روسیه، مانند شوروی در برابر فاشیسم، به هر تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد

به گزارش تور ایران، پوتین در مصاحبه ای با تأکید بر آمادگی روسیه برای پاسخ قاطع به هر متجاوزی که جرأت کند حمله آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی را تکرار کند، گفت: رژه روز پیروزی یک جشن ملی است و حضور رهبران دنیا در آن مهم نیست.

روسیه، مانند شوروی در برابر فاشیسم، به هر تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام نمود که سفر رهبران سایر کشورهای دنیا به مسکو برای شرکت در مراسم رژه روز پیروزی (نهم ماه مه (14 اردیبهشت ماه) و به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دنیای دوم که در روسیه جنگ میهنی لقب دارد) برای روسیه مهم نیست، برای اینکه این یک جشن ملی روسی است.

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برای طرح 20 سؤال از ولادیمیر پوتین یادآور شد: من شخصاً معتقد هستم که برای متحدین سابق ما در ائتلاف ضدهیتلر، چه از نظر سیاسی و چه از نظر اخلاقی، اقدام درستی باشد که برای بزرگداشت این واقعه مهم، نزد ما بیایند. مقامات مسکو منتظر آنها (رهبران کشورهای متفق در جنگ دنیای دوم) بوده و از دیدنشان مسرور خواهند شد. ولی اگر رهبران سیاسی دنیا برای این رویداد به مسکو نیایند، این دیگر انتخاب خود آنهاست و برای روسیه مهم نیست. البته چنین برخوردی اشتباه است.

لازم به یادآوری است ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اوایل ماه مارس اعلام نمود که قصد سفر به مسکو در تاریخ 9 ماه مه، با هدف شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دنیای دوم را دارد.

کاخ کرملین برای تعدادی از رهبران دنیا دعوتنامه برای شرکت در جشن روز پیروزی را ارسال نموده است. این دعوت از سوی روسای جمهوری فرانسه، صربستان، جمهوری چک ، قزاقستان، نخست وزیر ژاپن و بعضی دیگر پذیرفته شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، شخصاً تمایل خود را برای سفر به مسکو و شرکت در رژه پیروزی را اعلام نمود، ولی هنوز حضور وی از سوی مقامات واشنگتن تأیید نشده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید نمود که این کشور آماده پاسخگویی قاطع به هر متجاوزی است که جرات کند حمله آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی را تکرار کند. پوتین در تفسیر شعار معروف ما می توانیم تکرار کنیم ، جمله معروف دیگری را یادآور شد: هر کس با شمشیر به سمت ما بیاید ، با شمشیر می میرد.

وی اضافه نمود: اتحاد جماهیر شوروی در معرض یک حمله بسیار وحشتناک، سخت و غیرقابل گذشت از سوی آلمان نازی نهاده شد. ما 27 میلیون نفر از مردم سرزمین خود را در این جنگ از دست دادیم. هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که بتواند چنین تلفاتی را متحمل گردد. ولی مردم روس در برابر آسیبها و سختی ها تحمل نموده و در نهایت پیروز شدند. و اگر کسی اکنون هم جرأت کند چنین کاری (حمله به روسیه) را انجام دهد، ما هم کار خود را تکرار خواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین تأکید کرد که روسیه هرگز به دنبال جنگ نبوده و اکنون هم در کوشش نیست تا چنین تحولاتی تکرار گردد. وی در عین حال گوشزد کرد که هیچ وقت نباید از رهبران روسیه چنین سؤالی گردد.

رئیس جمهور همچنین گفت که هیچ کس نمی تواند پیروزی روسیه در جنگ دنیای دوم را از این کشور بگیرد و او احساس نمی کند که کسی واقعاً چنین قصدی داشته باشد.

وی بعضی ادعاهای شنیده شده درباره نقش یکسان آدولف هیتلر و جوزف استالین در شروع جنگ دنیای دوم را دروغ و مزخرف خواند و یادآور شد: چنین افرادی آنقدر کوته بین و بی سواد هستند که قدرت خواندن و نوشتن ندارند. آنها هر حرف مزخرفی درباره مسئولیت یکسان هیتلر و استالین را حتی در سطح مجلس اروپا مطرح می نمایند، چنین مقایسه ای صرفاً دروغ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1013

به "روسیه، مانند شوروی در برابر فاشیسم، به هر تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، مانند شوروی در برابر فاشیسم، به هر تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید