رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ژاپن

به گزارش تور ایران، وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای از گفت وگوی تلفنی 20 دقیقه ای وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن خبر داد.

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ژاپن

خبرنگاران - صبح امروز پنج شنبه یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن طی تماسی با حسین امیرعبداللهیان در مورد فرایند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و فرایند مذاکرات وین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند . وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم ها و توافق هسته ای ، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید نمود.

وی همچنین بر وجود زمینه های مساعد برای توسعه و توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن با رفع موانع موجود تاکید و از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت نمود.

امیر عبداللهیان نیز در این گفت وگوی تلفنی از توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف و متنوع با کشور ژاپن استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن استقبال از دعوت همتای ژاپنی خود، ابراز امیدواری نمود در اولین فرصت در سفر به توکیو و دیدار با مقامات ژاپن، توسعه و ارتقای همه جانبه روابط ایران با ژاپن به عنوان دوست قدیمی کشورمان از نزدیک مورد پیگیری و رایزنی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به پیشرفت در مذاکرات وین تشکر نمود و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2131

به "رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید