فراوری پارچه های آنتی باکتریال با نانوکلوئید نقره

به گزارش تور ایران، شرکت صنایع شیمیایی مهراب اکسیر، نانوکلوئید نقره برای فراوری پارچه های آنتی باکتریال به بازار عرضه می نماید.

فراوری پارچه های آنتی باکتریال با نانوکلوئید نقره

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، محلول کلوئیدی آنتی باکتریال شرکت صنایع شیمیایی مهراب اکسیر در صنعت نساجی به وسیله ایجاد پوشش نانویی از آلودگی میکروبی الیاف، نخ و منسوجات جلوگیری می نماید. انواع باکتری، ویروس و قارچ، پس از قرار گرفتن در معرض منسوجات ضد باکتری حاوی این نانوذرات نقره به طور کامل از بین می فرایند.

کاربرد الیاف حاوی نانوذرات نقره در پوشاک، پارچه های پرده ای، ملحفه، رومبلی، رومیزی، روکش جایگاه، کالای خواب، حوله، کاغذ دیواری های پارچه ای، چادر های مسافرتی، چادر های نگهداری مواد غذایی، کیسه خواب، و بعلاوه کفپوش هایی نظیر فرش دستبافت و ماشینی، موکت و منسوجات پزشکی مانند ارتوپدی، پانسمان و یکبار مصرف است.

شرکت صنایع شیمیایی مهراب اکسیر در حال حاضر محصولات نانویی مختلفی نظیر مواد ایجاد خواص ضدآب و ضدلک برای منسوجات و فرش فراوری می نماید. این شرکت محصولاتی هم برای ایجاد خواص ضدباکتری دارد که برای استفاده در کالا های مختلف بهینه سازی شده است.

صنایع شیمیائی مهراب اکسیر یکی از شرکت های فراوریی مواد شیمیائی در سطح کشور است. این شرکت با راه اندازی یک واحـد کوچک فراوریی مواد دباغی در سال 1362 شروع به کار کرده و سپس در سال 1368 با نام شرکت صنایع شیمیائی چـرمینه مهراب به منظور فراوری مـواد کمکی و تعاونی صنایع دباغی، نساجی و شوینده فعـالیت خود را پـی گرفت، تا اینکه در سال 1376 با انتقـال به استـان تهران، عمـلأ فـاز دوم فراوری شرکت، با افزودن فراوریات کمکی شیمیائی برای صنایع رنگ سازی وارد مرحله ای تازه ای شد.

در سال 1385 با افزودن فراوری رزین های امولسیونی شامل (هموپلیمر و کوپلیمـر) برای صنایع چسب سازی و رنگ سازی و شیمی ساختمان وارد فاز سوم فراوری خود شد. این جهش در تـولید سبب شد این شرکت در سال 1390 به مسئله تحقیقـات برای فراوری نانو مواد هم ورود نماید تا انتها در سال 1393 این کوشش ها به ثمر رسیده و فراوری نانومواد انجام گردد و این محصولات در سبد فراوریی شرکت صنایع شیمیائی مهراب اکسیر قـرار گرفت و با بی نیازی از واردات مواد اولیه، این شرکت موقعیـت خود را در بازار های داخلی تثبیت کرده و با فراوریاتی در زمینه های دباغی، نساجی، رنگ سازی، انـواع رزین، شوینده های صنعتی و مواد نانو، امید به در انداختن طرحی نوین در عرصه این صنایع مهم را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1864

به "فراوری پارچه های آنتی باکتریال با نانوکلوئید نقره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پارچه های آنتی باکتریال با نانوکلوئید نقره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید