چله خانه پیرهرات را دیده اید؟

به گزارش تور ایران، شمال ایران سرزمین سبز و رویایی است که هر گردشگری را مجذوب خود می نماید.اسالم یکی از قطعه های بهشتی شمال ایران است و روستاهای گردشگری حیرت انگیزی دارد که پیرهرات یکی از آنهاست.

چله خانه پیرهرات را دیده اید؟

خبرنگاران:شمال ایران سرزمین سبز و رویایی است که هر گردشگری را مجذوب خود می نماید.اسالم یکی از قطعه های بهشتی شمال ایران است و روستاهای گردشگری حیرت انگیزی دارد که پیرهرات یکی از آنهاست.

اسالم را باید در جنوب شرقی شهرستان تالش ببینید؛ شهری که با تمام جاذبه های طبیعی اش، در دوره هایی مرکزیت شهرستان تالش را داشته است و حالا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ناشناخته ایران به شمار می رود.

کوهستان های اسالم حرف های زیادی برای گفتن دارند. اگر تصورتان از کوهستان، سنگ های خشک و محکم ایستاده بر زمین است، باید بگوییم که این تصور در کوهستان های اسالم به کلی زیر و رو می گردد. کوهستان های اسالم ترکیبی از کوه، رود، جنگل، مرتع، چشمه و آبشار، صخره و دره و حیات وحش هستند و یکی از مهم ترین جاذبه های اکوتوریستی شمال کشور به شمار می روند.

پیرهرات نام یکی از زیباترین روستاهای بخش اسالم است، آبادی سرسبزی که نام خود را از معروف ترین زیارتگاه بخش اسالم وام گرفته است. اگر سری به روستای پیرهرات بزنید، اتاقکی دایره ای شکل را با قطر حدود سه متر و ارتفاع حدود دو متر می بینید که اگرچه از جاذبه های تاریخی این روستا به شمار می رود، اما سال هاست که رو به ویرانی و تخریب می رود. بنابراین اگر گذارتان به اسالم افتاد، سری هم به این اتاقک تاریخی که به چله خانه معروف است بزنید که تا پیش از تخریب کامل آن، این اثر 800 ساله را دیده باشید!

بازارهای هفتگی اسالم هم یکی دیگر جاذبه های گردشگری استان گیلان است، بازارهایی که مثل تمام بازارهای محلی و هفتگی، محل مناسبی برای خرید تولیدات محلی است. در بازدید از شنبه بازار اسالم و یکشنبه بازار خلیف آباد می توانید زنان و مردان گیلکی را ببینید که با لباس های محلی، پای بساط برنج، سبزی، میوه های درختی، تخم مرغ محلی و انواع پوشاک محلی و ماهی های شمال نشسته اند و محصولات و صنایع دستی خود را به شما عرضه می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2449

به "چله خانه پیرهرات را دیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چله خانه پیرهرات را دیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید