالزی به استرالیا وجود ندارد

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: نخست وزیر استرالیا تاکید نمود، هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر اینکه هواپیمای مسافربری مالزی به نزدیک مرزهای استرالیا آمده باشد وجود ندارد.

هیچ نشانه ای از نزدیک شدن هواپیمای مالزی به استرالیا وجود ندارد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا ضمن رد این مساله که هواپیمای مسافربری مالزی به مرزهای استرالیا نزدیک شده حادثه ناپدید شدن این هواپیما با 239 سرنشین را معمایی به شدت پیچیده ارزیابی نموده است. با گذشت ده روز از ناپدید شدن عجیب هواپیمای مسافربری مالزی هنوز هیچ سرنخی از سرنوشت این هواپیما و مسافران آن به دست نیامده است.

بر اساس این گزارش دولت مالزی تنها این مساله را تایید نموده است که این هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه کوالالامپور و قطع ارتباط رادیویی را برج مراقبت لحظاتی را به پرواز ادامه داده و جهت خود را تغییر داده است. هنوز جهت بعدی این هواپیما نیز به درستی تعیین نیست و دو احتمال در این زمینه وجود دارد یا اینکه این هواپیما به سوی آسیای مرکزی تغییر جهت داده و یا اینکه پس از قطع ارتباط رادیویی به سوی اقیانوس هند رفته است.

نخست وزیر استرالیا در پاسخ به این سئوال که آیا هواپیمای مسافربری مالزی به مرزهای استرالیا نزدیک شده است گفت، من هیچ اطلاعاتی که نشان دهد این هواپیما به استرالیا نزدیک شده در اختیار ندارم ولی همه سازمان های ما برای پیدا شدن اطلاعات مفید در این زمینه آمادگی دارند. استرالیا 2 فروند هواپیمای شناسایی را برای یاری به پیدا شدن این هواپیمای مسافربری اختصاص داده است.

وی اضافه نمود، به نظر من هنوز تجزیه و تحلیل های زیادی باید در مورد این حادثه انجام گردد ولی این حادثه بسیار بسیار پر راز و رمز و معمایی است. من فکر می کنم از این حادثه باید درس های زیادی بگیریم و یکی از مهمترین این درس ها رهگیری هواپیماها است. 6 تبعه استرالیایی از مسافران این هواپیما بوده اند.

بعضی اطلاعات ماهواره ای و راداری نشان می دهد که هواپیمای مسافربری مالزی صدها مایل از جهت پروازی خود منحرف شده است. پلیس مالزی در حال تحقیق برای یافتن علت اصلی این مساله است. محققان بر این باورند که فرد یا افرادی جهت پرواز این هواپیما را تغییر داده اند.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا و هند نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند. هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 489

به "هیچ نشانه ای از نزدیک شدن هواپیمای مالزی به استرالیا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ نشانه ای از نزدیک شدن هواپیمای مالزی به استرالیا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید