خشتگذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در استان تهران

به گزارش تور ایران، تهران (پانا) - آیین خشت گذاری و آغاز ساخت نخستین مدرسه پویش ملی آجر به آجر در بخش کهریزک استان تهران با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولین و خیرین نیکوکار برگزار شد.

خشتگذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در استان تهران

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آئین خشت گذاری آموزشگاه 9 کلاسه امام حسین (ع)، نخستین مدرسه پویش ملی آجر به آجر در بخش کهریزک استان تهران، با حضور فاطمه مهاجرانی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، خدیجه نیزاری رییس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور، محمد صید لو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران ،حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه ساز، علی شیرزاده معاون اداره کل نوسازی مدارس استان تهران،و جمعی از مسئولین انجام شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم، گفت: مسئولان دولتی و آموزش و پرورش بنا به وظیفه خود در اموری همچون مدرسه سازی شرکت می کنند و به نوعی در این زمینه مسئولیت اجرای طرح ها را به عهده دارند.

مهاجرانی اضافه نمود: اما، خیرین گرانقدر مدرسه ساز در مسیری قدم گذاشته اند که وظیفه سازمانی آنها نبوده بلکه به گفته خودشان همواره برای آینده فرزندان این مرز و بوم و در جهت تسهیل آموزش دانش آموزان مناطق مختلف و محروم کشور حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز به عنوان الگوهای مشارکت مردمی در سراسر کشور مورد توجه قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: خوشا به حال خیرین مدرسه ساز که وظیفه الهی خود را خوب درک کرده و نسبت به دغدغه محرومان خود را مسئول دانسته، و چه چیزی شیرین تر از این که بتوان کاری برای اینده فرزندان این مرز و بوم با ساختن مدرسه انجام داد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، با اشاره به پویش ملی آجر به آجر و حضور خیرین در عرصه مشارکت در امر مدرسه سازی، شرح داد: یکی از شاخص های طرح ملی آجر به آجر این است که آحاد مردم شیرینی کار خیر را درک می کنند و موجب مشارکت همگانی آنها می شود.

آموزشگاه امام حسین (ع) با 9 کلاس درس، در دو طبقه و با زیربنای 817 مترمربع با کمک های خرد مردمی و مشارکت حاج اکبر ابراهیمی احداث می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1526

به "خشتگذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشتگذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید