اپل با پرداخت 95 میلیون دلار پرونده شاکیان AppleCare را بست

به گزارش تور ایران، در تاریخ 30 ژوئن (11 بهمن ماه) سال جاری، شرکت اپل به شکایت گروهی از کاربران خود در مورد تبلیغات دروغین سرویس AppleCare رسیدگی کرد. طرح دادخواست این پرونده در سال 2016 آغاز شد و از آن زمان تا به امروز سه جلسه برای حل و فصل این پرونده برگزار شده تا پایان در چهارمین جلسه طرفین به توافقات نهایی برسند. در نهایت، شرکت اپل با پرداخت 95 میلیون دلار موافقت کرد تا این قضیه به انتها برسد.

اپل با پرداخت 95 میلیون دلار پرونده شاکیان AppleCare را بست

شاکیان این قضیه اعلام کرده اند که سرویس AppleCare اپل با تبلیغات غلط انداز خود آن ها را فریب داده است. در این تبلیغات به شکل واضحی نشان داده شد که اگر آیپد یا آیفون شما دچار آسیب فیزیکی یا نقص سخت افزاری شود، این سرویس باید آن ها را تعویض یا تعمیر کند. در صورت تعویض محصول، کالای نو باید کیفیتی مشابه کالای قبلی داشته باشد. با این حال، به نظر می رسد اپل این محصولات آسیب دیده را با محصولات رفربیش شده خود تعویض می کند و به همین علت کاربران از شرکت اپل شکایت کرده اند.

سرویس AppleCare، سرویسی از سمت شرکت اپل است که کاربران می توانند هنگام خرید محصولات این سرویس را خریداری کنند. (درست متوجه شدید؛ این سرویس مانند گارانتی رایگان نیست و باید خریداری شود.) این شرکت با فروش این سرویس به مشتریان متعهد می شود که هر ایرادی برای محصولات خود از قبیل ضربه، آب خوردگی، شکستگی و … را پشتیانی کرده و هیچ هزینه ای در قبال این خدمات دریافت نکند.

محصولات رفربیش شده (Refurbished)، در واقع محصولاتی هستند که به دلایلی به فروشنده یا توزیع کننده برگشت داده شده اند و بعد از رفع اشکال، دوباره با نام یک کالای نوسازی شده روانه بازار می شوند. دقت کنید که محصولات مرجوعی نوسازی شده کالای دست دوم نیستند و تا به امروز هم استفاده نشدند، اما به خاطر نقص در بسته بندی، سخت افزار و یا نرم افزار، قابل فروش به مصرف کننده نبوده و به همین علت کننده فروش آن را مجددا به تولیدکننده بازگردانده است.

وکلای اپل می گویند که شاکیان نمی توانند اثبات کنند که مسائل گزارش شده در مورد سخت افزار، به علت استفاده از قطعات رفربیش شده است و عبارت مشابه کیفیت قبلی کالا لزوما به معنی ارائه یک کالای نو نخواهد بود. شاکیان این پرونده اپل از تاریخ 20 جولای 2012 از سرویس های AppleCare و AppleCare پلاس استفاده می کنند.

منبع:GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1974

به "اپل با پرداخت 95 میلیون دلار پرونده شاکیان AppleCare را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل با پرداخت 95 میلیون دلار پرونده شاکیان AppleCare را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید