استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی

به گزارش تور ایران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به افزایش مصرف آب در تهران از ابتدای سال جاری تاکنون، نسبت به سال گذشته گفت: استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی است.

استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران انلاین به نقل از ایسنا، بختیاری امروز در نشست تخصصی هماهنگی سند همکاری در حوزه آموزش حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، با بیان این که کشور ما کشور کم آبی است و 90 درصد مساحت کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، اظهار کرد: کشور ما حدود یک سوم بارندگی جهان را دارد و بارندگی ها هم کاملا به صورت ناموزون است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که مدیریت آب در کشور همگام با تکنولوژی های وارد شده به کشور پیش نرفته است، توضیح داد: منابع آبی تجدیدپذیر هر کشوری ذخایر آن کشور هستند. در حال حاضر کشورهای اروپایی حدود 20 درصد از منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می نمایند و این در حالیست که ما به طور متوسط، 85 درصد از منابع آبی تجدیدپذیر خود استفاده می کنیم.

بختیاری با تاکید بر این که جامعه ما هنوز نسبت به موضوع کم آبی و مدیریت مصرف بیدار نشده است، گفت: مصرف آب در شهر تهران از ابتدای سال تاکنون 810 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته 43 میلیون مترمکعب افزایش مصرف داشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: استان تهران پس از سیستان و بلوچستان، فقیرترین استان کشور از نظر منابع آبی است. چرا که جمعیت زیادی در پهنه کوچکی جمع شده اند.

  • مجله آب

وی با اشاره به این که در بسیاری از استان های کشور 90 درصد از منابع آبی در بخش کشاورزی استفاده می گردد، اظهار کرد: سهم کشاورزی در استان تهران از منابع آبی تنها 51 درصد است. ما برای مدیریت مصرف آب باید از مدارس آغاز کنیم و راهی جز این نداریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 748

به "استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید