افزایش 10 درصدی خون گیری در استان همدان

به گزارش تور ایران، مدیرکل انتقال خون همدان گفت: استان همدان نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش خون گیری داشته است.

افزایش 10 درصدی خون گیری در استان همدان

خبرنگاران همدان- افشین محمدی گفت: خوشبختانه در استان همدان با کمبود خون روبرو نیستیم و با توجه به برودت هوا 5 هزار ارسال، واحد خون به تهران، سیستان و بلوچستان و گیلان داشته ایم.

او گفت: استان همدان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش خون گیری داشته است با اینکه این آمار در استان های دیگر هفت درصد بوده است در 10ماه اخیر، 3224 واحد خون از طریق هم استانی ها اهدا شده است.

محمدی گفت: با توجه به اینکه جراحی های غیر اورژانسی مثل تعویض مفصل، در بیمارستان ها از سر گرفته شده و بیماران تمایل بیشتری نسبت به قبل به انجام این جراحی ها دارند، با برنامه ریزی و نیازاحتمالی بیماران به خون دربیمارستان، ذخایر خون استان بیشتر شده است.

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: اهدای پلاکت به روش آفرزیس روشی است که میتوان 5 تا 6 واحد پلاکت را اهدا کرد که خوشبختانه استان همدان از این روش برخوردار بوده و جزء استان های برتر است، پلاکت ها در این روش از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار هستند این روش زمان بر بوده و قبل از انجام آن باید آزمایشاتی انجام شود.

محمدی گفت: بزرگسالانی که دچار کمبود پلاکت می شوند، در زمان گرفتن مقدار نیاز بدن خود اگر به روش افرزیس باشد، میتوان برای آن ها از یک فرد که ساختار آنتی ژنی یکدستی دارد انجام پذیرد و به نفع بیمار بوده و در فرایند مرخصی کمک بسکمک می کند، اما اگر به روش انتقال خون انجام شود مقدار واحد آن کم بوده و به ناچار از پلاکت های چند فرد با آنتی ژن های متفاوت گرفته می شود، هزینه تهیه کیت های افرزیس بسیار بالا بوده که خوشبختانه در طرح تحول سلامت بیشتر مبلغ از طریق بیمه پرداخت می شود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2148

به "افزایش 10 درصدی خون گیری در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 درصدی خون گیری در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید