دولت ها دست از تصدی گری در حوزه حمل و نقل برنمی دارند، 50 درصد رانندگان تاکسی فاقد بیمه!

به گزارش تور ایران، مدیرعامل اتحادیه سراسری تاکسیرانی کشوری گفت: بودجه برای نوسازی ناوگان در اختیار اتحادیه ها قرار نمی گیرد و از سال 92، سامانه ثبت بیمه رانندگان تاکسی بسته شده و همین امر موجب شده است که فی الحال، بیش از 50 درصد از رانندگان تاکسی، فاقد بیمه باشند.

دولت ها دست از تصدی گری در حوزه حمل و نقل برنمی دارند، 50 درصد رانندگان تاکسی فاقد بیمه!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، روز سه شنبه 23 آذرماه، نشست تخصصی اتحادیه های سراسری حمل و نقل به مناسبت هفته حمل و نقل با حضور مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمال علیپور، نماینده مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور مدیران تعاونی های حمل و نقل در محل ساختمان خانه حمل و نقل برگزار گشت.

در این نشست، مدیران اتحادیه های سراسری حمل و نقل، به بیان مسائل، مسائل و دغدغه های خود پرداختند و مسائلی چون فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشور، کمبود منابع و تسهیلات در اختیار، گرانی ناوگان جهت نوسازی، پرداخت حق بیمه رانندگان از سوی دولت و مسائل دریافت نرخ کرایه پرداختند.

امور تصدی گری به بخش خصوصی واگذار نمی گردد

در ابتدای جلسه رجایی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تاکسیرانی کشوری گفت: بودجه برای نوسازی ناوگان ریلی در اختیار اتحادیه ها قرار نمی گیرد و از سال 92، سامانه ثبت بیمه رانندگان تاکسی بسته شده و همین امر موجب شده است که فی الحال، بیش از 50 درصد از رانندگان تاکسی، فاقد بیمه باشند.

وی اضافه کرد: دولت هیچگونه امر تصدی گرایانه ای را که می بایست مطابق با اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی منتقل می کرد، به این بخش انتقال نداده است.

سپس شهرکی به عنوان نماینده سازمان راهداری ضمن تبریک به کوششگران حوزه حمل و نقل کشور در آستانه 26 آذر، روز ملی حمل و نقل گفت: امیدواریم کوشش های فعالان حوزه غیردولتی در حمل و نقل کالا و مسافر چه در حوزه شهری و چه در حوزه بین شهری ارج داده گردد.

در آینده نزدیک بارنامه کاغذی حذف خواهد شد

وی اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل از سه ردیف بودجه ای که امکان اقتصادی برایمان ایجاد می نماید، استفاده می کنیم. با این وجود تمامی منابع حاصل از تبصره 18 را برای نوسازی ناوگان مسافری لحاظ نموده ایم. می خواهیم ناوگان مسافری کشور را به طور کامل نوسازی نماییم اما منابع کافی در اختیار دولت وجود ندارد.

شهرکی به راه اندازی درگاه ملی بار در آینده نزدیک اشاره نمود و گفت: برای این کار احتیاج به زیرساخت هایی است که امیدواریم هر چه سریعتر فراهم گردد. در آینده نزدیک فیزیک بارنامه به طور کامل حذف خواهد شد. ضمن آنکه هم اکنون سامانه جامع اعلام بار فعال است و امیدواریم با همکاری بیشتر صاحبان بار، چه صاحبان بار عمده و چه خرد، هر چه سریعتر بتوانیم پلتفرم اعلام بار را تقویت کنیم.

در ادامه نیز مهدی مسکنی با اشاره به دغدغه ها و مسائل بیان شده به وسیله مدیران اتحادیه ها عنوان داشت: اولین تعاونی سال 1304 شکل گرفت و اولین تعاونی حوزه حمل و نقل در سال 1340 در کشور راه اندازی شد. امروزه بیش از 30 درصد بار و 70 درصد مسافر کشور را تعاونی ها جابجا می نمایند. کوشش داریم تا وزارت کار زبان گویای تعاونی ها باشد. ضمن آنکه کوشش خواهیم کرد از شرکت های دانش بنیان در حوزه حمل و نقل که نوآور باشند حمایت کنیم. بدون شک ایجاد زیرساخت های آی تی به بهتر شدن شرایط حمل و نقل کشور یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2098

به "دولت ها دست از تصدی گری در حوزه حمل و نقل برنمی دارند، 50 درصد رانندگان تاکسی فاقد بیمه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ها دست از تصدی گری در حوزه حمل و نقل برنمی دارند، 50 درصد رانندگان تاکسی فاقد بیمه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید