تور ارزان مالزی: در سفر مالزی بازدید از سواحل لنکاوی را از دست ندهید

به گزارش تور ایران، علاوه بر جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متعدد مجمع الجزایر لنکاوی که برای گردشگران مجذوب نماینده هستند، سواحل فوق العاده ای نیز در این خطه از مالزی وجود دارند که لذت سفر را دوچندان می نمایند.

تور ارزان مالزی: در سفر مالزی بازدید از سواحل لنکاوی را از دست ندهید

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

لنکاوی مجمع الجزایری متشکل از 104 جزیره در دریای آندامان است که در حدود 30 کیلومتری شمال غربی خاک اصلی مالزی واقع شده است و همواره به عنوان مقصدی عالی برای توریستان محلی و خارجی مطرح بوده است. این مجمع الجزایر در سال 2007 میلادی در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت و به عنوان یک ژئوپارک دنیای معرفی گردید. سواحل متعددی نیز در لنکاوی وجود دارد که در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم به برترین نقاط برای تماشای غروب خورشید و تماشای شن های سیاه و حتی خلیج های متروکه اشاره کنیم.

قبل از اینکه راهی سواحل لنکاوی شوید، ذکر چند نکته ضرورت دارد. بیشتر سواحل عمومی در خط ساحلی غربی و شمالی لنکاوی واقع شده اند که بسیاری از آن ها امکانات عمومی مانند رختکن ندارند. زمانی که به یک نقشه نگاه می کنید یا در پی برنامه ریزی برای ماجراجویی در اطراف جزیره هستید، همواره به دو واژه برخورد می کنید که عبارت اند از: پانتای (pantai) به معنای ساحل و جالان (jalan) به معنای جاده یا خیابان. در بیشتر سواحل لنکاوی از واژه پانتای استفاده شده است. با کلمه pulau نیز زیاد روبرو می شوید که به معنای جزیره است.

ساحل پانتای کنانگ

ساحل پانتای کنانگ (Pantai Cenang Beach)، طولانی ترین و معروف ترین ساحل لنکاوی در بخش غربی این جزیره است و علاوه بر شن های نرم و درختان نارگیل، تفرجگاه هایی با منظرهی به جزایر Pulau Tepur و Pulau Rebak دارد. اگر از علاقه مندان به ساحل هستید، می توانید یک تخت ساحلی اجاره کنید و از تابش آفتاب نهایت لذت را ببرید یا سری به مغازه های معاف از مالیات و تعداد زیادی رستوران بزنید که در امتداد ساحل فعالیت می نمایند. علاوه بر استراحت و لذت بردن از زیباترین غروب خورشید در آسیا، در آب های آرام نیز شنا کنید. غروب آفتاب در این ساحل، منظرهی زیبا ایجاد می نماید و می توان آسمان رنگین را در کنار دریای خروشان مشاهده کرد.

پانتای کنانگ حدود 10 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد و اگر با بچه ها هم سفر هستید، گزینه ای عالی برای سرگرمی خانوادگی به شمار میرود. برخلاف بخشی از برترین سواحل لنکاوی که خصوصی هستند، پانتای کنانگ پذیرای تعداد زیادی از توریستان از سراسر دنیا است.

ساحل پانتای تنگا

ساحل پانتای تنگا (Pantai Tengah) در ناحیه جنوبی ساحل پانتای کنانگ واقع شده است و اغلب گفته می گردد که در ادامه همین ساحل است. ساحل یادشده در مقایسه با ساحل جنوبی اش، کمتر توسعه یافته و به همین خاطر توریست چندانی در آن به چشم نمی خورد؛ پس می توانید ضمن داشتن حریم خصوصی نسبی، به استراحت بپردازید.

از فعالیت های ورزشی آبی در این ساحل می توان به جت اسکی و بنانا اشاره نمود. پانتای تنگا جزو برترین سواحل لنکاوی محسوب می گردد؛ به خصوص برای افرادی که قصد دارند از زمان و هزینه خود برترین استفاده را ببرند. یادتان باشد که در رستوران های این ساحل دلی از عزا در بیاورید و از غذاهای دریایی لذت ببرید.

پانتای کوک

پانتای کوک (Pantai Kok) که اغلب به عنوان برترین ساحل لنکاوی برای تعطیلات مجلل شناخته می گردد، خط ساحلی زیبا و همیچنین گلچینی از تفرجگاه های لوکس را در خود جای داده است. این ساحل در شمال غربی فرودگاه لنکاوی واقع شده است که دقیقا سمت مخالف منطقه ها توریستی پرازدحام است؛ به همین خاطر یکی از تمیزترین، خلوت ترین و بکرترین سواحل لنکاوی به شمار می رود و برای کسانی که در پی لذت بردن از سکوت و طبیعت بکر و آرام هستند، انتخابی رویایی محسوب می گردد.

در ساحل غربی پانتای کوک و نزدیک به تله کابین لنکاوی، انواع رستوران ها فعالیت می نمایند که می توانید غذاهای خوبی در آن ها نوش جان کنید. اگر در جستجوی لحظه های عاشقانه و رمانتیک هستید، با خوردن یک نوشیدنی گوارا و تماشای غروب خورشید، به خواسته خود خواهید رسید.

ساحل پاسیر تنکوراک

ساحل پاسیر تنکوراک (Pasir Tengkorak Beach) در خط ساحلی شمال لنکاوی از نظر توریستان مخفی مانده است و از همین رو در این محل دنج می توانید از ساحلی احاطه شده با جنگل نهایت لذت را ببرید. آب های شفاف آن هر توریستی را برای شناکردن وسوسه می نماید و با توجه به تعداد کم بازتماشامایندگان، می توان گفت که ساحل به طور کامل در اختیار شما است.

فقط باید حواستان به میمون های ولگرد باشد و انتظار کمبود امکانات را داشته باشید. با این حال، رستوران ها، کلبه ها، اتاق ها و غرفه های مخصوص غذا، فروشگاه های متنوع، سرگرمی های ساحلی و… تجربه حضور در این ساحل را لذت بخش می نمایند. مجذوب کننده ترین زمان در این ساحل، هنگام طلوع و غروب آفتاب است که می توانید در سکوت کامل نظاره گر زیبایی آن باشید.

ساحل شن های سیاه

ساحل شن های سیاه (Black Sand Beach) از جاهای تماشای لنکاوی به شمار میرود و همان طور که از نامش پیداست، شن های سیاهی دارد. این ساحل در چند کیلومتری جنوب غربی ساحل تانجانگ رو (Tanjung Rhu) واقع شده و شایعه ها و افسانه های زیادی در رابطه با رنگ سیاه شن های آن مطرح است. داستان هایی از عقاب های غول پیکر و کشتی های غرق شده تا عجایب زمین شناسی و خاکستر ناشی از سوزاندن مزارع برنج و... راجع به آن گفته می گردد؛ هرچند که هیچ کس از دلیل اصلی رنگ شن ها آگاه نیست.

اگر در امتداد ساحل قدم بزنید، اسکله چوبی آن را خواهید دید که به وسیله اهالی یک روستای ماهی گیری در همان نزدیکی استفاده می گردد. ساحل شن های سیاه، برترین ساحل لنکاوی برای آفتاب گرفتن به حساب نمی آید؛ اما گشت وگذاری جالب و به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. این مکان مخصوص افرادی است که می خواهند آرامش خالص را تجربه نموده و با صدای امواج، تمام استرس هایشان را فراموش نمایند.

ساحل تلوک یو

ساحل تلوک یو (Teluk Yu) یا خلیج کوسه (Shark Bay)، ساحل کوچکی به طول 200 متر است که نام آن بیشتر به مجسمه های کوسه در امتداد این تفرجگاه مربوط می گردد، تا جمعیت کوسه های سفید بزرگ که در دریای آن زندگی می نمایند. با وجود مساحت کوچک این ساحل، توریستان اغلب از آن به عنوان برترین ساحل لنکاوی یاد می نمایند.

آب های آرام آن برای شناکردن ایدئال هستند؛ ضمن اینکه تعدادی رستوران و کافه نیز در اینجا وجود دارد که می توانید با خوردن غذاهای لذیذ، خوش گذرانی خود را تکمیل کنید. علاوه بر این، یک فروشگاه صنایع دستی به نام مجموعه صنایع دستی لنکاوی (لنکاوی Craft Complex) در فاصله کوتاهی از ساحل تلوک یو واقع شده است که می توانید از آن بازدید کنید. این ساحل در نهایت به ساحل شن های سیاه منتهی می گردد.

جاده ساحلی جالان تانجانگ رو

زمانی که راهی ساحل تانجانگ رو می شوید، در طول راستا از جاده ای در امتداد ساحل شمالی عبور می کنید که جاده ساحلی جالان تانجانگ رو (Jalan Tanjung Rhu Road Beach) نام دارد و به راحتی می توانید به پهنه ای وسیع از شن های ساحلی دسترسی داشته باشید. با اینکه منظره این منطقه شاید به مقدار ساحل شمالی آن زیبا نباشد، مکان های مجذوب کنندهی برای عکاسی دارد.

ساحل تانجانگ رو

ساحل تانجانگ رو که اغلب در لیست برترین سواحل لنکاوی جای می گیرد، بهشتی رویایی در ساحل شمالی است. شن های سفیدی را تصور کنید که در زیر درختان نخل قرار گرفته اند و تخته سنگ های آهکی که از آب های کم عمق بیرون زده اند؛ این دقیقا همان چیزی که در این ساحل خواهید دید.

آب های شفاف آن میزبان طیف وسیعی از موجودات دریایی است و با اجاره تجهیزات اسنورکلینگ (غواصی سطحی) می توانید شانس خود را برای تماشا آن ها امتحان کنید. چندین تفرجگاه و هتل در امتداد این خط ساحلی وجود دارد که برای اقامتی لوکس مناسب هستند. با وجود این که شاید ساحل تانجانگ رو در مقایسه با سایر سواحل لنکاوی کوچک تر به نظر برسد، شرایط بکر و منظره فوق العاده آن، ارزش این بازدید را دارد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2106

به "تور ارزان مالزی: در سفر مالزی بازدید از سواحل لنکاوی را از دست ندهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان مالزی: در سفر مالزی بازدید از سواحل لنکاوی را از دست ندهید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: در سفر مالزی بازدید از سواحل لنکاوی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید