برای سفر به کوالالامپور چقدر باید هزینه کنیم؟

به گزارش تور ایران، کوالالامپور از جمله مقاصد گردشگری مشهور در بین ایرانی ها بوده و شامل جاذبه های دیدنی و زیبایی است. به همین دلیل، ایرانیان نیز در سال های اخیر جذب این شهر شده اند. برای سفر به کوالالامپور و یا هر مقصد دیگری، محاسبه هزینه سفر موضوع بسیار مهمی است. از همین رو، در مطلب راهنمای سفر به کوالالامپور به آنالیز هزینه های سفر به کوالالامپور از هر جنبه ای پرداخته ایم. پس اگر تصمیم سفر به این شهر توریستی را دارید، در ادامه با خبرنگاران همراه شوید.

برای سفر به کوالالامپور چقدر باید هزینه کنیم؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

معرفی کوالالامپور

کوالالامپور در جنوب غربی کشور مالزی واقع هست. سالانه این شهر میزبان توریست ها و گردشگران متعددی است. براساس راهنمای سفر به کوالالامپور باید بدانید که 61 درصد از مردم کوالالامپور مسلمان هستند و مذهب رسمی این کشور اسلام. با این وجود، مردم آن آزادند تا هر دینی را داشته باشند. مردم این شهر به زبان مالایی سخن می گویند، اما به دلیل وجود گردشگران، افراد بسیاری به زبان انگلیسی مسلط هستند. فستیوال ها و جشن های معروف این شهر، جشن تایپوسام 9 فوریه در غارهای باتو، فستیوال راک در ماه های آوریل و می، جسن سال نو چینی بین روزهای 28 تا 11 فوریه، حراج بزرگ مالزی اواخر ژویه تا آگوست، فستیوال بالن بین روزهای 10ام تا 12ام ماه مارس، فستیوال بین المللی جاز در ماه می و ... هستند. اگر در سفر به کوالالامپور حیوانی شما را گاز گرفت، حتما به پزشک رجوع کنید، چون بیماری هاری در این منطقه رایج است. از نظر امنیت، کوالالامپور جز بهترین مناطق امن جهان قرار گرفته است، ولی با این حال در سفر به کوالالامپور مراقب وسایل و پول خود باشید. بیشترین میزان مسافری که به کوالالامپور سفر می نماید، بین ماه های می تا آگوست و دسامبر تا فوریه بوده و در این زمان، دمای هوا بین 21 تا 33 درجه سانتیگراد است.

واحد پول مالزی

واحد رسمی پول مالزی، رینگیت (RM) نام دارد. در بین مردم بومی این منطقه اسکناس های 1، 5، 10، 50 و 100 رینگیت و سکه های 5، 10، 20 و50 سن (هر یک رینگیت معادل 100 سن است) رد و بدل می شوند و هزینه های سفر به کوالالامپور نسبت به تهران کمی گران تر است.

هزینه های سفر به کوالالامپور

هزینه پاسپورت

قبل از سفر خود از داشتن گذرنامه ای که حداقل 6 ماه تا انقضای آن باقی مانده، مطمئن شوید. اگر گذرنامه ندارید یا انقضای آن تمام شده، به دنبال تهیه آن باشید. هزینه هایی مانند شناسه (هزار تومان)، تعرفه صدور گذرنامه (100 هزار تومان به خزانه داری استان)، عوارض شهرداری (3750 تومان) و هزینه پست و خدمات دفتر پلیس +10 (36980 تومان) برای تهیه گذرنامه الزامی هستند.

هزینه ویزا

برای سفر به کوالالامپور، باید از فرودگاه ها ویزای توریستی را بگیرید. این ویزا به صورت رایگان داده می گردد و اعتبار آن 14 روز است. برای دریافت ویزا حتما بلیت دوطرفه هواپیما و گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار) همراه خود داشته باشید.

هزینه دسترسی به کوالالامپور

برای سفر به کوالالامپور دو گزینه وجود دارد: سفرهای شخصی و تورها. برای آنکه خودتان به این شهر سفر کنید، می توانید از هواپیما بهره ببرید که هزینه آن بین 2 میلیون و 900 هزار تومان تا 3 میلیون و 900 هزار تومان برای یک راستا است. برای کسانی که می خواهند هزینه های سفر به کوالالامپور را کاهش دهند و از سوی دیگر به دنبال هیجان هستند، می توانند تا بنگلادش یا هند را از طریق هواپیما سفر نمایند. سپس، با استفاده از اتوبوس، خودرو شخصی یا قطار به کوالالامپور بروند. تورهای مالزی معمولا به دو صورت ترکیبی و مستقیم هستند. در تورهای مستقیم که معمولا 7 شب و 8 روزه هستند، باید 3 میلیون و 900 هزار تا 15 میلیون تومان هزینه کرد. تورهای ترکیبی نیز معمولا بین 4 میلیون و 500 هزار تا 16 میلیون تومان هستند.

هزینه غذا

رستوران و غذاخوری های بسیاری را می توان در سطح شهر پیدا کرد که هر کدام قیمت های مختلفی دارند. براساس راهنمای سفر به کوالالامپور باید بدانید که قیمت غذا در فست فودهایی مانند مک دونالد بین 11 تا 18 رینگیت مالزی است. اگر بخواهید به رستوران های لوکس شهر بروید، برای یک پرس غذا معمولا بین 11 تا 18 رینگیت مالزی دریافت می نمایند. هزینه یک پرس غذا در رستوران های ارزان قیمت و متوسط به ترتیب بین 10 تا 18 رینگیت مالزی و 30 تا 55 رینگیت مالزی است.

هزینه اقامتگاه

کوالالامپور شهر بسیار بزرگی است و در آن اقامتگاه های مختلفی وجود دارند. شما با توجه به بودجه و نوع خدمات، اقامتگاه دلخواه خود را می توانید انتخاب کنید. هاستل و هتل آپارتمان ها معمولا برای یک شب اقامت به ترتیب بین 18 تا 70 رینگیت مالزی و 50 تا 1500 رینگیت مالزی دریافت می نمایند. هتل ها با توجه به مکان قرارگیری و تعداد ستاره ها قیمت های مختلفی دارند. هزینه یک شب اقامت در هتل دو ستاره بین 25 تا 200 رینگیت مالزی، 3 ستاره بین 50 تا 400 رینگیت مالزی، 4 ستاره بین 110 تا 550 رینگیت مالزی و 5 ستاره بین 200 تا 1500 رینگیت مالزی در بین هزینه های سفر به کوالالامپور است.

هزینه های حمل و نقل

براساس راهنمای سفر به کوالالامپور باید بدانید که این شهر از سیستم حمل و نقل عمومی سطح بالایی برخوردار بوده و بهترین راه برای پرداخت بلیت وسایل حمل و نقل مانند مترو، ال آر تی و اتوبوس، بلیت های الکترونیک است. این بلیت ها انواع مختلفی مانند کارت های مای رپید تاچ اند گو و کارت های اسمارت 7 دارند که این دو نوع کارت برای مسافران بهترین گزینه ها هستند. کارت های اسمارت 7، 2.5 رینگیت مالزی قیمت دارند و باید حداقل 10 رینگیت آن ها را شارژ کنید، کارت مای رپید تاچ اند گو 15 رینگیت مالزی قیمت دارند که 5 رینگیت شارژ اولیه دارد و این کارت نیز باید حداقل 10 رینگیت شارژ گردد. در کوالالامپور چندین نوع اتوبوس وجود دارند که هر کدام هزینه های متفاوت و ویژگی های مختلفی داشته که با توجه به نوع استفاده می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای آنکه به حومه شهر بروید، می توانید از اتوبوس های باس تمپاتان که بلیت آن ها 1 رینگیت مالزی بوده، بهره ببرید. در کوالالامپور گزینه های مختلفی برای سفرهای ریلی در داخل شهر پیش روی شما هستند. بیشترین وسیله حمل و نقل ریلی مورد استفاده افراد بومی ام آر تی و ال آر تی بوده که بسیار شبیه به مترو هستند. این دو شبکه ریلی دارای 5 خط بر روی پایه های بتنی با ارتفاع زیاد بوده و یکی دیگر از شبکه های ریلی این شهر مونوریل است که استفاده از این وسیله حمل و نقل بین 1 تا 4 رینگیت مالزی هزینه دارد. در کوالالامپور دو نوع تاکسی زرد و قرمز وجود داشته که هزینه ابتدایی هر کدام از آن ها 3 رینگیت مالزی است. برای هر یک کیلومتری که تاکسی طی می نماید، باید چیزی حدود 1.8 رینگیت مالزی بپردازید.

هزینه سوغات

در کوالالامپور تنوع بسیار بالایی از صنایع دستی وجود دارند. ظروف مسی، لباس سنتی به نام باجو کبایا، تافی سنتی، ظروف شیشه ای، پارچه های رنگارنگ و ... بخشی از سوغات و صنایع دستی این منطقه هستند. مسلما نمی توان قیمت معینی را برای صنایع دستی معین کرد و به همین دلیل، قسمت هر کدام در هر مغازه و فروشگاهی متفاوت است، در این بین، بعضی سو استفاده می نمایند و قیمت بالاتری ارائه می دهند. برای کسانی که به دنبال خرید لباس در این شهر هستند، باید بگوییم که قیمت لباس های برند در اینجا تا حدودی کمتر از تهران است.

هزینه تفریح و جاذبه های کوالالامپور

در کوالالامپور جاذبه ها و تفریحات بسیاری دیده شده که هزینه اصلی سفر را شامل می شوند. البته بعضی از این جاذبه ها رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست، به طور مثال، غارهای باتومی و باغ گیاهشناسی پردانا رایگان هستند. شهربازی سان وی لاگون نفری 202، آکواریوم کوالالامپور 69، آسمان نمای نگارا 12، باغ وحش ملی مالزی 82، باغ پرندگان 63، تور گردش و پیاده روی در بوکیت 70، باغ پروانه 22 و شهربازی برجایا تایم اسکوئر 70 رینگیت مالزی هزینه دارند.

هزینه مکالمه و تلفن همراه

تعداد اپراتورهای این منطقه بسیار زیاد بوده، اما در این بین یوموبایل، سلکام، دیجی و ماکسیز معروف هستند. هر فردی با توجه به میزان مکالمه و استفاده از اینترنت، می تواند یکی از سیمکارت ها را انتخاب کند و یا آنکه هیچ سیمکارتی تهیه نکند. هزینه مکالمه با اپراتورهای مالزیایی بسیار بیشتر از اپراتورهای ایران بوده، اما با این وجود بسیار به صرفه تر از هزینه رومینگ هست. در بین اپراتورهای این منطقه، بیشترین آنتن دهی را سیمکارت های سلکام یا ایکسپاکس دارند. این سیمکارت ها در فرودگاه و فروشگاه های بزرگ به فروش می رسند. یکی از سیمکارت ها ارائه شده توسط اپراتور سلکام بوده که از فعال سازی تنها 7 روز اعتبار دارد. روز اول فعال سازی این سیمکارت، 40 مگابایت اینترنت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد که با کد *118# فعال می گردد. سیمکارت های ماکسیز یا هاتلینک از نظر آنتن دهی با سلکام برابر هستند، اما هزینه کمتری دارند. سیمکارت های توریستی ماکسیز 5 روز اعتبار دارند و قیمت آن ها 10 رینگیت مالزی است. این سیمکارت ها را نیز می توانید از فرودگاه یا فروشگاه های بزرگ تهیه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 729

به "برای سفر به کوالالامپور چقدر باید هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر به کوالالامپور چقدر باید هزینه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید