برترین دروازه بان دنیا کیست؟ ، 7نامزد اصلی کسب جایزبه برترین گلر سال 2022 معرفی شدند

به گزارش تور ایران، فیفا 7 نامزد عنوان برترین دروازه بان فوتبال دنیا در سال 2022 را معرفی کرد.

برترین دروازه بان دنیا کیست؟ ، 7نامزد اصلی کسب جایزبه برترین گلر سال 2022 معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران آنلاین، فیفا فهرست هفت نامزد برترین دروازه بان سال 2022 میلادی را منتشر نموده است. یاسین بونو، املیانو مارتینس، آلیسون، تیبو کورتوا، دومینیک لیواکوویچ، مایک ماینان و مانوئل نویر نامزدهای برترین دروازه بان سال هستند.

یاسین بونو، دروازه بان مراکشی سویا، یکی از هفت دروازه بانی است که در میان نامزدهای کسب برترین دروازه بان های سال حضور دارد. جایزه ای که به وسیله فیفا برای برجسته کردن برترین بازیکنان هر سال تبلیغ می گردد.

علاوه بر بونو، در فهرست نامزدها، امیلیانو مارتینس از استون ویلا نیز دیده می گردد که به عنوان دروازه بان آرژانتین به جام دنیای رفت و قهرمان این مسابقات شد. آلیسون بکر (لیورپول/برزیل)، تیبو کورتوا (رئال مادرید/بلژیک)، دومینیک لیواکوویچ (دینامو زاگرب/کرواسی)، مایک ماینان (آث میلان/فرانسه) و مانوئل نویر (بایرن مونیخ/آلمان) به او پیوستند.

بونو که نقش کلیدی در صعود تاریخی مراکش به نیمه نهایی جام دنیای داشت و در مراسم اهدای توپ طلا در اکتبر گذشته نهمین دروازه بان برتر دنیا شد، به گفته فیفا او یکی از عوامل کلیدی در سویا با داشتن برترین رکورد دفاعی در لالیگا در فصل جاری بوده است.

هم چنین املیانو مارتینس، دروازه بان تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست بعد از خاتمه جام دنیای 2022 عنوان دستکش طلایی این دوره از رقابت ها را به دست بیاورد. در دوره قبل تیبو کورتوا بلژیکی به این مهم رسیده بود و حالا دروازه بان آرژانتین عنوان برترین دروازه بان جام را کسب کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2331

به "برترین دروازه بان دنیا کیست؟ ، 7نامزد اصلی کسب جایزبه برترین گلر سال 2022 معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دروازه بان دنیا کیست؟ ، 7نامزد اصلی کسب جایزبه برترین گلر سال 2022 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید