افزایش سطح آب دریاها، زندگی بیش از 410 میلیون نفر را در دنیا تهدید خواهد نمود

به گزارش تور ایران، کارشناسان پیش بینی نموده اند که زندگی بیش از 410 میلیون نفر در دنیا به علت بالا آمدن سطح آب دریاها با خطر جدی روبرو خواهد شد.

افزایش سطح آب دریاها، زندگی بیش از 410 میلیون نفر را در دنیا تهدید خواهد نمود

به گزارش خبرنگاران، در این آنالیز آمده است: حداکثر 410 میلیون نفر در منطقه های با ارتفاع کمتر از دو متر از سطح دریا زندگی می نمایند و در صورتیکه انتشار گازهای گلخانه ای کاهش پیدا نکند، در معرض خطر افزایش سطح آب دریا قرار دارند.

این آنالیز نشان می دهد که در حال حاضر 267 میلیون نفر در سراسر دنیا در منطقه های زندگی می نمایند که ارتفاع آن از سطح دریا کمتر از دو متر است.

محققان پیش بینی نموده اند که تا سال 2100 با یک متر افزایش سطح آب دریا و شرایط رشد جمعیت، تعداد افرادی که در منطقه های با ارتفاع کمتر از دو متر از سطح دریا زندگی می نمایند به 410 میلیون نفر افزایش پیدا می نماید.

نقشه های آنان نشان داد که 62 درصد از زمین های در معرض خطر بیشتر در منطقه ها گرمسیری متمرکز شده اند و اندونزی با بیشترین مقدار خطر در سراسر دنیا روبرو است. این پیش بینی ها نشان می دهد در آینده این خطر بیشتر است و 72 درصد جمعیت منطقه ها گرمسیری و 59 درصد منطقه ها گرمسیری آسیا با خطر روبرو هستند.

به گزارش ایسنا، محققان هلندی اظهار داشتند: درحالیکه نتایج این تحقیق قطعی نیست اما ضروری است برای پیشگیری طولانی مدت از خطر سیل بر منطقه ها استوایی تمرکز بیشتری گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1883

به "افزایش سطح آب دریاها، زندگی بیش از 410 میلیون نفر را در دنیا تهدید خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سطح آب دریاها، زندگی بیش از 410 میلیون نفر را در دنیا تهدید خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید