پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید
به گزارش تور ایران، پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال همواره انتخاب های جذابی برای خرید یک گزینه جدید هستند. چراکه محصولاتی که به پرفروش ترین محصولات سال تبدیل می شوند قطعا کیفیت لازم برای تبدیل شدن به محبوب ترین محصولات سال را داشته اند.
موسسه آماری اومدیا اخیرا لیست پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال گذشته میلادی را منتشر نموده که نام های جذابی در این لیست دیده می شود.
پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال همواره انتخاب های جذابی برای خرید یک گزینه جدید هستند. چراکه محصولاتی که به پرفروش ترین محصولات سال تبدیل می شوند قطعا کیفیت لازم برای تبدیل شدن به محبوب ترین محصولات سال را داشته اند.
به همین دلیل انتخاب یک تلفن هوشمند برای خرید و استفاده از آن از میان پرفروش ترین محصولات سال، انتخابی منطقی و درست به نظر می رسد. در ادامه می توانید پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید.
شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال 2020 باعث شد که بسیاری از کسب و کار ها تحت تاثیر رکوردی باورنکردنی قرار بگیرند. این رکود تاریخی به بازار تلفن های هوشمند هم وارد شد و فراورینمایندگان تلفن های هوشمند را تحت فشار قرار داد.
از آن جایی که بسیاری از مردم قدرت خرید خود را از دست داده بودند، طبیعی به نظر می رسید که محصولات جدیدتر چندان مورد استقبال قرار نگیرند. همین استقبال اندک باعث شده بود که پیش بینی های بسیاری درباره کاهش فروش تلفن های هوشمند در سال 2020 نسبت به یک سال پیش مطرح شود؛ اتفاقی که در کمال تعجب رخ نداد.
در شرایطی که پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2019 یکی از محصولات مقرون به صرفه اپل یعنی آیفون XR وجود داشت که 46.3 میلیون دستگاه فروش داشت، پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2020 پرچمدار سال قبل اپل بود. آیفون 11 با فروش 64.8 دستگاه در سال گذشته به پرفروش ترین تلفن هوشمند سال تبدیل شد که دلیل اصلی قرارگرفتن آن در این صندلی کاهش قابل توجه قیمت آن نسبت به دوران عرضه است.
در رده دوم پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2020 هم نام محصولی از آیفون دیده می شود. آیفون SE مدل 2020 که پس از معرفی هم مورد توجه طرفداران اپل نهاده شده بود با فروش باورنکردنی 24.2 میلیون دستگاه در صندلی دومین تلفن هوشمند پرفروش سال نهاده شده است.
فاصله عمیق آیفون 11 و با آیفون SE مدل 2020 برای سومین تلفن هوشمند پرفروش سال به حدود 900هزار دستگاه کاهش پیدا می نماید.
برخلاف سال 2019 که سومین تلفن هوشمند پرفروش سال توسط سامسونگ عرضه شده بود در سال 2020 این اپل است که هر سه صندلی طلایی، نقره ای و برنزی پرفروش ترین تلفن هوشمند سال را به خودش اختصاص داده است. آیفون 12 که در سال 2020 معرفی گردید و با تاخیری یک ماهه به بازار عرضه شد با فروش 23.3 میلیون دستگاه به سومین تلفن هوشمند پرفروش سال تبدیل شد.
با فاصله ای تنها 100هزار دستگاهی، گلکسی A51 صندلی چهارمین پرفروش تلفن هوشمند سال را به خودش اختصاص داده است.
پنجمین تلفن هوشمند پرفروش سالی که گذشت نه تن ها از سوی برند کره ای سامسونگ عرضه شده بلکه یکی از میان رده های ارزان این شرکت محبوب هم لقب می گیرد. گلکسی A21s که با قیمت 200 دلاری در بازار های دنیای عرضه شده با فروش 19.4 میلیون دستگاه یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند سال 2020 بود.
در صندلی ششم پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال هم یکی دیگر از محصولات ارزان قیمت سامسونگ یعنی گلکسی A01 نهاده شده است که در نهایت 16.9 میلیون دستگاه فروش داشته است.
هفمتین تلفن هوشمند پرفروش سال 2020 دوباره یکی از محصولات اپل لقب می گیرد. آیفون 12 Pro Max با فروش 16.8 میلیون دستگاه و تنها صدهزار نسخه کم تر تلفن هوشمند ارزان سامسونگ فروخته که به عنوان یکی از گران ترین تلفن های هوشمند دنیا آمار قابل قبولی ارائه داده است.
در رده هشتمین تلفن هوشمند پرفروش دنیا گلکسی A11 نهاده شده که با فروش 15.3 میلیون دستگاه یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند سال لقب می گیرد.
در صندلی نهم پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2020 نام یکی از محصولات برند چینی شیائومی هم دیده می شود. شیائومی Redmi Note 9 Pro با فروش 15 میلیون دستگاه تنها محصول چینی این لیست طولانی است که ثابت می نماید این برند چینی برای درازمدت تصمیم دارد به یکی از فراورینمایندگان اصلی بازار تلفن های هوشمند تبدیل شود.
دهمین تلفن هوشمند پرفروش سال هم محصولی دیگر از اپل است که آیفون 12 مینی لقب می گیرد؛ تلفنی که 14.5 میلیون دستگاه فروخت.
در چند سال اخیر همواره رقابت داغ و جانانه ای در بازار تلفن های هوشمند وجود داشته است. در شرایطی که تا چند سال پیش برند های شناخته شده ای مانند الجی و اچ تی سی در کنار سونی کوشش می کردند تا سهم بیشتری از بازار پیدا نمایند، امروز نامی از آن ها در میان برترین فراورینمایندگان تلفن های هوشمند دیده نمی شود.
فراورینمایندگان چینی در سال های اخیر کوشش نموده اند تا با خلاقیت بیشتر و کاهش قیمت محصولاتشان سهم بیشتری از بازار پیدا نمایند و در رسیدن به اهدافشان هم پیروز بوده اند.
با این حال رقابت اصلی در بازار تلفن های هوشمند هنوز هم میان دو غول از شرق و غرب است؛ سامسونگ از کره جنوبی و اپل از ایالات متحده. سال گذشته اپل پیروز شد یک بار دیگر در رقابت نزدیکی که با هم تای کره ای خود دارد، پیروز ظاهر شود و به پرفروش ترین فراورینماینده تلفن های هوشمند بدل شود.
اما به نظر می رسد در سال 2021 این مقام دوباره به خطر می افتد و سامسونگ برای تصاحب دوباره آن به شرکت آمریکایی هجوم می آورد.
سامسونگ در سالی که گذشت هرگز نتوانست فروش تلفن های هوشمند خود را به آن میزانی که انتظار داشت، برساند. این شرکت اوایل سال 2020 از سری گلکسی S20 رونمایی کرد که قیمت بالا و ضعف پردازنده اگزینوس 990 باعث شد نسل جدید پرچمداران سامسونگ مورد توجه کاربران قرار نگیرد.
شیوه ویروس کرونا هم در عملکرد ضعیف پرچمداران سامسونگ تاثیرگذتر بود. اگرچه گلکسی Note 20 و خانواده آن در ادامه فروش قابل قبولی برای سامسونگ به همراه داشتند، اما همچنان فروش محصولات سامسونگ نسبت به سال های قبل در فرایند کاهشی قرار داشت.
در نهایت این اپل بود که پیروز شد با تصاحب 21.3 درصد از فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه پایانی سال 2020 به صدرنشین بازار تلفن های همراه تبدیل شود. سامسونگ با سهم 18.4 درصدی در صندلی دوم نهاده شد و برند چینی اوپو با 13.7 درصد از بازار به سومین فراورینماینده پرفروش بازار در روز های پایانی سال 2020 تبدیل شد.
شیائومی و هواوی هم به ترتیب در صندلی های چهارم و پنجم نهاده شدند. دلیل پرفروش بودن محصولات این سه برند چینی را باید در حضور قدرتمند آن ها در دو بازار رقابتی چین و هند جستجو کرد.
اما موسسه ترندفورس پیش بینی نموده که سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2021 به پرفروش ترین فراورینماینده تلفن هوشمند تبدیل می شود و یک بار دیگر این صندلی را تصاحب می نماید. آن ها باور دارند که فروش سری آیفون 12 در سه ماه نخست سال 2021 با افت 5.5 درصدی همراه می شود و همین فرایند نزولی باعث می شود که سهم اپل از فروش تلفن های هوشمند به 15.8 درصد کاهش پیدا کند.
معرفی میان رده های جدید سامسونگ یعنی گلکسی A32 و گلکسی A52 هم در فروش بیشتر محصولات کره ای تاثیرگذار هستند. اگرچه سامسونگ بخش عظیمی از ده سال گذشته را به عنوان نخستین فراورینماینده تلفن هوشمند در دنیا سپری نموده، اما بازپس گیری این صندلی از اپل به معنای سلطه ادامه دار بر بازار نیست.
موسسه ترندفورس باور دارد که آمار نزولی فروش تلفن های هوشمند برند های شناخته شده در سه ماهه نخست سال 2021 شامل محصولات سامسونگ هم می شود، اما این فرایند کاهشی همچنان سامسونگ را به عنوان پرفروش ترین فراورینماینده بازار مطرح نگاه می دارد.
به اعتقاد ترندفورس، سامسونگ می تواند بیشتر از 62 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 فراوری کند که بخش عظیمی از آن ها به محصولات سری A تعلق دارد.
تحریم هایی که از سوی دولت پیشین آمریکا برای محدودکردن شرکت چینی هواوی صادر شده، تاثیر مهیبی روی عملکرد این مجموعه داشته و به نظر می رسد که پایانی برای آن هم وجود ندارد. دولت ترامپ که شرکت هواوی را به دلایل مختلفی از جمله جاسوسی از شرکت های آمریکایی تحت فشار شدیدترین تحریم ها قرار داده بود، شرایطی را برای این مجموعه فراهم نموده که حتی توانایی خرید پردازنده برای محصولات خود را هم نداشته باشند. تلفن های هوشمند جدید هواوی که از سرویس های نرم افزاری گوگل هم محروم شده اند، محبوبیتی در بازار ندارند.
هواوی در سه ماهه پایانی سال 2020 تنها 9.5 درصد از سهم فروش تلفن های هوشمند را در اختیار داشت که در مقایسه با سه ماهه قبلی کاهشی دو درصدی را نشان می دهد.
به نظر می رسد فرایند نزولی فروش محصولات هواوی در بازار تلفن های همراه ادامه داشته باشد و شایعاتی پیرامون خروج این شرکت از بازار تلفن های هوشمند هم شنیده می شود. شایعاتی که اگرچه از سوی مدیران هواوی تکذیب شده، اما دور از دسترس نیست.
نکته جالب آن است که سهم از دست رفته هواوی از بازار به سامسونگ و اپل تعلق پیدا ننموده و این سایر برند های چینی هستند که پیروز شده اند سهم بیشتری از بازار پیدا نمایند. رقابت شدیدی که میان اوپو و شیائومی شکل گرفته احتمالا در سال 2021 هم ادامه دار باشد.
اگرچه موسسه ترندفورس پیش بینی نموده که فرایند کلی بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 صعودی به نظر می رسد، اما این پیش بینی به معنای بالارفتن آمار فراوری هم نیست.
شرکت تایوانی TSMC که بخش عظیمی از پردازنده ها و محصولات نیمه هادی دنیای تلفن های هوشمند را تامین می نماید به دلیل شرایط ویژه این روز های تایوان از ذخایر اندک آب استفاده می نماید که باعث شده حجم فراوریات خود را به شدت کاهش دهد؛ بنابراین شرکت های عرضه نماینده تلفن هوشمند باید به سوی پردازنده های ارزان قیمتی حرکت نمایند که در شرایط فعلی هزینه فراوری کمتری به همراه دارند.
البته این حرکت شامل حال شرکت هواوی هم نمی شود چراکه این برند چینی از همکاری با بسیاری از فراورینمایندگان قطعات تلفن های هوشمند هم محروم شده، اما به نظر می رسد بحران نسبتا بزرگی در بازار تلفن های هوشمند ایجاد شده است.
منبع: فرادید