تور استانبول: برترین پارک های موضوعی و شهربازی های استانبول را بشناسید

به گزارش تور ایران، استانبول ترکیه شهری است که گذشته، حال و آینده را به نمایش می گذارد. این شهر بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و ترکیبی مجذوب کننده از فرهنگ و تاریخ را ایجاد می نماید. اما آیا می دانستید که استانبول یکی از مکان هایی است که برای تفریح و تفریح می توانید از آن بازدید کنید؟

تور استانبول: برترین پارک های موضوعی و شهربازی های استانبول را بشناسید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

اگر عاشق پارک های موضوعی و شهربازی های استانبول هستید، در این شهر کمبودی وجود ندارد. پس بیایید شهربازی های استانبول را از لنز مجله گردشگری خبرنگاران ببینیم.

بزرگ ترین شهربازی استانبول کدام است؟

ویالند، ویا تماسی، پارک بازی بایرام پاشا، لونا پارک بوستانچی، موپارک و پارک ماجراهای اکس ترم، از جمله بزرگ ترین شهربازی های استانبول هستند.

شهربازی های سرپوشیده استانبول کدام هستند؟

شهربازی های فان لب و موپارک، سرپوشیده هستند.

برترین شهربازی استانبول چه نام دارد؟

ویالند، استار پارک، پارک ماجراهای اکس ترم، موپارک، شهربازی بوستانچی، شهربازی ویاسی تما پارک، فان لب، لگولند، پارک کودک فشانه، لونا پارک، ویا کریزی، آدا پارک و شهربازی ویا پورت را می توان به عنوان برترین شهربازی های استانبول معرفی کرد.

شهربازی های ویژه بچه ها در استانبول چه نام دارد؟

لگولند و پارک کودک فشانه مخصوص بچه ها هستند.

پارک اسفنبول، ویالند سابق (Isfanbul Park)

اسفنبول که قبلا با نام ویالند شناخته می شد، یکی از اولین و مشهورترین پارک های موضوعی در ترکیه است. پارک اسفنبل در 26 می 2013 افتتاح شد و در منطقه ایوب سلطان و قاضی عثمان پاشا استانبول واقع شده است. در کنار این پارک، یک مرکز خرید و تئاتر با مساحتی حدود 600 متر مربع قرار گرفته که اسفنبل یک سوم آن را به خود اختصاص می دهد.

این پارک که یکی از شهربازی های استانبول است، 30 منطقه سرگرمی مختلف برای بازدید دارد، از جمله ترن هوایی با سرعتی حدود 110 کیلومتر در ساعت، برج سقوط آزاد و سرسره آبی وایکینگ. بعلاوه سرگرمیاتی برای بچه ها امکانات سرگرمی مخصوصی فراهم شده است، مانند تونل سافاری، ماشین برقی، اسب های چرخان و بسیاری سرگرمیات دیگر. اسفنبول از آدینه تا دوشنبه میزبان شما خواهد بود.

آدرس

محله ایوب استانبول

ویالند روی گوگل مپ

استار پارک (Star park)

در میان سرگرمیات استانبول، استار پارک که در سال 1961 شروع به کار کرد، یکی از برترین گزینه هاست. دنیای سرگرمی شعار مناسبی برای این پارک موضوعی است. استار سه نوع چرخ و فلک، جاذبه صفر (معلق در فضا)، تله کابین کشتی دزدان دریایی و ماشین سواری برای بزرگسالان دارد.

بچه ها هم از این سرگرمیات بی نصیب نیستند و می توانند از امکانات مخصوص به خود مانند پنج نوع چرخ و فلک، ماشین سواری و قطار استفاده نمایند.

آدرس

استانبول منطقه کوچوک چکمه، خیابان هالکالی، محله توفیق بی

استار پارک روی گوگل مپ

پارک ساحلی مالتپه (Maltepe Beach Park and Event Space)

پارک ساحلی مالتپه شهر استانبول، به عنوان پارکی مشرف به اقیانوس ساخته شده و از جاهای تماشای استانبول است. پارک ساحلی 24 ساعت باز است و می توانید با خانواده، دوستان و حتی حیوانات خانگی خود، در میان سبزه ها و چشم انداز ای از اقیانوس آبی وقت بگذرانید.

بعلاوه می توانید با کرایه کردن دوچرخه در امتداد ساحل رکاب بزنید و منظره ها زیبای جزایر پرنس را تماشا کنید. پیشنهاد می کنیم یک زیرانداز نیز به همراه داشته باشید و از پیک نیک با خانواده لذت ببرید. همان طور که گفتیم، پارک 24 ساعته باز است، پس هر زمان که بخواهید می توانید از پارک ساحلی مالتپه بازدید کنید.

آدرس

جنوب شرقی استانبول، محله مال تپه

پارک ساحلی مالتپه روی گوگل مپ

پارک مینیاتورک (Miniaturk Park)

مینیاتورک یک پارک مینیاتوری است که در ساحل شمال شرقی گلدن هورن در استانبول ترکیه، در سال 2003 افتتاح شد. این پارک نسخه هایی کوچک از گنجینه های موجود در ترکیه را در خود جای می دهد. نیمی از این گنجینه ها، از استانبول و مابقی آنها از آناتولی و سرزمین های عثمانی خارج از ترکیه گردآوردی شده است.

پارک مینیاتورک یکی از جاهای تماشای استانبول برای بازدید با خانواده و دوستان است. علاوه بر این اطلاعات بسیاری را درباره تاریخ ترکیه به دست خواهید آورد. حدود 125 تا 150 اثر را می توان در این پارک 5500 متر مربعی پیدا کرد، از جمله پل سنگی آدانا، مقبره سبز بورسا، برج ساعت ازمیر، خرابه های کوه نمرود و خانه مریم مقدس.

آدرس

ساحل شمال شرقی گلدن هورن

پارک مینیاتورک روی گوگل مپ

پارک ماجراهای اکس ترم (Xtrem Aventures İstanbul)

اگر به ماجراجویی در ارتفاعات سر به فلک کشیده علاقه دارید، بازدید از پارک ماجراهای اکس ترم استانبول را از دست ندهید. چهار جهت مختلف برای صخره نوردی و یک جهت زیپ لاین در این پارک وجود دارد. اگر هم می خواهید ترس های خود را رها کنید، پرش از درخت 15 متری، برترین انتخاب برای شماست.

بعلاوه برای بچه ها بین چهار تا هشت سال، یک تور بزرگ در نظر گرفته شده که در ارتفاع 10 متری از سطح زمین معلق است تا بتوانند با خیال راحت بپرند و بازی نمایند. علاوه بر این سرگرمیات، می توانید یک ماجراجویی گروهی را در پارک ماجراهای اکس ترم، به مناسبت تولد خود یا عزیزانتان و یا در طول شب رزرو کنید و لحظاتی به یادماندنی را برای رقم بزنید.

آدرس

استانبول، ساری یر، مسلک، محله هوزور

پارک ماجراهای اکس ترم روی گوگل مپ

موپارک (Moipark)

موپارک، از شهربازی های استانبول در 23 می 2014، به عنوان بزرگترین پارک سرگرمیی سرپوشیده در ترکیه، در مرکز خرید استانبول افتتاح شد. اگر در پی مکانی برای سرگرمی بچه ها دو تا چهارده ساله هستید، موپارک را انتخاب کنید.

چرخ و فلک، ترن هوایی، آسانسور جنگلی و بسیاری دیگر از وسیله های بازی و سرگرمی منتظر شما هستند. می توانید یک کارت اعتباری مجموعه را تهیه و شارژ کنید و از بازی ها و امکانات سرگرمیی لذت ببرید.

آدرس

منطقه باشاک شهیر، بلوار سلیمان دمیرال، مرکز خرید استانبول

موپارک روی گوگل مپ

شهربازی بوستان چی (Bostancı Lunapark)

لوناپارک بوستان چی یک پارک سرگرمیی کوچک، اما سرگرم نماینده است که از سال 1983 تاسیس شد و با گذشت زمان به تکامل به روز شدن خود ادامه می دهد. بچه ها از بازدید از لونا لذت می برند. حتی بزرگسالان هم می توانند از از این سرگرمیات استانبول استفاده نمایند. چرخ و فلک، تونل وحشت و چندین وسیله بازی دیگر شما را سرگرم خواهد نمود.

بعلاوه می توانید به اتفاق خانواده از تماشا نمایش های سرگرم نماینده لذت ببرید. از آنجایی که پارک در وسط شهر است، دسترسی به آن با خودروی شخصی یا با استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار راحت است.

آدرس

استانبول، قسمت آسیایی، منطقه کادیکوی، محله بوستانچی

موپارک روی گوگل مپ

پارک آبی آکوا مارین (Grand Aqua Marine)

پارک آبی گرند آکوا مارین یک مقصد خانوادگی عالی و از جاهای تماشای استانبول است که همه اعضای خانواده می توانند از سرگرمیات آن لذت ببرند. این پارک در سال 1999 تاسیس شد و این برای خردسالان و بزرگسالان بالای 65 سال بسیار مناسب است. استخرهای مختلف و سرسره های آبی متنوع برای بازتماشامایندگان وجود دارد. خوراکی و غذای موجود در غرفه ها را می توان با میانگین قیمت 5 دلار تهیه کرد.

اگر دوست دارید پارک چندان شلوغ نباشد، بهتر است در روزهای هفته از آن بازدید کنید. اما آخر هفته ها بسیار شلوغ است، پس سعی کنید در ساعات ابتدایی روز به پارک بروید. می توانید از شاتل های رایگانی که شما را از میدان تقسیم به گرند آکوا مارین می برند، بهره ببرید.

آدرس

بیوک چکمک در محله فاتح

پارک آبی آکوا مارین روی گوگل مپ

سرزمین ژوراسیک (Jurassic Land)

آیا دوست دارید که دوران دایناسورها را تجربه کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید از سرزمین ژوراسیک در استانبول تماشا کنید. سرزمین ژوراسیک، ترکیبی از پارک موضوعی و موزه، سرگرمی مفیدی را برای بزرگسالان و بچه ها فراهم می نماید.

از تماشای یک فیلم 4 بعدی گرفته تا بازدید از موزه اختصاصی دایناسورها، این پارک هم آموزنده و هم سرگرم نماینده است. ژوراسیک 70 دایناسور انیماترونیک و بزرگترین شبیه ساز 4 بعدی ترکیه را دارد. سواری ژوراکوپتر شما را با شکارچیان منقرض شده روبرو می نماید. بعلاوه بچه ها می توانند با کشف تخم های دینو در غار حفاری، گواهی و مدرک دیرینه شناس و تجربه های علمی کسب نمایند.

آدرس

استانبول، محله بایرام پاشا، کجاته، خیابان پاشا، مرکز خرید فروم

سرزمین ژوراسیک روی گوگل مپ

شهربازی ویاسی تما پارک (ViaSea Tema Park)

پارک ویاسی تما یکی دیگر از شهربازی های استانبول است. این پارک یک آکواریوم به همراه یک پارک موضوعی، سالن بازی، سالن بولینگ و سینما دارد.

آکواریوم ویاسی، اولین آکواریوم دنیا با موضوع آب و هوا، در ماه می 2015 افتتاح شد. ویاسی طولانی ترین تونل زیر آب در استانبول را دارد. این آکواریوم بیش از دوازده هزار موجود دریایی را در خود جای می دهند.

شما می توانید خودتان به ماهی ها غذا بدهید یا با دستان خود سفره ماهی ها را نوازش کنید. اگر می خواهید تجربه ای بسیار نزدیک از ارتباط با موجودات دریایی داشته باشید، آکواریوم ویاسی مکانی است که پیشنهاد می کنیم از آن بازدید کنید.

آدرس

قسمت آسیایی، منطقه توزلا، میدان ویا پورت مارینا

ویاسی تما پارک روی گوگل مپ

پارک شهر بایرام پاشا (Bayrampaşa City Park)

پارک شهر بایرام پاشا یکی از برترین شهربازی های استانبول برای استراحت در طبیعت و به دست آوردن آرامش است. امکانات و سرگرمیات بسیاری در این پارک وجود دارد مانند ترن هوایی، زمین های ورزشی بسکتبال، فوتبال، والیبال و تنیس، انواع بازی ها برای بچه ها، برج پرچم، استخر و آبشار و بعلاوه جهتهای دوچرخه و موتورسواری.

می توانید عصرانه یا یک وعده غذایی را هم در رستوران ها و کافه های پارک شهر نوش جان کنید. علاوه بر این یک سالن سینمای روباز، سالن آمفی تئاتر، محوطه نمایشگاه و آموزش هنرهای زیبا نیز برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است. ضمناً نگران جای پارک برای خودروی خود نباشید، پارک شهر بایرام پاشا پارکینگ اختصاص برای بازتماشامایندگان دارد.

آدرس

منطقه بایرام پاشا، خیابان هودوت، محله کوجاتپه

پارک شهر بایرام پاشا روی گوگل مپ

فان لب (Fun Lab)

برای لذت بردن بچه ها و بزرگسالان از سرگرمیات استانبول، یکی از گزینه های خوب، شهربازی فان لب است. چند شعبه از این شهربازی در جاهای مختلف شهر وجود دارد و مهم ترین شعبه آن در مرکز خرید فروم استانبول قرار گرفته است.

وسعت این شهربازی حدود 3 هزارمتر مربع است و یکی از بزرگترین شهربازی های سرپوشیده استانبول محسوب می گردد. بازتماشامایندگان می توانند از انواع سرگرمی های بچه هاه و بازی های مفرح مخصوص بزرگسالان در این شهربازی استفاده نمایند.

شعبه های دیگر فان لب در مرکز خرید جواهر و مرکز خرید بویاکا واقع شده است. ماشین سواری و بازی های کامپیوتری، از بازی های سرگرم نماینده این شهربازی هستند که حتی به بزرگسالان هم پیشنهاد می گردد.

آدرس

محله بایرام پاشا، کجاته، خیابان پاشا، مرکز خرید فروم

فان لب روی گوگل مپ

لگولند (Legoland)

شما هم حتما در دوران کودکی با لگو یا همان خانه سازی بازی نموده اید. در لگولند یکی از مراکز سرگرمیی و جاهای تماشای استانبول، بچه ها می توانند با استفاده از قطعه های لگو، سازه هایی مثل کاخ، دیوار و خانه بسازند. علاوه بر این، می توان با سینمای لگوی 4 بعدی، کارخانه لگو و بسیاری دیگر از سرگرمیات، بچه ها را سرگرم کرد.

اگر دوست دارید خاطره بازدید و سرگرمی از این سرزمین را ثبت کنید، می توانید از فروشگاه، یادگاری هایی از لگو تهیه کنید.

آدرس

محله بایرام پاشا، مرکز خرید فروم استانبول هم

لگولند روی گوگل مپ

پارک کودک فشانه (Feshane Childrens Amusement Park)

از نام این شهربازی می توان متوجه شد که مخصوص بچه ها است. بچه ها در این پارک می توانند از انواع وسایل بازی متنوع استفاده نمایند و سرگرم شوند.

اگر می خواهید بچه ها خود را در این پارک همراهی کنید، باید برای ورود مبلغ 60 لیر بپردازید. ورودی برای بچه ها زیر 14 سال، 45 لیر است و نیازی نیست برای بچه ها زیر 2 سال هزینه ای پرداخت کنید.

آدرس

استانبول، منطقه اروپایی ایوب، محله نیشانجی، خیابان یاوه دوت، پلاک 1

پارک کودک فشانه روی گوگل مپ

فلوریا لونا پارک (Florya Lunapark)

اگر شما هم علاقه دارید در کنار بچه ها خود از سرگرمی و سرگرمی لذت ببرید، پس باید پارکی را انتخاب کنید که سرگرمیات مخصوص بچه ها و برزگسالان را داشته باشد. یکی از این پارک های استانبول، فوریا لونا پارک است.

در این شهربازی علاوه بر سرگرمی های متنوع برای بچه ها و بزرگسالان، می توان از تماشای سواحل دریای مرمره هم لذت برد. در امتداد ساحل می توانید دوچرخه سواری کنید و خاطره ای خوش را برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

از جمله بازی های سرگرم نماینده ای که می توانید در فلوریا لونا پارک پیدا کنید، کارتینگ بچه ها و چرخ و فلک های هیجان انگیز است. بعلاوه پیشنهاد می کنیم برای استراحت و صرف غذا، از رستوران ها و کافه های شهربازی بهره ببرید.

آدرس

استانبول، قسمت اروپایی، منطقه باکرکوی، محله فلوریا، جنب آکواریوم استانبول

فلوریا لونا پارک روی گوگل مپ

ویا کریزی پارک (Via/Crazy Park)

معرفی شهربازی های استانبول را با یکی از هیجان انگیزترین آن ها یعنی ویا کریزی پارک ادامه می دهیم. این شهربازی سرگرمی های هیجان انگیز بسیاری را برای بچه ها و بزرگسالان ارائه می نماید. بعلاوه سرگرمیات جذابی مانند بولینگ، گزینه ای بسیار عالی برای همه اعضای خانواده است.

بخشی از این پارک به پیست اسب سواری مخصوص بچه ها اختصاص داده شده است. علاوه بر این سینمای 8 بعدی هم در این شهربازی وجود دارد که هیجان انگیزترین فیلم ها را با جلوه های ویژه چندبعدی نمایش می دهد.

آدرس

پندیک، خیابان دداپاشا 19، محله ینی شهیر

ویا کریزی پارک روی گوگل مپ

آدرس

منطقه بایرام پاشا، خیابان هودوت، محله کوجاتپه

پارک باکرکوی (Bakirkoy Botanik Park)

سرگرمیات استانبول در بین اهالی شهر هم هواداران مخصوص خود را دارد. شهربازی باکرکوی یکی از این سرگرمیات و مقصد آخر هفته های استانبولی هاست. باکرکوی یکی از محله های قدیمی و اعیان نشین در استانبول است. به همین علت، علاوه بر سرگرمیات شهربازی باکرکوی، گشت و گذار و قدم زدن در این محله هم می تواند جزئی از این سرگرمی ها باشد.

انواع وسایل سرگرمیی مخصوص بچه ها در این شهربازی پیدا می گردد. حتی بزرگسالان هم می توانند از سرگرمی های این پارک سهمی داشته باشند. چندین رستوران و کافه هم در این شهربازی وجود دارد که با صرف غذا و نوشیدنی از بازتماشامایندگان پذیرایی می نمایند. اگر به جز سرگرمی قصد خرید دارید، خبر خوب این است که چند مرکز خرید عالی هم در اطراف این شهربازی قرار دارند.

آدرس

منطقه باکرکوی، اتوبان Fig5

پارک باکرکوی روی گوگل مپ

دلفیناریوم استانبول (Istanbul Dolphinarium)

آیا شما هم عاشق کشف دنیای هیجان انگیز دلفین ها هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس زمانی که در ترکیه هستید، بازدید از دلفیناریوم استانبول باید در اولویت برنامه گردشگری شما باشد.

این بزرگ ترین دلفیناریوم در اروپا است که شما را دعوت می نماید تا با دلفین های شاد، فوک ها، انواع ماهی های دریایی و نهنگ های بزرگ دیدار کنید. بازتماشامایندگان در هر سنی می توانند تجربه جذابی از تماشای نمایش های دلفین ها و کشف دنیای موجودات دریایی داشته باشند.

آدرس

منطقه ایوب سلطان، گلدن هورن

دلفیناریوم روی گوگل مپ

شهربازی ویاپورت (Viaport)

شهربازی ویاپورت یکی دیگر از شهربازی های استانبول است که انواع امکانات سرگرمیی و وسیله های سرگرمی را برای بچه ها و بزرگسالان فراهم می نماید. این شهربازی در مرکز خرید ویاپورت اوت لت قرار گرفته که یکی از مراکز خرید مقرون به صرفه قیمت استانبول است. با توجه به این شرایط، گردشگران علاوه بر سرگرمی می توانند سوغاتی مناسب قیمت تهیه نمایند و خریدهای خود را انجام دهند.

در این شهربازی دریاچه ای مصنوعی ساخته شده است که در اطراف آن کافه و رستوران هایی وجود دارد که بتوانید غذا و چای و باقلوا ترکی را نوش جان کنید. بعلاوه اسب سواری با اسب های پونی و بزرگ برای بچه ها و نوجوانان در دسترس است.

آدرس

بخش آسیایی، نزدیک به فرودگاه صبیحه گوکچن، منطقه پندیک

شهربازی ویاپورت روی گوگل مپ

در شهربازی های استانبول حسابی خوش بگذرانید…

مطمئنم که شما نمی خواهید همه این پارک ها و شهربازی های استانبول را باهم بروید. پس پیشنهاد می کنم با دقت خوبی بخوانید و ببینید که دقیقا از کدام شهربازی بیشتر خوشتان می آید. حتما یادتان باشد که از خاطراتتان برای ماهم بنویسید.

منبع: علی بابا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2177

به "تور استانبول: برترین پارک های موضوعی و شهربازی های استانبول را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: برترین پارک های موضوعی و شهربازی های استانبول را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید