افزایش بی سابقه مصرف گاز خانگی و تجاری

به گزارش تور ایران، وزیر نفت در صفحه توئیتر خود با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از ثبت رکورد تازه 692 میلیون متر مکعب در روز اطلاع داد.

افزایش بی سابقه مصرف گاز خانگی و تجاری

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، با توجه به اهمیت کنترل مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، شرکت ملی گاز در دولت سیزدهم اقداماتی از جمله بازرسی روزانه 4000 هزار اداره دولتی برای کنترل مصرف، جریمه 50 درصدی در قبض گاز ادارات دولتی پرمصرف، اصلاح تعرفه قیمت گاز بخش خانگی با تمرکز بر جریمه پرمصرف ها، اجرا و تکمیل طرح افزایش کارآیی موتورخانه ها و ... را در دستور کار قرار داده است.

اما با وجود همه این اقدامات مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری همچنان رکوردشکنی می نماید، در این راستا جواد اوجی، وزیر نفت، امروز در صفحه توئیتر خود با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته رکورد تاریخی مصرف 692 میلیون مترمکعب گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ثبت شد. گرچه با لطف خداوند متعال و کوشش کارکنان صنعت نفت شبکه گاز پایدار است، ولی استمرار این شرایط مستلزم همکاری هموطنان عزیز و مدیریت مصرف است.

پیش از این، رکورد مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری عدد 662 میلیون متر مکعب در روز چهارشنبه هفته گذشته بود.

تنها چهار استان سرانه مجاز اقلیمی مصرف گاز خانگی را رعایت می نمایند

شرکت ملی گاز با انتشار روزانه نقشه رنگ بندی اندازه انحراف از سرانه مصرف در استان های مختلف مردم را به صرفه جویی و مصرف بهینه گاز در منازل توصیه می نماید (تصویر 1).

در تصویر 1 متناسب با شرایط اقلیمی کشور، برای هر یک از استان ها سرانه مصرف مجاز متفاوت مشخص شده است و سپس بر مبنای آن اندازه انحراف از این سرانه در قالب رنگ بندی مجزا اعلام شده است.

طبق تصویر تنها بخش خانگی چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان الگوی مصرف بهینه را رعایت می نمایند و مابقی استان ها با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی آن ها همچنان در دسته پرمصرف ها قرار گرفته اند.

قطع گاز 1900 اداره دولتی پرمصرف از سوی شرکت ملی گاز ایران

دعوت از مردم برای رعایت الگوی مصرف گاز در حالی است که شرکت ملی گاز نظارت دقیق و سختگیرانه ای بر مصرف گاز بهینه در ادارات دولتی دارد و تا به امروز گاز حدود 1900 اداره دولتی پرمصرف قطع شده است (تصویر 2).

کارشناسان شرکت ملی گاز معتقدند که در صورتی که مردم دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه را مطابق با استاندارد های جهانی رعایت نمایند، هیچ مسئله ای در تامین گاز صنایع و نیروگاه ها به وجود نخواهد آمد.

طبق پیش بینی ها برودت هوا تا انتهای هفته جاری وجود خواهد داشت و احتمال رکوردشکنی در مصرف گاز بخش خانگی و تجاری همچنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2130

به "افزایش بی سابقه مصرف گاز خانگی و تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی سابقه مصرف گاز خانگی و تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید