تور استرالیا: استرالیا در انتظار گردشگر های ایرانی

به گزارش تور ایران، وزیر خارجه استرالیا در نشستی با وزیر امور خارجه ایران به این موضوع اشاره نمود که کشورش علاقه مند است گردشگر های ایرانی بیشتری از آن بازدید نمایند.

تور استرالیا: استرالیا در انتظار گردشگر های ایرانی

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

ظهر دیروز به وقت استرالیا نشست محلی مشترک بین محمدجواد ظریف و بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا برگزار گردید که در آن بیشاپ گفت که استرالیا علاقه مند است جهانگرد های بیشتری را از ایران پذیرا باشد. این درحالی است که روابط گردشگری ایران و استرالیا چندان مناسب نیست. البته همین یکی دو ماه پیش استرالیا هشدارهایش برای سفر به ایران را کم کرد. اما با این وجود، ایران و استرالیا، روابط گسترده ای در گردشگری ندارند. ضمن اینکه گرفتن ویزای گردشگری استرالیا برای ایرانی ها، چندان ساده نیست.

هم اکنون وزارت خارجه استرالیا به شهروندان خود هشدار داده که با درجه بالایی از احتیاط به ایران سفر نمایند. البته این هشدار در رابطه با منطقه ها مرزی ایران فرق دارد، در رابطه با این منطقه ها وزارت امور خارجه استرالیا هشدار می دهد که به این منطقه ها سفر ننمایند.

لازم به ذکر است تا چند ماه پیش درجه هشدار استرالیا برای سفر به ایران سختگیرانه تر بود.

از سوی دیگر سفر جهانگردی ایرانی ها هم به استرالیا سختی های خاص خود را دارد. برای گرفتن ویزا یک ساله نوع 600 برای جهانگرد های ایرانی متقاضیان باید 232 دلار هزینه نمایند.

بنا به اعلام وزارت خارجه استرالیا زمان طول کشیدن صدور این ویزا 20 تا 30 روز کاری طول می کشد اما معمولا زمان صدور ویزا چند ماه طول می کشد و سختگیری های زیادی برای صدور ویزا وجود دارد.

منبع: کجارو / خبرآنلاین
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2038

به "تور استرالیا: استرالیا در انتظار گردشگر های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: استرالیا در انتظار گردشگر های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید