حمایت از شرکت مخابرات یک الزام مهم برای حاکمیت است

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس رشیدی مهرآبادی، از مدیران قدیمی و پیشکسوت شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تعرفه مخابرات باید بر مبنای هزینه های آن معین شود، گفت: نمی شود تمام حامل های انرژی، سالانه و گاهی دو بار در سال افزایش پیداکند و در مقابل صرفا وزرای وقت ارتباطات افتخار کنند که در مقابل افزایش تعرفه تلفن ثابت و مخابرات ایستاده اند.

حمایت از شرکت مخابرات یک الزام مهم برای حاکمیت است

مهندس رشیدی، عضو هیئت مدیره شرکت FCP فرزانگان با بیان اینکه با توجه به تورم های دو رقمی سالیانه، طبیعی است که هیچ صنعتی در صورت افزایش نیافتن تعرفه نمی تواند دوام بیاورد گفت: شرکت مخابرات ایران در شرایطی است که روی پا ماندن آن و عدم ورشکستگی آن تا به امروز جای تعجب دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تعرفه به مخابرات ظلم شده است، گفت: البته شرکت مخابرات ایران با دارا بودن حدود 30 میلیون مشترک تلفن ثابت سرمایه بزرگی در اختیار دارد و بایستی با تغییر رویکرد و تعامل با بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان تجهیزات ، شرکت های FCP و در مجموع با هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی ، تعامل بهتری در جهت افزایش درآمد و ارائه سرویس های نو مورد نیاز مشترکین داشته باشد.

مدیرعامل سابق شرکت فناوری اطلاعات و عضو فعلی هیئت مدیره شرکت FCP فرزانگان گفت: شرکت مخابرات باید ضمن همگامی با تکنولوژی های روز و ارائه آن به مردم و ارائه سرویس های ارزش افزوده مطابق با فناوری های نسل نو و مورد نیاز مردم، در بخش های فناوری باید حمایت بیشتری از کار آفرینان و شرکت های خصوصی و دانش بنیان داشته باشد و زیرساخت ارتباطی را در اختیار تمام بازیگران صنعت قرار دهد و از فکر و اندیشه جوانان خلاق استفاده بیشتری نماید.

مدیرعامل سابق شرکت فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون FCP ها و MVNO ها نیز منتظر توسعه واقعی و بهینه مخابرات هستند گفت: البته مساله تعدد مجوزها وعدم ایفای تعهدات سازمان تنظیم مقررات در این بخش نیز مسئله ای دیگر است که در عدم توسعه ارتباطات ثابت نقش داشته است.

وی با بیان اینکه با تغییر سوییچ های دیجیتال به فناوری IP ، تعداد ساختمان های مراکز مخابراتی در شهر تهران را می توان از هشتاد ساختمان به هشت ساختمان کاهش داد، گفت: در بحث توسعه کشوری ارتباطات، تمام اپراتورها و بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهند تا شرایط دسترسی اینترنت در کشور ما جهش بزرگی را تجربه کند.

مهندس رشیدی با بیان اینکه یک نمونه مهم این افزایش اهمیت در بحث اینترنت اشیا و اتصال میلیارد ها دستگاه به سیستم های مخابراتی است، گفت: هر روز تاخیر در این مورد ضررهای جبران ناپذیری به صنعت زیرساختی کشورمان وارد می آورد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه ارتباطات و شرکت مخابرات در دو دوره قبلی با FCP ها تعامل بهینه ای نداشته است، گفت: شرکت مخابرات با مشارکت وهم افزایی با بخش های خصوصی دیگر می تواند درآمد خود را افزایش دهد.

مهندس رشیدی گفت: سودآوری حرف اول در توسعه ارتباطات ثابت در دنیا است که در کشور ما به علت تصمیمات متعدد نادرست بالادستی ، همه بازیگران این عرصه و مهم تر از آن مشتریان به عنوان استفاده کننده حقیقی و نهایی متضرر می شوند.

مدیرعامل سابق شرکت فناوری اطلاعات با بیان اینکه بسیاری از مدیران شرکت های اینترنتی در حال حاضر سابقه مخابراتی دارند و علاوه بر اهمیت مخابرات در توسعه، به مجموعه مخابرات به عنوان زیرساخت توسعه کشور تعصب ویژه ای دارند گفت: هنوز هم دیر نشده است و در صورت اتخاذ تصمیمات درست از بالاترین نقطه حاکمیتی ارتباطات تا شرکت مخابرات و شرکت های کوچک تر می توان جهش قابل توجهی به شرایط ارتباطات ثابت داد و علاوه بر نجات آن از ورشکستگی، به توسعه زیرساخت ارتباطات ثابت مطابق با نیازهای فزاینده مشتریان و اهمیت حیاتی آن برای توسعه ارتباطات در کشور دست یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2045

به "حمایت از شرکت مخابرات یک الزام مهم برای حاکمیت است" امتیاز دهید

1 کاربر به "حمایت از شرکت مخابرات یک الزام مهم برای حاکمیت است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکت مخابرات یک الزام مهم برای حاکمیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید