باغ آوارگان؛ قربانیان فسیل شده فوران وزوو

به گزارش تور ایران، آتشفشان ها پدیده های طبیعی هستند که تنها زمانی می توان به آن ها نزدیک شد که مانند یک شیر خفته خواب باشند، چراکه اگر بیدار شوند همه چیز را به خواب ابدی فرو می برند. با خبرنگاران همراه باشید تا با یکی از معروف ترین و فاجعه بارترین فوران های جهان آشنا شوید.

باغ آوارگان؛ قربانیان فسیل شده فوران وزوو

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مقاله مرتبط:

فوران کوه وزوو در سال 79 بعد از میلاد، یکی از مصیبت بارترین و معروف ترین فوران های آتشفشانی کل تاریخ است. انفجار این فوران، ابرهای سمی از سنگ ها، خاکستر و گاز را تا شعاع 20.5 مایلی (32991.47 متر) پرتاب کرد و سنگ های مذاب و سنگ های خارای پودر شده به میزان 1.5 میلیون تن را در هر ثانیه فوران، و نهایتا انرژی گرمایی صد هزار برابر انرژی گرمایی بمباران هیروشیما را از خود آزاد کرد. جریان آذرآواری (جریانی از گاز داغ و سنگ با سرعت زیاد) شهر پمپئی را محو کرد و 16000 شهروند از بین رفتند.

قرن ها بعد زمانی که حفاران، شهر پمپئی را گودبرداری کردند، بدن های متلاشی شده قربانیان بسیاری را یافتند. در قسمتی، بعضی فضاهای باقی مانده از اجساد متلاشی شده را با گچ پر کردند و وقتی که بعد از گچٰ کاری کثیفی ها پاک شدند، سیزده بزرگسال و بچه درحالی که طی تلاشی مذبوحانه برای محافظت از خود در برابر هجوم خاک، سنگ خارا، سنگ و خاکسترهای آتشفشانی دور هم جمع شده بودند، پیدا شدند .

این قسمت که زمانی باغستانی قدیمی بود، امروزه به نام باغ آوارگان شناخته می گردد و نگاهی سرد از آخرین ساعات هولناک پمپئی را به دست می دهد. این سیزده بدن، از افرادی هستند که سعی در فرار از خاک و سنگ های آتشفشانی مهلکی داشتند که نام کنونی باغ را به آن داده است .

تعداد بسیار زیادی از وسایل و قالب گیری های پمپئی در موزه باستان شناسی ملی ناپل نگهداری می شوند .

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 790

به "باغ آوارگان؛ قربانیان فسیل شده فوران وزوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ آوارگان؛ قربانیان فسیل شده فوران وزوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید