اندروید 14 یا کیک وارونه؟!

به گزارش تور ایران، همانطور که می دانید، نسخه های اندروید تا کنون با شیرینی های مختلفی نام گذاری شده اند. خود این نام ها نیز از ترتیب حروف الفبا پیروی می نمایند. گوگل به تازگی اعلام نموده که اندروید 14 به نام کیک وارونه یا Upside Down نام گذاری شده است.

اندروید 14 یا کیک وارونه؟!

به گزارش خبرنگاران، Upside Down نوعی کیک است که بعد از پخت در یک ظرف به صورت وارونه سرو می گردد. معمولاً ته قالب با میوه های بریده یا خلال شده به همراه کره و شکر پوشانده می گردد. سپس خمیرابه بر روی میوه ها ریخته می گردد؛ بنابراین پس از وارونه کردن کیک میوه ها در سطح فوقانی قرار می گیرند.

این نسخه اندروید در سال 2023 در دسترس قرار خواهد گرفت. اندروید 13 با نام تیرامیسو و اندروید 12 با نام مخروط برفی نام گذاری شده بودند. خیلی زود است که در خصوص سیستم عامل اندروید 14 صحبت کنیم، اما به نظر می رسد گوگل کار بر روی این نسخه را شروع نموده است. این شرکت اکنون در حال تکمیل مقدمات نهایی پیش از معرفی اندروید 13 است که قرار است در ماه می در کنفرانس Google I/O رونمایی گردد. احتمالا بلافاصله پس از این رویداد، گوگل اولین پیش نمایش اندروید 13 را منتشر خواهد نمود و دارندگان دستگاه های موجود در برنامه آزمایش بتا می توانند آن را آزمایش نمایند.

نسخه پایدار آن نیز در پاییز یا در اوایل ماه آگوست منتشر خواهد شد. طبق گزارشات اخیر، سیستم عامل اندروید همچنان به از دست دادن سهم خود در بازار ادامه می دهد. این موضوع نشان می دهد که آیفون ها نسبت به گوشی های هوشمند اندرویدی مطلوب تر خواهند شد. طبق گزارش StockApps، اندروید در حال حاضر 69.74 درصد از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد در حالی که این رقم برای iOS 25.49 درصد است. این نشان می دهد که اندروید بدون شرط بر iOS غالب است؛ اما نکته اصلی کاهش قابل توجه سهم اندروید در طول پنج سال گذشته می باشد.

در سال 2018، اندروید 77.32 درصد و iOS 19.4 درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود. این اعداد نشان می دهد که اپل توانسته تعداد قابل توجهی از کاربران رقیب را به سمت خود بکشاند. در نوامبر سال گذشته، یعنی اندکی پس از راه اندازی خط آیفون 13، که بسیار هم محبوب شد، سهم iOS به 30 درصد رسید. طبق این فرایند به احتمال زیاد سهم اندروید همچنان کاهش می یابد و iOS نیز به تقویت جایگاه خود ادامه خواهد داد. این فرایند ممکن است برای همواره ادامه دار نباشد.

منبع: gizchina

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2207

به "اندروید 14 یا کیک وارونه؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 14 یا کیک وارونه؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید