عینک هوشمند اپل

به گزارش تور ایران، اپل طی چند سال گذشته مشغول توسعه یک عینک هوشمند واقعیت افزوده بوده است. اما اخیراً اطلاعاتی در مورد چگونگی این دیوایس به بیرون درز کرده است.

عینک هوشمند اپل

درباره عینک هوشمند اپل گلسس بیشتر بدانیم

اپل طی چند سال گذشته مشغول توسعه یک عینک هوشمند واقعیت افزوده بوده است. اما اخیراً اطلاعاتی در مورد چگونگی این دیوایس به بیرون درز کرده است. در ادامه این مطلب از خبرنگاران درباره این عینک هوشمند بخوانید.

اپل گلسس از شبکه 5G پشتیبانی می کند

یک یوتیوبر و افشاگر مشهور به نام جان پروسر (John Prosser) عنوان کرده است که اپل قصد دارد اتصال بر بستر شبکه 5G را در داخل هدست واقعیت افزوده خودش بگنجاند. اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست، اما به نظر می رسد اپل هر دو تکنولوژی mmWave و Sub-6GHz را با هم در آن استفاده می کند. این می تواند یک اتصال مستحکم را تضمین کند.

آیپد و اپل واچ هر دو در نسخه های وای-فای و سیم کارت خور عرضه می شوند، اما پروسر معتقد است که این هدست که اپل گلسس نام دارد، فاقد نسخه فقط وای-فای است. این باعث می شود عینک اپل کاملاً متفاوت از عینک های معمولی باشد و کاربران حتی وقتی فراموش می کنند آیفون یا اپل واچ خود را به بیرون ببرند، عینک هوشمند اپل گلسس بتواند تمام نیازهای آن ها را برطرف کند.

هدست Apple Glasses شامل حسگرهایی است که اشیاء مجازی را با دقت بالایی روی صفحه خود بازنشر می کند. این با داده هایی که اپل همراه با اسکنر جدید LiDAR خود در آیپد پرو جدید جمع آوری کرده، بهبود پیدا کرده است. پروسر می گوید این محصول از داده های جمع آوری شده توسط حسگرهای آیفون ها و اپل واچ برای کالیبراسیون بهتر استفاده می کند. احتمالاً وجود یک آیفون در هنگام راه اندازی این عینک واجب است؛ اگرچه استفاده از یک اپل واچ به همراه آن اختیاری خواهد بود.

با پوشیدن و استفاده از Apple Glasses، یک سیستم عامل جدید یا رابط کاربری با کدنام Starboard پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. البته پروسر ادعا می کند این عینک هوشمند می تواند کاربران مختلف را شناسایی کند. این بدان معناست که اگر شخصی عینک شما را بگیرد، با زدن به چشم، محتوای متفاوتی از آنچه شما می بینید را خواهد دید.

اما از نظر طراحی این عینک کاملاً شبیه به عینک های معمولی است که ما از آن ها استفاده می کنیم. بنابراین مانند هدست های دیگر، هیچ دستگاه سنگینی را روی صورت خودتان نخواهید گذاشت. این دیوایس برای کاربرانی طراحی شده که نیازی به عملکرد حرفه ای واقعیت افزوده ندارند و فقط می خواهند از این تکنولوژی در زندگی روزمره خود استفاده کنند و لذت ببرند. پروسر می گوید در حال حاضر نسخه اولیه این هدست واقعیت افزوده در دو رنگ مشکی و سفید توسعه پیدا کرده است؛ هرچند احتمال دارد در زمان عرضه نهایی، رنگبندی آن دستخوش تغییرات بیشتری شود.

تاریخ عرضه عینک هوشمند اپل گلسس

اپل هیچ صحبتی در مورد این گجت نکرده است، اما پروسر می گوید که احتمال دارد غول کوپرتینویی در کنفرانس توسعه دهندگان خودش در سال آینده، یا رویداد بهاری سال 2021 از این محصول پرده برداری کند.

بیشتر بخوانید: شبکه 5G به عنوان نسل جدید سیستم های ارتباطی که سرعت اتصال ما را به اینترنت افزایش می دهد در راه است. اما این شبکه ممکن است باعث پیش بینی نادرست آب و هوا شود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1379

به "عینک هوشمند اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینک هوشمند اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید