برای آنهایی که می خواهند به هانگزو سفر نمایند

به گزارش تور ایران، هر آنچه که باید از سفر به هانگزو در چین بدانید

هانگزو، شهری که به مناظر باشکوه و جذابی مشهور است، سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر را از چین و سایر نقاط دنیا به سوی خود می کشاند. این شهر طبیعت بی نظیری دارد و کسانی که آنجا زندگی می نمایند از ذخیره ای چند هزارساله از منابع طبیعی، تاریخی و فرهنگی بهره مند هستند. هرگاه که سخن از این شهر به میان می آید، نمی توان دریاچه غربی شهر را به یاد نیاورد. این محیط آبی شگفت انگیز که از سه طرف در آغوش تپه هایی مرتفع قرار گرفته است، برای چند قرن به عنوان یک جاذبه گردشگری بزرگ مطرح بوده است. یکی از موارد مهم درباره این دریاچه این است که همیشه به عنوان یک مرکز استراحتی محبوب برای خاندان سلطنتی به حساب می آمده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با این شهر فوق العاده زیبا در چین آشنا شوید.

برای آنهایی که می خواهند به هانگزو سفر نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این دریاچه و محیط اطراف آن تمامی المان های یک باغ سنتی چینی را دارند ولی این مشخصات در ابعادی فوق العاده بزرگ اعمال شده اند. زیبایی طبیعی این منطقه مانند تپه هایی که به شکلی عجیب رو به بالا می روند، جنگلی آرام و ساکت، چشمه های آب و شاخه های درهم تنیده درختان که در فصل بهار هزاران شکوفه را در خود جای می دهند به لطف گنجینه ای از مجسمه ها و ویژگی های معماری، افزایش می یابد. بزرگ ترین بخش دریاچه غربی را می توان قسمت خارجی دریاچه دانست که توسط قسمت داخلی شمالی دریاچه که بانام دریاچه یوئه هو (Yuehu) نامیده می گردد، دریاچه داخلی غربی و بخش جنوبی دریاچه محاصره شده است.

تپه ای تنها در بین دریاچه خارجی و دریاچه درونی شمالی قرار گرفته است و نقطه ای ایده آل برای مشاهده مناظر این منطقه است. در این بخش برای کسانی که عاشق مجسمه ها و هنر هستند و همچنین برای کسانی که به فرهنگ چینی علاقه خاصی دارند نیز المان های معماری متعدد و بناهایی وجود دارد. مقبره ژنرال یو فی (Yue Fei) نیز در آن نزدیکی واقع شده است و یک یادواره از یک جنگجوی بزرگ است که در سال 1141 میلادی به دستور رقیب اصلی خود یعنی کین هویی (Qin Hui) که نخست وزیر قبیله سانگ ها بود، به قتل رسید. این ساختمان ها و سایر بناهای مجاور این دریاچه مانند مجسمه خانه بلند و 13 طبقه موجود در این ناحیه، آرامش و زیبایی این محیط را چند برابر نموده اند.

البته هانگزوی زیبا همواره آماده ارائه موارد جذاب بیشتر به بینندگان است. اگر زمان بیشتر برای سفر به این شهر دارید و می خواهید مکان هایی با چشم اندازهایی زیبا مشاهده کنید، می توانید به مناطق دیدنی زیر بروید. نخستین منطقه، باغ گیاه شناسی است که هم یک پارک زیبا با گیاهان متعدد و جذاب است و هم مرکزی برای تحقیقات در زمینه گیاه شناسی به حساب می آید. چشمه ببر دونده نیز به خاطر داشتن چشمه هایی با آب هایی زلال و باکیفیت مشهور است. کوهستان پوتوشان (Putuoshan) میز منطقه دیدنی و چشم اندازی را دارد که در طول قرن ها به واسطه فعالیت های ساکنان این منطقه، پیشرفت زیادی نموده و جامعه خاص به خود را شکل داده است. برکه ماهی قرمز نیز در قلب پرک ساحلی گل ها در هواگانگ گوانیو (Huagang Guanyu) قرار گرفته است و در آن می توان به تماشای ماهی های قرمز بی شمار موجود در برکه نشست. این برکه یکی از ده مکان دیدنی دریاچه غربی به حساب می آید. دریاچه هزار جزیره کوچک (Qian Dao Lake) نیز یک دریاچه زیبا با آبی تازه، شفاف و هوایی مطبوع و پاک است. قله های دوقلو نیز ابرها را به شکلی منحصربه فرد می شکافد و به ویژه در روزهای مه آلود، منظره ای منحصربه فرد را ایجاد می نماید.

هیچ بیننده ای نمی تواند بدون کسب اطلاعات درباره بعضی از محصولات مشهور شهر مانند ابریشم و چای لانگجینگ (Longjing) دریاچه غربی را ترک کند. موزه ملی ابریشم چین نیز نخستین موزه این کشور است که به فرهنگ ابریشم اختصاص یافته است و البته بزرگ ترین موزه در رده خود در تمامی دنیا به حساب می آید. موزه ای دیگر نیز به چای اختصاص یافته است. این موزه که در مزارع کاشت چای لانگجینگ در دریاچه غربی واقع شده است، دیدگاهی خارق العاده را از تاریخچه و نحوه فراوری چای به شما ارائه می نماید. علاوه بر این نیز بازدیدنمایندگان می توانند به موزه های دیگری نیز دسترسی داشته باشند. موزه داروهای سنتی چینی که تنها موزه استانی حرفه ای و تخصصی داروهای چینی در این کشور است. موزه رسمی محصولات کوره ای سلسله سانگ جنوبی (Southern Song Dynasty Official Kiln Museum) نیز به عنوان یکی از موزه های مهم شهری در استان ژه جیانگ (Zhejiang) شناخته شده و نخستین نمونه از گروه مراکز استانی آموزش میهن پرستی در این استان است.

دیگر منظره طبیعی که می توان در این شهر یافت، امواج رودخانه کیانتانگ (Qiantang) است که برای قرن ها بینندگان را شیفته خود نموده است. هرسال میلیون ها نفر از این شهر و سایر مناطق خارج از آن به این محل می آیند تا امواج چشم نواز این رودخانه را در روز هجدهم هشتیم ماه قمری (همچنین روز میانی پاییز) مشاهده نمایند. هنگامی که این موج افزایش پیدا می نماید، می توان شاهد امواجی تا ارتفاع 9 متر نیز بود. صدای ایجاد شده به واسطه این امواج نیز مشابه با صدای رعد و یا صدای یورتمه رفتن هزاران اسب است.

یکی دیگر از ویژگی های این شهر که با مهندسی اولیه و قدیمی شهر سازگاری کامل دارد، کانال اصلی شهر است. این کانال، جنوب شهر را به پکن در شمال متصل می نماید و یکی از بزرگ ترین کانال های ساخته دست بشر در چین است که حتی از کانال های سوئز و پاناما نیز بزرگ تر است. قایق سواری در این کانال یکی از بهترین روش های دست یابی به چشم اندازی کامل از منظره یک شهر در ساحل رودخانه است که شهرهای مشابه آن در جنوب چین به وفور یافت می شوند. این منظره شامل چشم اندازی رو به خانه های سنتی، پل های سنگی با طرح باستانی و آثار باستانی نیز هست.

در بخش های شهری نیز تعدادی نقاط جذاب دیگر برای گردشگران وجود دارد. برای نمونه ووژن (Wuzhen) که در میان شش دهکده باستانی جنوبی رودخانه یانگتسه (Yangtze)، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، یک شهر باستانی مهم در این ایالت و معرف سال ها تاریخ و فرهنگ ویژه است. کوهستان موگان (Mogan) نیز در کنار منطقه دیدنی بیدایهه (Beidaihe) و کوهستان لوشن (Lushan) و کوهستان جیگونگ (Jigong) به عنوان یکی از چهار اقامت گاه تابستانی برتر چین شناخته می گردد. منطقه دیدنی کوهستانی تیانتای (Tiantai) نیز برای مناظر زیبای خود شهرت بالایی دارد.

هانگزو با تپه ها، آب ها و بسیاری از مکان های دیدنی دیگر اطراف آن، به عنوان یکی از بهترین و مشهورترین شهرهای گردشگری در سراسر چین طبقه بندی شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 471

به "برای آنهایی که می خواهند به هانگزو سفر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آنهایی که می خواهند به هانگزو سفر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید