شرکت سامسونگ با همکاری Dezeen چالش جهانی طراحی را برگزار می نماید

به گزارش تور ایران، شرکت سامسونگ الکترونیکس و مجله مشهور Dezeen که در زمینه طراحی و معماری فعالیت می نماید، از برگزاری مسابقه جهانی طراحی با هدف شناخت و معرفی هر چه بیشتر ارزش پایداری خبر دادند.

شرکت سامسونگ با همکاری Dezeen چالش جهانی طراحی را برگزار می نماید

چالش Re:Create Design با مجموع جوایزی به ارزش 18 هزار پوند، از علاقه مندان در سراسر دنیا دعوت می نماید تا ایده های خلاقانه خود را در زمینه موضوعاتی همانند بازمصرف، بازیافت و استفاده مجدد از دستگاه های قدیمی سامسونگ و عناصر آن ارسال نمایند.

چالش Re:Create Design چیست؟

چالش Re:Create Design سعی دارد تا بازتابنده کوشش ها و برنامه های مستمر سامسونگ برای پایدارتر کردن محصولات و سرویس هایش باشد. شرکت نمایندگان در این چالش ترغیب و تشویق می شوند تا راه چارههای نوآورانه ای برای استفاده مجدد از دستگاه های قدیمی یا مواد قابل بازیافت برای تبدیل آنها به محصولاتی تازه ارائه دهند. راه چارههایی که بتواند برای سیاره زمین و ساکنان آن سودمند باشد.

سامسونگ طی سال های اخیر طرح های زیادی را در این زمینه انجام داده که توانسته ضمن کمک به مردم و شهروندان جوامع مختلف، به سیاره زمین و محیط زیست آن کمک رساند. از جمله این فعالیت ها، طرح EYELIKE سامسونگ بود که در آن گوشی های قدیمی و بدون استفاده گلکسی، به دوربین های تشخیص پزشکی EYELIKE Fundus تبدیل شدند تا متخصصان پزشک و غیر پزشک بتوانند بیماران را برای شرایطی که ممکن است منجر به نابینایی گردد غربالگری نمایند.

علاوه بر این تازهترین گوشی های گلکسی سامسونگ از پلاستیک های بازیافت شده و تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس ساخته شده اند. به این جمع می توان کنترل از راه دور SolarCell سامسونگ را هم اضافه نمود که بدون باتری و با جذب نور کار می نماید و 24 درصد از عناصر سازنده آن از مواد بازیافتی تشکیل شده.

تی ام رو، مدیرعامل و رئیس مرکز طراحی شرکت سامسونگ در خصوص برگزاری این چالش گفت : دوران کنونی را می توان عصر عدم ثبات و فرصت های نامحدود زندگی به ویژه برای طراحان خلاق دانست. سامسونگ اما به قدرت خلاقیت باور دارد و اعتقاد داریم که آینده ما باید به وسیله نوآوری های معنادار و پایدار مراقبت و متحول گردد. امیدواریم که این چالش و رقابت جرقه ای را برای ایجاد تغییرات موثر ایجاد کند.

حضور و ثبت نام

شرکت در چالش Re:Create Design برای تمامی افراد بالای 18 سال همه کشورهای دنیا رایگان است. تمامی علاقه مندان فارغ از اینکه در زمینه طراحی کار نموده یا آموزش دیده اند، می توانند در این چالش شرکت نمایند.

ثبت نام و شرکت در چالش به راحتی و با مراجعه به وبسایت مجله Dezeen انجام می گردد. با مراجعه به این وبسایت می توانید جزئیات بیشتر این رقابت را مطالعه کنید. علاقه مندان به شرکت در چالش Re:Create Design بایستی ایده خود را تا انتها روز 19 جولای (28 تیر) به وبسایت Dezeen ارسال نمایند.

نحوه انتخاب برندگان

آثار ارسالی در چندین بخش و با چهار معیار اصلی ارزیابی می گردد. این چهار معیار شامل : نوآوری (آنالیز اصالت ایده)، حل مساله (ارائه راه چاره برای بهبود زندگی مردم)، تاثیر اجتماعی و زیست محیطی (ارزیابی تاثیرات مثبت ایده بر سیاره زمین و ساکنان) و طراحی انسان محور (تطابق ایده با فلسفه طراحی سامسونگ و سبک زندگی مصرف نمایندگان محصولات این شرکت) می گردد.

پس از انتها ارزیابی ها، لیست نهایی برندگان در ماه آگوست اعلام می گردد. پس از آن یک پنل متشکل از سردبیران و کارشناسان طراحی مجله Dezeen رتبه اول و دو نفر دوم را برمی گزینند. فرد یا تیمی که مقام اول را کسب کند، جایزه بزرگ 10 هزار پوندی را دریافت می نماید و به دو نفر دوم جایزه نقدی به مبلغ 4 هزار پوند اهدا می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این رقابت لطفا به وبسایت www.dezeen.com مراجعه کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2399

به "شرکت سامسونگ با همکاری Dezeen چالش جهانی طراحی را برگزار می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرکت سامسونگ با همکاری Dezeen چالش جهانی طراحی را برگزار می نماید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سامسونگ با همکاری Dezeen چالش جهانی طراحی را برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید