درس های کرونا (3)؛ وقت گذرانی در خانه را یاد گرفتیم

به گزارش تور ایران، باید برای حفظ سلامتی مان هم که شده در خانه بمانیم و جز در مواقع اضطراری بیرون نرویم. حالا دیگر چاره ای نداریم جز وفق دادن خود با این شرایط. خبرنگاران زندگی گزارش های بسیاری درباره دوران خانه نشینی منتشر نموده است، که چگونه در خانه راحت تر وقت بگذرانیم. در ادامه این مطلب می خواهیم از جنبه های دیگری خانه نشینی را آنالیز کنیم که چه فوایدی در زمان حال و زندگی آینده ما دارد. وقتی می خواهیم کاری را یاد بگیریم، در راستای آن هدف تحصیل می کنیم، دوره های آموزشی و دوره های کارآموزشی می گذرانیم که یاد بگیریم چگونه می گردد آن را به بهترین شکل انجام دهیم. خانه نشینی فرصتی بود که ما این دوره آموزشی وقت گذرانی در خانه را اجباری یاد بگیریم. در ادامه زندگی خود شاید دیگر احتیاج نباشد برای اینکه حوصله مان سر نرود با ماشین خود به دور زدن های بی مقصد ادامه دهیم.

درس های کرونا (3)؛ وقت گذرانی در خانه را یاد گرفتیم

چرا تجربه این دوره برای ما ضروری بود

امروزه در دنیای دیجیتالی زندگی می کنیم که پر از اضطراب و استرس است. صبح زود از خواب بیدار می شویم و احساس می کنیم کلی کار برای انجام دادن داریم ولی هنوز دل مان می خواهد به رخت خواب برگردیم. حلاصه با کلی نارضایتی به سرکار، کلاس درس و هر چیزی که ما را از خواب بیدار نموده بود می رفتیم و این کار را می توانستیم سالها انجام دهیم بدون این که متوجه شدیم عمرمان دارد می گذرد و ما بدون توجه به هیچ کدام از لحظه هایش به دنیال یک روز خوب در تقویم آینده خود می گردیم. این همه اضطراب برای زندگی نه تنها برای لذت بردن و پیشرفت ضروری نیست؛ بلکه به آرامش زندگی، سلامت ذهن، سلامت قلب ما نیز آسیب وارد می نماید. سبک زندگی ما روی دور تند بود؛ ولی حالا شاید بیشتر به این موضوع دقت کنیم که چگونه می توانیم آرام باشیم و خودمان را تحمل کنیم. یادگیری تحمل خود باعث بالا بردن اعتماد به نفس در ما می گردد و توانایی مدیریت بیشتری در اداره امور زندگی خود به ما می دهد.

در خانه همه چیز به صرفه تر است

اگر کتاب می خواستیم به کتاب فروشی می رفتیم، اگر قرار دیدار داشتیم، حضوری همدیگر را می دیدیم و کار را تنها در محل کار انجام می دادیم؛ ولی خوشبختانه در این زمان بستری فراهم شد که ما یاد بگیریم به وسیله پست هم می توانیم خرید کنیم. از تماس های تصویری و صوتی هم می گردد برای هماهنگ کردن کارهایمان استفاده کنیم. بسیاری از شغل ها قابلیت دور کاری دارند و نیازی نیست که برای انجام آن در محل کار حاضر شویم. همین موضوع را اگر رعایت کنیم دیگر در کلان شهرها شاهد ترافیک های چند ساعته نخواهیم بود. ما همه این امکانات را در گذشته نیز در اختیار داشتیم؛ ولی بستری برای آزمایش آن فراهم نشده بود. حالا ما می توانیم به راحتی کارهای خود را راه بیندازیم و دیگر برای رسیدن به محل کار 1 ساعت زودتر از خواب بیدار نشویم. علاوه بر اینها، بسیاری از هزینه های اضافی را کاهش داده است ، هزینه هایی مانند کرایه تاکسی، مترو، اتوبوس، تغذیه و وقت.

در این باره بخوانید:

درس های کرونا (1)؛ چرا شست وشوی دست ها تا این اندازه مهم است؟

درس های کرونا (2): بهداشت تنفسی و آنچه از آن غافل بودیم

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1495

به "درس های کرونا (3)؛ وقت گذرانی در خانه را یاد گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درس های کرونا (3)؛ وقت گذرانی در خانه را یاد گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید