انتشار گزیده شعرهای نیمایی در زندگی واژه ها2

به گزارش تور ایران، خبرنگاران : زندگی واژه ها2 عنوان کتابی به تلاش مرتضی نوربخش و در برگیرنده گزیده شعرهای نیمایی شاعران دهه سوم انقلاب است. این اثر از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

انتشار گزیده شعرهای نیمایی در زندگی واژه ها2

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، نوربخش درباره این اثر گفت: زندگی واژه ها 2 برگزیده شعرهای نیمایی شاعران دهه سوم انقلاب با مضامین مختلف است. پیش تر جلد نخست این کتاب و در برگیرنده سروده های نیمایی شاعران دهه نخست و دوم انقلاب تدوین و منتشر شده بود.

وی ادامه داد: هدف از گردآوری این دو مجموعه آشنایی جوانان با پیشگامان و بزرگان شعر نیمایی بوده است. قالب نیمایی به دلیل موسیقی عروضی آن قالبی ارزشمند است.

این شاعر گفت: از آن جایی که این روزها اغلب جوانان به سوی شعر سپید گرایش پیدا نموده اند٬ به نوعی با ارایه این دو مجلد جوانان با شعر و شاعران نیمایی بیشتر آشنا می شوند.

وی در انتها اشاره ای به تشابه سبک هندی و سبک نیمایی داشت و شرح داد: شعر امروز فرزند شعر دیروز است. سبک های شعری و ادبی معاصر به دلیل ویژگی های زبانی و موجز بودن کلام بسیار متاثر از سبک هندی هستند.

کتاب زندگی واژه ها1 دربرگیرنده شعر نیمایی شاعران دهه نخست و دوم انقلاب در سال 88 از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

کتاب زندگی واژه ها2 از تولیدات مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است و در 275صفحه، قطع رقعی و قیمت 8 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار کتاب شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 945

به "انتشار گزیده شعرهای نیمایی در زندگی واژه ها2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار گزیده شعرهای نیمایی در زندگی واژه ها2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید