در سفر به روسیه به این نکات توجه کنید

به گزارش تور ایران، در این مقاله از وب سایت خبرنگاران شما را با یکسری از نکات مهم در سفر به روسیه آشنا خواهیم کرد که بهتر است قبل از سفر به کشور روسیه این نکات را بدانید پس در ادامه با ما همراه باشید .

در سفر به روسیه به این نکات توجه کنید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مختصری درباره کشور روسیه بدانید :

یکی از کشورهای عظیم با مکانهای تاریخی و جالب در جهان که می توان به آن اشاره نمود کشور روسیه می باشد . در این کشور مناطق توریستی و جاذبه های تاریخی بسیار وجود دارد

این کشور یکی از عظیمترین امپراطوری های جهان بوده ، در روسیه شما می توانید به مکانهای دیدنی بسیاری سفر کنید زیرا روسیه دارای مناطق توریستی مناسب با هر سلیقه و ذوقی است که برای گردشگران بسیار حائز اهمیت است همچنین می توانید از پیست های اسکی در این شهر همواره سرد نیز بهره ببرید که از هیجان خاصی برخوردار است در روسیه به دلیل وسعت زیاد آن فرهنگ های مختلف و متنوعی بسیاری وجود دارد که باعث شده تا علاقه مندان به این نوع فرهنگ های بومی را جذب خود کند در این مقاله شما را با نحوه سفر به روسیه از قبیل بلیط ها و مکانها و هواپیماها ، جاهای مناسب گردشگری و … هر نوع اطلاعات مربوط به آن را برای شما توضیح می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره سفر به روسیه بدانید.

روسیه عظیم ترین کشور جهانست. تعجبی ندارد که در آن می توانید انواع جاذبه های گردشگری را یک جا تجربه کنید. از شهرهای تاریخی و روستاهای زیبا تا میراث هنری و فرهنگی و طبیعت منحصربه فرد.

فرقی نمی نماید که هوادار فرهنگ و هنر و در جست و جوی آثار مشهورترین هنرمندان و نویسندگان باشید یا به ماجراجویی در طبیعت علاقه داشته باشید، با هر سلیقه و طرز فکری، در روسیه جاذبه ای مناسب خودتان پیدا می کنید و از آن لذت می برید. صعود از کوه های آتش فشانی، پیاده گردی در زیباترین مسیرهای کوهستانی، پیست های اسکی و تماشای آثار هنری از معروف ترین هنرمندان جهان، تنها گوشه کوچکی از جاذبه های بی نظیر روسیه است.

از آنجایی که روسیه یک کشور پهناور است، تنوع فرهنگی در آن بسیار جالب توجه است. در هر گوشه ای از آن می توانید فرهنگ و سنت های متفاوتی را تجربه کنید. در واقع روسیه را مانند یک مقصد گردشگری پهناور و مجموعه ای از چند فرهنگ و جاذبه متفاوت ببینید.

این روزها سفر به روسیه بسیار راحت است. به راحتی می توانید بلیط های هواپیما و قطار را رزرو کنید. در انواع هاستل ها و هتل ها می توانید اقامت خوبی را تجربه کنید.

اگر به شهرهای تاریخی علاقه دارید، دلتان می خواهد در خیابان های قدیمی قدم بزنید و از کلیساهای باشکوه با گنبدهای رنگارنگ دیدن کنید، مسکو و سن پترزبورگ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در موزه های متعدد این کشور می توانید برترین آثار هنری قدیمی و معاصر را تماشا کنید و از میراث باارزش ملی روسیه دیدن کنید.

روسیه از نظر جاذبه های طبیعی هم در جهان نظیر ندارد. از آتش فشان های سربه فلک کشیده تا عظیمترین دریاچه ها را می توانید در این کشور پهناور از نزدیک ببینید.

اطلاعات ضروری در سفر به روسیه

اختلاف ساعت با تهران : مسکو پایتخت روسیه در منطقه زمانی UTC/GMT +3 واقع شده است و با توجه به ساعت تابستانی، 1 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی : روسی (زبان رسمی) به علاوه 30 زبان رسمی در مناطق مختلف روسیه

واحد پول : روبل (RUB)

نوع برق شهری : برق شهری در روسیه 220 ولت و 50 هرتز است. پریزها و دوشاخه ها از نوع C و F هستند که در ادامه تصویر آن را مشاهده می کنید:

کد کشور : +7

شماره های اضطراری :شماره اضطراری عمومی: 112 , پلیس 102 , آمبولانس 103 , آتش نشانی 101 ,

جهت رانندگی : راست

فرودگاه های بین المللی : آرخانگلسک - فرودگاه تالاگی , چیتا (شهر) - فرودگاه کادالا , فرودگاه بین المللی ایرکوتسک , فرودگاه بین المللی قازان

فرودگاه خاباروفسک ناوی

کالینینگراد - فرودگاه خرابوروفو

کراسنودار - فرودگاه پاشکوفسکی

مسکو - فرودگاه بین المللی دوموده دوو

مسکو - فرودگاه بین المللی شرمتیوو

موسکو - فرودگاه بین المللی ونوکووا

نووسیبیرسک - فرودگاه تولمچوا

روستوف-نا-دونو - فرودگاه روستوف ان دون

سن پترزبورگ - فرودگاه پالکوو

سامارا (روسیه) - فرودگاه بین المللی کورومچ

فرودگاه بین المللی سوچی

فرودگاه بین المللی اوفا

فرودگاه بین المللی ولادی وستوک

فرودگاه یاکوتسک

یکاترینبورگ - فرودگاه کولتسوو

مقالات بیشتر درباره روسیه بخوانید :

نکاتی که بهتر است آنها را بدانید

ویزا

برای سفر به روسیه احتیاج به ویزا دارید. ویزای توریستی یا ویزا گردشگری روسیه برای افرادی صادر می گردد که به منظور گردشگری و بازدید از جاذبه های گوناگون، قصد دارند به این کشور سفر نمایند. مدت اعتبار ویزای توریستی روسیه بر اساس مدت رزرو هتل و مطابق تاریخ پرواز مشخص می گردد، بنابراین موقع خرید بلیط و رزرو هتل باید دقت کنید، چون تغییر اعتبار ویزا امکان پذیر نیست.

برای درخواست ویزای توریستی روسیه، حضور متقاضی الزامی نیست و وقتی برای مصاحبه مشخص نمی گردد. به خاطر داشته باشید برای دریافت ویزای تجاری، مقررات متفاوت خواهد بود؛ در این شرایط حضور متقاضی الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی روسیه و اطلاع از آدرس و شماره تلفن سفارت روسیه در ایران به مقاله زیر رجوع کنید:

هزینه های سفر

نام مسکو پایتخت روسیه در فهرست گران ترین شهرهای جهان واقع شده است. واحد پول این کشور، روبل است. کارت های اعتباری همه جا پذیرفته نمی شوند و معمولا چک های مسافرتی را نمی پذیرند. بیشتر جاذبه های گردشگری از جمله موزه ارمیتاژ، فقط پول نقد می پذیرند. برای بازدید از کاخ کرملین می توانید از کارت اعتباری بهره ببرید. برای پرداخت هزینه قطار و هواپیما باید پول نقد داشته باشید. در صورتی که تمایل دارید هزینه ها را با کارت اعتباری پرداخت کنید می توانید از پرسنل هتل محل اقامت بخواهید که برای شما بلیط تهیه نمایند.

در روسیه، هزینه ورودی برای موزه ها و جاذبه های فرهنگی، برای خارجی ها دو برابر اهالی روسیه است.

یکی از پرهزینه ترین بخش های سفر به روسیه به خصوص مسکو، هزینه اقامت است. البته هتل های ارزان هم در روسیه پیدا می شوند اما نباید انتظار خدمات و امکانات عالی از آنها داشته باشید. اگر مسئله ای با اقامت در هاستل ندارید، می توانید یکی از هاستل های خوب روسیه را برای اقامت امتحان کنید. البته هاستل ها هم رده بندی متفاوتی دارند و بهترین هاستل ها کمی گران ولی نسبت به هتل ارزان تر هستند.

خوشبختانه هزینه حمل و نقل عمومی در روسیه زیاد بالا نیست. بازدید از جاذبه های گردشگری هم چندان گران تمام نمی گردد.

یکی دیگر از هزینه های سنگین سفر به روسیه به خصوص برای کسانی که تمایل دارند با کمترین هزینه سفر نمایند، غذا و نوشیدنی است. رستوران هایی که منویی به زبان انگلیسی دارند و توریستی محسوب می شوند بسیار گران هستند. اگر از این رستوران ها فاصله بگیرید و جاهایی را انتخاب کنید که مشتریان آن را اهالی روسیه تشکیل می دهند، می توانید با هزینه ی نسبتا معقولی در رستوران غذا بخورید.

زبان

یکی از عظیم ترین چالش هایی که در سفر به روسیه ممکن است با آن روبرو شوید، زبان و برقراری ارتباط است. در ایستگاه های قطار بیشتر علائم با الفبای سیریلیک نوشته می شوند. بیشتر فروشندگان بلیط، زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند. بنابراین بد نیست که قبل از سفر این الفبا را یاد بگیرید به خصوص اگر قرار است مستقل سفر کنید. در صورتی که با تور به روسیه سفر کنید از این بابت مسئله ای ندارید و راهنمای تور شما را همراهی و هدایت می نماید.

سفر داخل شهری و وسایل حمل و نقل عمومی

یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی در روسیه، مترو است به خصوص در مسکو. در باجه های مخصوص فروش بلیط در ایستگاه ها می توانید بلیط تهیه کنید. اگر قصد دارید زیاد از مترو بهره ببرید بهتر است بلیط های چند سفره تهیه کنید تا هر بار مجبور نباشید برای خرید بلیط در صف بایستید. با این کار هزینه های شما هم کاهش پیدا می نماید.

تاکسی یکی از گران ترین وسایل حمل و نقل عمومی در روسیه است. در ضمن در شهرهای شلوغی مثل سن پترزبورگ، تاکسی سوار شدن لزوما به معنای سریع رسیدن به مقصد نیست. در این شهرها مجبورید ساعت ها در ترافیک بمانید. از خطوط تاکسی رانی معتبر بهره ببرید و تا جایی که ممکن است تاکسی و ماشین شخصی سوار نشوید.

علاوه بر تاکسی و مترو، اتوبوس و مینی بوس از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هستند. یکی از بهترین روش ها برای گشت و گذار در شهر سن پترزبورگ، کرایه دوچرخه است. این روش علاوه بر اینکه هزینه کمی دارد، فرصتی عالی برای شما فراهم می نماید تا همه جای شهر را ببینید و زندگی اهالی شهر را از نزدیک مشاهده کنید.

سفر بین شهری

پروازهای داخلی در روسیه یکی از روش های سفر بین شهری هستند. پروازهای شهرهای عظیم را باید از قبل رزرو کنید اما برای شهرهای کوچک می توانید قبل از پرواز در فرودگاه بلیط تهیه کنید. برای طی کردن مسافت های کوتاه تر می توانید از قطار بهره ببرید. قطارهای سریع السیر بین مسکو و سن پترزبورگ این مسافت را در 4 ساعت طی می نمایند.

اتوبوس انتخاب دیگری است که برای سفر بین شهری می توانید مد نظر داشته باشید. اتوبوس های دولتی از ایستگاه های مشخص شده حرکت می نمایند در حالی که اتوبوس های خصوصی معمولا از ایستگاه های قطار حرکت دارند.

خرید

خرید در روسیه تجربه ای منحصربه فرد است. اما هنگام خرید کالاها و سوغات این نکته را در نظر داشته باشید که خروج بعضی کالاها از روسیه ممنوع است؛ مثلا اشیایی که دارای ارزش فرهنگی هستند. تا جایی که می توانید چیزی نخرید که هنگام خروج از کشور، باعث دردسر گردد. رسید کالاهای خریداری شده را نگه دارید. هر چیز گران بها یا قدیمی باید گواهی و سند صحیحی داشته باشد که ارزش آن را نشان می دهد. این گواهی ها به وسیله وزارت فرهنگ روسیه قابل دریافت هستند.

زمان مناسب برای سفر

بیشتر گردشگران از زمستان های سرد روسیه واهمه دارند. بهترین زمان برای سفر به این کشور دیدنی، فصل تابستان یعنی از اوایل ژوئن تا اواسط سپتامبر است. در فصل بهار رویدادهای فرهنگی و جشن های مختلفی در روسیه برگزار می گردد. فصل پاییز هم برای شرکت در فستیوال های مختلف، مناسب است اما آسمان ابری است و دمای هوا کاهش پیدا می نماید. دو ماه قبل از شروع زمستان یعنی از ماه دسامبر، سرمای هوا شروع می گردد. در این فصل، شهرها به زیبایی زیر پوششی سفید از برف پنهان می شوند. سکوت و تمیزی هوا و همین طور روزهای آفتابی، فرصتی عالی را برای اسکی و سورتمه سواری فراهم می نماید.

با توجه به فصلی که سفر می کنید، لباس و وسایل مناسب همراه داشته باشید. کلاه، چند دست لباس اضافه و کفش ضدآب که کف آن تخت نباشد برای زمستان لازم است. برای فصل بهار و پاییز حتما بارانی ببرید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1122

به "در سفر به روسیه به این نکات توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به روسیه به این نکات توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید