خطوط هوایی اختصاصی مناطق آزاد فعال می شود

به گزارش تور ایران، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: برای ایجاد تحول در حوزه گردشگری باید خطوط هوایی اختصاصی مناطق آزاد را هرچه سریع تر فعال کنیم.

خطوط هوایی اختصاصی مناطق آزاد فعال می شود

به گزارش خبرنگاران حمیدرضا مومنی در نشست شورای اداری منطقه آزاد چابهار که با حضور مدیران و برخی فعالان مالی برگزار شد با بیان اینکه افتتاح های زیادی در مناطق آزاد پیش رو داریم گفت: راستا توسعه مناطق آزاد کشور را هموار شده است و کار را برای آیندگان آسان کرده ایم.

وی بر هم افزایی بیشتر بین مناطق آزاد تاکید کرد و اضافه کرد: مناطق آزادِ هشت گانه کشور باید از تجربیات هم استفاده کنند. بیشتر ضعف ها را رفع کرده ایم، ولی همچنان می بایست بسمت تقویت نقاط قوت و رفع نمودن نقاط ضعف قدم برداریم

وی ادامه داد: طی 6 سال اخیر با منابع ناپایدار و شرایط مالی ناپایدارتر کار کردیم و هم اینک ماحصل اقدامات انجام شده در مناطق آزاد را مشاهده می کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور بیان داشت: در منطقه آزاد چابهار در حوزه های مختلف پتروشیمی، صنایع، گردشگری و اجرای طرح های عمرانی و تولیدی به خوبی کار شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد در برخی موارد به اندازه 20 سال گذشته کار شده است ادامه داد: در بسیاری از حوزه ها می توان گفت، چهار برابر 20 سال گذشته کار شده است.

وی با بیان اینکه به جرات می توان ادعا کرد که توسعه همه جانبه در مناطق در حال شکل گیری است و از این حیث ،منطقه آزاد چابهار از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مطالبات مردم را شنید و به آن ها پرداخت اظهار کرد: دبیرخانه مناطق آزاد کشور، هر هفته با کنندگان مردم در خانه ملت جلساتی خواهد داشت و کنندگان مجلس، مطالبات بحقِ مردم را به ما انتقال می دهند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دبیرخانه مناطق آزاد کشور، تقویت مدیرعامل های مناطق آزاد است گفت: باید موضوع تشکیل شوراهای سرمایه گذاری، تامین مالی و منابع پایدار به طور جدی در دستور کار قرار گیرد. با راه اندازی شوراهای مشورتی رفع موانع در راستا توسعه مناطق تسریع می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور با تاکید بر اینکه همه شرایط در مناطق آزاد باید شفاف باشد بیان داشت: می طلبد در این باره، حوزه اطلاع رسانی را تقویت کنیم.

مومنی شرح داد: برای ایجاد تحول در حوزه گردشگری باید خطوط هوایی اختصاصی مناطق آزاد را هرچه سریع تر فعال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1697

به "خطوط هوایی اختصاصی مناطق آزاد فعال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط هوایی اختصاصی مناطق آزاد فعال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید