تصاویر یک پلنگ نادر که در جیرفت دیده شد ، این پلنگ بزرگ ترین گونه پلنگ موجود در ایران است؟

به گزارش تور ایران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از مشاهده یک قلاده گونه وحشی نادر پلنگ ایرانی در این شهرستان اطلاع داد.

تصاویر یک پلنگ نادر که در جیرفت دیده شد ، این پلنگ بزرگ ترین گونه پلنگ موجود در ایران است؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین، محمد کمالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: یک قلاده گونه وحشی نادر پلنگ ایرانی در دهستان رمون بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت طی روزهای اخیر مشاهده شده است.

او اظهار کرد: این پلنگ از نوع نادر پلنگ ایرانی است که به دفعات متعدد در منطقه موسوم به کوه ماردوجان در منطقه حفاظت شده بحرآسمان دیده شده است.

کمالی با بیان اینکه گونه نادر پلنگ ایرانی یکی از 9 زیرگونه پلنگ دنیاست که از نظر جثه بزرگ ترین آنها به شمار می رود، گفت: این پلنگ در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در زمره جانوران در معرض خطر انقراض واقع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت اضافه نمود: پلنگ ایرانی بومی غرب آسیا و ایران مهم ترین زیستگاه آن در خاورمیانه است.

او به محل دیده شدن پلنگ ایرانی در بخش ساردوئیه جیرفت اشاره نمود و گفت: کوه ماردوجان محل رویت این گونه نادر پلنگ گزارش شده که با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای حاکم بر این منطقه از محدود ارتفاعاتی به شمار می رود که زیستگاه فوق العاده مناسبی برای گونه های نادر حیات وحش از جمله پلنگ و خرس سیاه آسیایی در کشور است.

کمالی توضیح داد: کوه شیخ یعقوب، کوه قرقطوئیه، کوه ماردوجان، کوه نشانه، کوه شاه چهل مرد و کوه شنگرا در منطقه رمون و بحرآسمان محل گونه های نادر و منحصر به فرد حیات وحش است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: ساکنان منطقه ها مجاور حفاظت شده در صورت مشاهده هرگونه پلنگ موضوع را به شماره گویای 1540 گزارش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2272

به "تصاویر یک پلنگ نادر که در جیرفت دیده شد ، این پلنگ بزرگ ترین گونه پلنگ موجود در ایران است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر یک پلنگ نادر که در جیرفت دیده شد ، این پلنگ بزرگ ترین گونه پلنگ موجود در ایران است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید