برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک در ارومیه

به گزارش تور ایران، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در جریان سفر به شهر ارومیه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی از برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک به میزبانی شهر ارومیه خبرداد.

برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک در ارومیه

به گزارش خبرنگاران، علی وحدت مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) طی سخنانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنعت میکروالکترونیک تبدیل به یک صنعت راهبردی گردیده است و دیگر نمی توان صنایع را بدون آن تصور کرد، گفت: متاسفانه سرمایه گذاری های انجام گردیده برای توسعه این صنعت در کشور بسیار ناچیز است. اگر همچنان این روند غفلت و تاخیر در سرمایه گذاری و بی توجهی به صنعت میکروالکترونیک ادامه یابد، دیری نخواهد پایید که در این زمینه، به طور کامل به دیگران وابسته شویم. از این رو صنعت میکروالکترونیک ایران نیازمند حمایت های جدی و کلان از سوی دولت و دستگاه های ذی ربط است.

وی تاکید نمود: این در حالی است که بهترین دانش آموزان کشور وارد رشته های برق و الکترونیک بهترین دانشگاه های کشور می شوند و پتانسیل بسیاری به لحاظ نیروی انسانی دارا هستیم اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت بالقوه در صنعت بهره ببریم.

به گفته دکتر وحدت، می توان با اعتمادسازی، سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای ورود به این صنعت تشویق کرد.

مدیرعامل صحا در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور گفت: امیدواریم در نشست صنعت میکروالکترونیک راه چارههای عملی برای پاگیری صنعت مذکور در شرایط موجود آنالیز و با نقد و تلفیق ایده های پیشنهادی، راه چاره مدون عملی ارائه گردد.

وحدت با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در اکوسیستم نوآوری کشور به عنوان یکی از قدیمی ترین صندوق های تخصصی حمایتی کشور گفت: صحا با دو ماموریت اصلی اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی 5 تا 15 درصد و صدور ضمانت نامه در کوشش است سهم خود را در حمایت از شرکت های خصوصی صنایع الکترونیک کشور ایفا نماید.

وی با بیان اینکه اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور در هفته آخر مهرماه در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه برگزار می گردد، گفت: در این اجلاس 3 نشست تخصصی با موضوعات راه چارههای توسعه صنعت میکروالکترونیک با توجه به وضعیت همکاری های بین المللی، کسب و کار در صنعت میکروالکترونیک و روش های تامین مالی در صنعت میکروالکترونیک برگزار می گردد.

وحدت ظرفیت بالای شرکت های خصوصی استان آذربایجان غربی در حوزه صنعت الکترونیک را دلیل انتخاب این استان به عنوان میزبان برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک مطرح کرد.

همچنین در این نشست دکتر حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مهندس اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دکتر فاتحی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ارومیه و دکتر حدیدی عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه و یکی از اساتید برجسته حوزه میکروالکترونیک حضور الکترونیک حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی صحا، در ادامه دکتر حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی ظرفیت های استان در حوزه الکترونیک و میکروالکترونیک را تشریح کرد و با اشاره به حضور شرکت های خصوصی توانمند این حوزه گفت: استانداری آمادگی لازم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور برای توسعه استان را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی از حمایت هم جانبه استان برای برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک توسط صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در شهر ارومیه خبرداد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 90

به "برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک در ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک در ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید