پارک های تهران ، آرامشی در دل هیاهو و شلوغی مرکز

به گزارش تور ایران، تهران، این مرکز بزرگ و پردود که هیاهوی آن اجازه نمی دهد صدای پرندگان کوچک به گوش کسی برسد، انگار خیلی وقت است که آرامشی ندارد. اما هنوز هم جای امید هست. هنوز هم می توان مکان هایی را پیدا کرد که در آنها برای ساعت ها از دود و شلوغی دور ماند. پارک های تهران که یادگار روزهای خوب و بدی هستند که بر این مرکز قاجاری گذشته است، مکان های بسیار مناسب و خلوتی هستند که می توان به آنها پناه برد. زمانی که قدم در پارک های تهران می گذارید، با تمام وجود احساس می کنید که از شلوغی شهر فرار نموده اید. انگار که وارد یک شهر کوچک خوش آب و هوا شده اید. با خبرنگاران همراه شوید تا پارک های تهران ، این زمرد های سبز مرکز را بهتر بشناسید.

پارک های تهران ، آرامشی در دل هیاهو و شلوغی مرکز

با بهترین و معروف ترین پارک های تهران بیشتر آشنا شوید

در هر محله این شهر بزرگ و شلوغ، یک پارک کوچک قرار گرفته است. پارک هایی که ممکن است سالیان سال قدمت داشته باشند. پارک هایی که محل بازی کسانی بوده است که امروز فرزند خود را برای بازی به آنجا می آورند. اما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بزرگ ترین پارک های تهران آشنا کنیم. پارک هایی که جزء سرمایه های مهم این مرکز زیبا به شمار می آیند.

1- پارک لاله

پارک لاله

پارک لاله جزء پارک های قدیمی تهران محسوب می شود. این پارک حدود 50 سال قدمت دارد و بعضی ساکنین قدیمی تهران، آن را به نام پارک فرح می شناسند. پارک لاله وسعت بسیار زیادی دارد و درختان آن سر به فلک کشیده اند. عمده درختان این پارک را چنار، کاج و اقاقیا تشکیل داده اند. این پارک حدود 35 هکتار وسعت دارد. پس نگران شلوغی نباشید. محیط این پارک بیش از حد انتظار آرامش دارد. هزاران نفر می توانند بدون اینکه مزاحم یکدیگر شوند، در این پارک سرگرمی نمایند. فضای داخلی پارک کاملا خانوادگی و فرهنگی است. بیشتر دانشجویان دانشکده هنر که در همین نزدیکی قرار گرفته است، برای سرگرمی به این پارک می آیند. یک آب نمای بسیار بزرگ را می توان قلب تپنده پارک لاله دانست. این آب نمای زیبا باعث تعدیل آب و هوای پارک شده و بعلاوه مسبب آن است که حتی در دل تابستان نیز هوای خنکی در پارک جریان داشته باشد. شما می توانید ساعت ها در این پارک لذت ببرید و در نهایت به موزه هنر های معاصر که در دل این پارک قرار گرفته است مراجعه کنید. پارک لاله را به جرات می توان جزء بهترین پارک های تهران دانست.

آدرس پارک لاله : خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

ساعت کار : 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

2- پارک ساعی یکی از زیباترین پارک های تهران

پارک ساعی

در مرکز تهران و در کنار درختان قد کشیده خیابان ولیعصر، در یک فرورفتگی بزرگ، پارکی زیبا با نام پارک ساعی قرار گرفته است. این پارک را باید یکی دیگر از زیباترین پارک های تهران دانست. بعضی این پارک را به نام پارک پله ها می شناسند. زیرا برای ورود به آن باید ده ها پله مختلف را پایین بروید. این پارک شاید به مقدار پارک لاله بزرگ نباشد، اما قطعا خاطرات کودکی بسیاری از اهالی تهران، لا به لای درختان همین پارک رها شده است. در این پارک هرگونه سرگرمیی می توان داشت. از میز های تنیس تا تور بدمینتون و فوتبال دستی در پارک ساعی به چشم می خورد. مهم تر از هرچیز، حیات وحش مخصوص این پارک است که به آن معروفیت دارد. در این پارک قفس های مخصوص نگه داری حیوانات وجود دارد. از انواع آبزیان، تا پرندگان و پستانداران مختلفی مثل خرگوش را می توان در این پارک مشاهده کرد. به همین علت یکی از بهترین پارک های تهران برای بازدید بچه ها خواهد بود.

آدرس پارک ساعی : تهران، خیابان ولیصر، پارک ساعی

شماره تماس : 02188735074

ساعت کار : 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

3- پارک پلیس ، از زیباترین پارک های شرق تهران

پارک پلیس

پارک پلیس یکی از بزرگ ترین پارک های شرق تهران محسوب می شود که در منطقه توحید قرار گرفته. این پارک تنها پارک تهران است که حدود 50 هکتار وسعت دارد! واقعا مساحت پارک پلیس بی نهایت زیاد است و اصلا تراکم جمعیت را در خود نشان نمی دهد. هزاران خانواده مختلف می توانند در این پارک حضور داشته باشند و اصلا مزاحمتی برای هم ایجاد ننمایند. جالب است بدانید که بلوار استقلال این پارک را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می نماید.

این پارک دارای یک پیست عالی برای دوچرخه سواری و پیاده روی است. از طرف دیگر باید بدانید که پارک پلیس بر روی یک تپه واقع شده. به همین علت اگر به قسمت های مرتفع آن بروید، یک نمای بسیار زیبا را از تهران خواهید دید. در این پارک انواع امکانات رفاهی و سرگرمیی همچون میز تنیس، فوتبال دستی، تور والیبال، زمین بازی فوتبال، کرایه دوچرخه، فروشگاه مواد غذایی و سرویس های بهداشتی وجود دارد. ضمناً عمارت ارباب جمشید، مالک گذشته بیشتر زمین های تهرانپارس نیز در همین پارک واقع شده. بعلاوه برای سرگرمی بیشتر می توانید به سینما پنج بعدی آن مراجعه کنید.

آدرس پارک پلیس : تهرانپارس، تقاطع خیابان قزوینی ها و بلوار استقلال

ساعت کار : 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

4- پارک شهر ، از قدیمی ترین بوستان های تهران

پارک شهر

یکی از پارک های تهران که در بخش جنوبی شهر واقع شده، پارک شهر نام دارد. پارک شهر را می توان همچون پارک های ساعی و لاله، جزء قدیمی ترین پارک های تهران دانست. پارک شهر در دهه 30 شمسی احداث شده و از اول قرار بوده به نوعی یک پارک جنگلی باشد. این پارک حدود 27 هکتار وسعت دارد و پارک بسیار بزرگی است. در حقیقت مردم ساکن بخش مرکزی و جنوبی تهران، تنفس خود را مدیون این پارک هستند. در میانه پارک یک حوض بسیار بزرگ قرار گرفته است که باعث تعدیل هوای آن می شود. جالب است بدانید که موزه صلح، باغ پرندگان و آکواریوم زیبایی نیز در این پارک قرار گرفته اند. پس می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از همه آنها تماشا فرمایید.

آدرس پارک شهر : تهران، خیابان وحدت اسلامی

ساعت کار : 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

5- پارک جمشیدیه یکی از زیباترین پارک های تهران

پارک جمشیدیه

بدون شک پارک جمشیدیه را می توان یکی از زیباترین پارک های تهران دانست. این پارک در منطقه یک تهران و در محدوده نیاوران قرار گرفته است. جالب است بدانید که با پیاده روی از پارک جمشیدیه می توان به کوهپایه های کلکچال رسید. پارک جمشیدیه یک پارک کوهستانی است. برای گشت و گذار در این پارک، باید خودتان را آماده یک پیاده روی طولانی و بالا رفتن از پله های متعدد کنید. اما زمانی که به بالاترین بخش پارک برسید، آنقدر هوا دلپذیر است که اصلا نمی خواهید آنجا را ترک کنید. فصل پاییز شاعرانه ترین فصل برای بازدید از پارک جمشیدیه است. در مرکز این پارک، چند رستوران، کافه و سوپر مارکت قرار گرفته است. پس نگران تامین احتیاج خود نباشید. بهترین راه دسترسی به این پارک، استفاده از تاکسی و خودرو های حمل و نقل عمومی است. زیرا معمولا جای پارک مناسب برای خودروی خود پیدا نخواهید کرد و مجبور خواهید بود مسافت طولانی را در شیبی تند به سمت پارک بروید. محیط پارک بسیار امن و خانوادگی است و می توانید ساعت ها از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید.

آدرس پارک جمشیدیه : خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار

شماره تماس : 02122277793

ساعت کار : شش صبح تا 12 شب

هزینه بازدید : رایگان

6- پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یا همان بوستان حضرت ابراهیم، یکی از پارک های تازه تاسیس تهران محسوب می شود. این پارک در مرکز شهر قرار گرفته و هواداران زیادی را در مدت کوتاهی جذب خود نموده. شما می توانید از پارک جنگلی طالقانی به واسطه پل طبیعت وارد پارک آب و آتش شوید. به این ترتیب قادر خواهید بود از صبح تا غروب در این محدوده سرگرمی نموده و اوقات خوشی را سپری کنید. فودکورت راه چوبی نیز در پارک آب و آتش قرار گرفته و باعث جذب بسیاری از مسافران به این پارک شده. اگر در پی علت نام گذاری این پارک هستید، باید بدانید که در بخش مرکزی این پارک از زمین، فواره های آب بیرون می پاشد و از ستون های نصب شده، آتش بیرون می زند. فضای نشستن زیادی در این پارک وجود ندارد، اما بسیاری از افراد برای قدم زدن و یا دوچرخه سواری در پیست مخصوص، به این پارک می آیند. به همین علت پارک آب و آتش جزء پرطرفدارترین پارک های تهران محسوب می شود.

آدرس پارک آب و آتش : ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه دنیا کودک

شماره تماس : 02188194574

ساعت کار : 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

7- پارک قیطریه

پارک قیطریه

پارک قیطریه جزء فرهنگی ترین پارک های تهران محسوب می شود. وجود فرهنگسرای ملل، یکی از قدیمی ترین فرهنگسرای های تهران، در دل این پارک گواهی بر این مدعاست. یکی از سرگرمیاتی که می توانید در پارک قیطریه داشته باشید، خرید از بازار سنتی فرهنگسرا است. این پارک 10 هکتاری در دل فرمانیه قرار گرفته و فضای بسیار زیبا و دلنوازی دارد. احداث پارک قیطریه به دهه 50 باز می شود. عمارت قیطریه نیز حدود 100 سال قدمت دارد. در این پارک مردم همه به هم لبخند می زنند. پارک قیطریه بهشت گربه های تهران است. مردم مهر خود را از حیوانات نیز دریغ نمی نمایند و غذای گربه ها را در این پارک فراهم می نمایند. همه چیز برای سرگرمی شما آماده است. از میز و نیمکت های سنگی گرفته تا وسایل ورزشی و میز تنیس، بعلاوه می توانید از اغذیه فروشی داخل پارک، میان وعده ای خوشمزه تهیه کنید. این پارک در هر چهار فصل زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. حتی در هنگام بارش برف نیز مردم منطقه به این پارک زیبا هجوم می آورند.

آدرس پارک قیطریه : خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

شماره تماس : 02122215079

ساعت کار : 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

8- بوستان تبادل نظر یکی از معروف ترین پارک های تهران

بوستان تبادل نظر

بوستان تبادل نظر، یکی از بزرگ ترین پارک های تهران محسوب می شود که در غرب مرکز قرار گرفته. بیشتر ساکنین غرب تهران این بوستان را برای سرگرمیات آخر هفته خود انتخاب می نمایند. نکته قابل توجه در خصوص بوستان تبادل نظر این است که طراحی آن بر اساس ملل مختلف اجرا شده. به این ترتیب مثلا شما می توانید به بخش ایتالیا یا ایران بروید و از طراحی منحصر به فرد آن لذت ببرید. طراحی بخش ایران به شکل سنتی دوران قاجار اجرا شده و بسیار تماشای است. در این پارک انواع امکانات رفاهی، خدماتی و سرگرمیی وجود دارد. شما می توانید از کتابخانه، کتاب فروشی، زمین بازی، زمین دو، زمین اسکیت، مسجد، رستوران، سرویس بهداشتی، خانه اسباب بازی و خانه سلامت بهره ببرید و لذت ببرید. ضمناً باید بدانید که نمایشگاه گل و گیاه شهرداری تهران که یکی از زیباترین نمایشگاه های فصلی است، در اردیبهشت ماه داخل این پارک برگزار می شود.

آدرس پارک تبادل نظر : گیشا، خیابان یاس

شماره تماس : 02188286072

ساعت کار : 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

خب خبرنگاران ی عزیز، نظر شما در خصوص پارک های زیبای تهران چیست؟ شما هر پارک را برای چه موقعیتی انتخاب می کنید؟ مثلا کدام پارک را برای تنهایی قدم زدن ترجیح می دهید و در کدام پارک دوست دارید خانوادگی سرگرمی کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. نباید فراموش کنید که ما بی صبرانه منتظر تماشا نظرات شما همراهان عزیز هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2258

به "پارک های تهران ، آرامشی در دل هیاهو و شلوغی مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های تهران ، آرامشی در دل هیاهو و شلوغی مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید