فتحی: صد درصد قرارداد شفر یک طرفه بود، مربی خارجی می گیریم

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، امیر حسین فتحی در خصوص وینفرد شفر و آنچه در مجموع منجر به تصمیم باشگاه استقلال برای کنار گذاشتن این مربی شد، گفت: شفر از مربیانی خوبی بود که وارد ایران شد. از میان مربیانی که در باشگاه استقلال بودند، شفر رزومه بهتری داشت. انصافاً زحمت زیادی کشید اما بضاعتش در همین حدی بود که دیدید.

فتحی: صد درصد قرارداد شفر یک طرفه بود، مربی خارجی می گیریم

وی با بیان اینکه به خاطر نوساناتی که باشگاه استقلال در عملکرد و نتیجه گیری داشت و در کل تغییرات مکرری که در تیم با آن روبرو می شدیم، تصمیم به قطع همکاری گرفتیم ادامه داد: می خواهیم به نحو مطلوب از نیروهای خود استفاده کنیم و به صندلی بهتری برسیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص بسیاری اتفاقات که در رابطه با قطع همکاری با شفر افتاد و اینکه موضوع چندبار تکذیب و تأیید شد، گفت: آخرین دیدار استقلال با مربیگری شفر ساعت 10:30 شب در مشهد تمام شد. قبل از این بازی می دانستیم که اگر نتیجه نگیریم باید تصمیم جدیدی بگیریم. در بازگشت به تهران با اعضای هیأت مدیره صحبت کردیم و به جمع بندی رسیدیم که با شفر قطع همکاری کنیم. بعد از این جمع بندی بود که موضوع را به صورت رسمی توسط باشگاه اطلاع رسانی کردیم. حتی تاکید شد که شفر نمی تواند به محل تمرین بیاید.

وی در خصوص موضوع ممانعت از ورود شفر به محل تمرینات استقلال بعد از قطع همکاری با او نیز شرح داد و یادآور شد: به شفر گفته گردد به محل تمرینات نیاید اما ظاهراً وی بی اطلاع بود. اینگونه گفته بود که موضوع به او ابلاغ نشده به همین دلیل بلافاصله نامه ای در این زمینه تهیه شد. به وسیله واتساب برای پسر او هم ارسال شد. این پیغام ارسالی رؤیت شده بود اما بازهم شفر اصرار داشت که به تمرینات باید. کاری که غیرحرفه ای بود.

فتحی تاکید نمود: به راننده شفر گفته بودیم که او را به محل تمرینات نبرد اما ظاهراً این مربی تهدید نموده بود که اگر وی (راننده تاکسی) این کار را نکند، با تاکسی می رود. خلاصله اینکه شفر با عملکرد غیرمنطقی و غیرحرفه ای برای باشگاه جو و حاشیه ایجاد کرد. شفر 50 سال مربیگری نموده است. قطعاً طی این مدت مراسم معارفه و تودیع زیادی داشته و دیده است. نمی دانم این برخورد او چه معنایی داشت.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه بعد از دربی تهران هم جلسه ای در خصوص معین تکلیف شفر داشتیم، توضیح داد: آن موقع به این جمع بندی رسیدیم که به شفر فرصت بیشتری بدهیم. به هر حال دو بازی مهم و حساس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان در پیش داشتیم و نمی خواستیم که مسئله ای پیش بیاید. در لیگ قهرمانان شانس صعود داشتیم. به هر حال همه جوانب را در نظر گرفتیم و سپس تصمیم گرفتیم.

آیا بعد از دربی شرایط برای برکناری شفر مهیاتر نبود؟ شاید اگر آن موقع این تصمیم را می گرفتید حاشیه های کمتری ایجاد می شد؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: در تصمیم گیری خود مصالح باشگاه را در نظر گرفتیم. اگر بعد از دربی شفر را کنار می گذاشتیم شاید افکار عمومی با ما بود اما نمی توانستیم حساسیت های بازی های پیش رو نادیده بگیریم. بر اساس منطق، تدبیر و منفعت باشگاه و رضایت طرفداران این کار را کردیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین در خصوص مبلغ قرارداد شفر هم گفت: یکی از مواردی که مجموعه باشگاه استقلال را دچار مشکل کرد و در نهایت مجبور به این تصمیم شدیم، همین موضوع قرارداد بود. قرارداد منعقد شده با شفر صد در صد غیرحرفه ای بود. در دنیای فوتبال مرسوم نیست قراردادی بسته گردد و در آن مربی حق فسخ داشته باشد اما باشگاه اصلاً چنین حقی را نداشته باشد. جای تعجب است. هیچ تبصره برای باشگاه و برای فسخ قرارداد معین نشده بود. سال جاری بالای یک میلیون دلار قرارداد وینفرد شفر بود. در جام جهانی هفت هشت مربی قراردادی با این مبلغ داشتند.

فتحی همچنین در خصوص وضعیت وضعیت ساشا پسر وینفرد شفر و وضعیت قرارداد او نیز گفت: ساشا به عنوان آنالیزور و با رقم بالا به استقلال اضافه شد در حالیکه رزومه ای در این زمینه نداشت. در این مورد و دلیل آن باید از باید از مدیران گذشته سوال کرد. شخصاً ورودی نداشتم چون فقط وارث بودیم. فقط اینکه اگر قراردادی شفاف باشد مسئله ای پیش نمی آید. وقتی آمدیم با قراردادهایی روبرو شدم که طبق آنها هیچ کاری نمی توانستم انجام دهیم درحالیکه شفر هر کاری می توانست انجام دهد. البته حتماً دوستان مان نیت خیر داشتند. شاید هم تحت تأثیر شرایط مجبور بودند چنین قراردادهایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قول داده ام با کمترین هزینه ممکن پرونده شفر را به خاتمه برسانیم، گفت: باید به وسیله راه های دیپلماسی موجود این موضوع را پیگیری کنیم. به زودی جلسه با شفر خواهیم داشت. به نظر می رسد شفر هم چاره ای جز این ندارد که با ما همراهی داشته باشد و موضوع را تمام کند. به هر حال باید پرونده وضعیتش تعیین گردد تا بتواند جایی برود.

فتحی هرگونه اقدام برای جابه جایی بازیکن و در کل تخلفات اخلاقی از سوی شفر در این زمینه را تکذیب کرد و گفت: شفر مشکل حاشیه ای و اخلاقی نداشت. قطعاً توافق می کنیم که به بهترین ممکن این پرونده همکاری با او را ببندیم. متأسفانه قرارداد شفر، دستیار وی و ساشا برای سال بعد هم است. ساشا قرار بود با تیم به قائم شهر هم برود اما گفت بیمارم. گواهی پزشک هم آورد و من موافقت کردم که نرود.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین در خصوص وضعیت الله یار صیاد منش که شفر روی او تاکید زیادی داشت، گفت: بحث تبلیغاتی او زیاد بود و آنها را شفر به راه انداحت. این بازیکن مانند خیلی از بازیکنان دیگر بود. بازیکن خیلی خوبی است اما مسائل حاشیه ای داشت که نمی خواهم ورود کنم. مگر یک باشگاه چه منابع درآمدی دارد؟ یکی بخش از تلویزیون است که در ایران معنا ندارد. دیگری تبلیغات محیطی است که در این مورد هم از سازمان لیگ بپرسید چقدر به ما داده است. راه دیگر درآمدزایی ترانسفر بازیکن است که باشگاه استقلال در این زمینه فعالیت هایی خواهد داشت. صیادمنش و چند بازیکن در آستانه ترانسفر شدن هستند. با مصلحت باشگاه این اتفاق می افتد و هزینه انتقال آنها برای بازیکنی مانند پاتوسی می گردد. پاتوسی بازیکن ما است و یک فصل دیگر قرارداد دارد. پاتوسی های دیگر هم به جمع ما اضافه می شوند.

وی ادامه داد: البته استقلال از نیم فصل قصد خرید چند بازیکن داشت. طی این مدت اما صیادمنش به دلایلی که جای بحث ندارد، خیلی زیاد بولد شد. شما اما سرچ کنید ببینید چند بازی انجام داد؟ البته قرارداد استقلال با گرو و نویمایر هم بلندمدت بود اما مذاکراتی شد و بدون یک ریال اضافه، قرارداد فسخ شد. در کل نسبت به قراردادهایی که در زمان خودمان منقعد شد، جوابگو هستیم.

وی از چند بازیکن دیگر مانند رضا کریمی، تیموری، تقی پور، مرادی، خادم پور و… یاد کرد و گفت: ببینید این بازیکنان کجا هستند در حالیکه مانند صیادمنش بودند. اصلاً انتقال بازیکن به سرمربی تیم هیچ ارتباطی ندارد، در حوزه اختیارات باشگاه است. حوزه اختیارات مربی فقط در مستطیل سبز است. باید در قراردادها این موضوع به مربیان تفهمیم گردد که شما سلطان مستطیل هستید و لا غیر. هیچ بازیکنی را نمی توان به زور نگه داشت حتی اگر قرارداد 10 ساله داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، امیرحسین فتحی که در برنامه ورزش و مردم حضور داشت، در ادامه صحبت های خود پیرامون وضعیت سرمربی استقلال برای فصل آینده گفت: باشگاه به دنبال جذب یک سرمربی خارجی بزرگ برای فصل آینده است. مربی که انگیزه داشته باشد و سبک کارش شبیه به ما باشد. در این زمینه چهارشنبه نشستی داشتیم. سرمربی استقلال باید روی آموزشگاه و فعالیت های آن هم نظارت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرهاد مجیدی تمایل زیادی به سرمربیگری استقلال ندارد، ادامه داد: رایزنی برای جذب مربی خارجی را شروع نموده ایم. شب گذشته هم این موضوع را پیگیری کردیم. تا 4 صبح در حال مشاوره و آنالیز رزومه مربیان بودم. در این زمینه خیلی از پیشکسوتان هم بدون چشمداشت به ما گزینه معرفی می نمایند. البته هنوز گزینه تعیین نداریم اما در کل کوشش می کنیم با مربی بعد قرارداد خوبی منعقد کنیم.

فتحی با بیان اینکه وظایف خود را به خوبی می دانم، اعلام کرد: کار فنی جدا است و کار باشگاه داری هم جدا از آن است. امیدواریم یک مربی خوب و توانمند جذب کنیم و اینکه باشگاه استقلال را به آنچه استحقاقش را دارد، برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استقلال هنوز در لیگ قهرمانان آسیا شانس دارد، یادآور شد: هیچ کسی تصور نمی کرد که تیم های سپاهان و تراکتور سازی در لیگ برتر نتایج خود را واگذار نمایند و استقلال در جدول صعود داشته باشد. اگر استقلال از دیدار با پدیده نتیجه کامل گرفته بود، امروز یکی از مدعیان بودیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص موضوعات مطرح شده در رابطه با کمپ که بعد از دیدار با پرسپولیس و شکست در این بازی مطرح شد، گفت: مشکل ما را پرسپولیس هم داشت. زمانِ دربی نیمی از کشور درگیر سیل بود. در تهران هم خیلی از زمین ها دچار آب گرفتگی بود. هر دو تیم در زمین هایی با شرایط مشابه تمرین داشتند؛ در زمین هایی با چمن مصنوعی و باتلاق.

وی همچنین در خصوص صحبت های مطرح شده در خصوص پنالتی تیم استقلال در دیدار برابر پرسپولیس و نقش رحمتی در انتخاب زننده آن گفت: رحمتی در این موضوع هیچ نقشی نداشت. طبق آنچه در عکس هم تعیین بود، منشأ قصد داشت پنالتی را بزند که رحمتی گفته بود مربی اعلام نموده پاتوسی یا ایسما این توپ را بزنند. این شایعه ها از طرف کسانی که استقلال و رحمتی را دوست ندارند، مطرح می گردد. البته شفر هم بعد از بازی موضع خوبی نداشت.

فتحی همچنین با بیان اینکه کمپ حجازی زیر کشت رفته اما هنوز برای تیم بزرگسالان قابل استفاده نیست، اعلام کرد: البته سال جاری بازسازی های لازم را در کمپ انجام می دهیم. این کار هفت هشت میلیارد هزینه دارد. طی این مدت هم کسانی زمین و کمپ و هتل و … را بهانه کردند که استقلال را دوست نداشتند.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین با بیان اینکه زمان انقعاد قرارداد با شفر دلار به قیمت 4 هزار و 500 تومان بود در خصوص مطالبات این باشگاه از اسپانسرها گفت: دوستان مبالغی را از قبل گرفته بودند و پیش خور نموده بودند. این پول ها برای باشگاه خرج شد.

فتحی همچنین با بیان اینکه 800 - 700 هزار دلار استقلال در فیفا بلوکه شده است، توضیح داد: سهم استقلال از حضور بازیکنانش که در جام جهانی که برای تیم ملی بازی کردند، حدود 800 - 700 هزار تومان می گردد. این مبلغ در فیفا بلوکه شده است. البته نیمی از آن به پروپیچ می رسد. جای تأسف دارد؛ قرارداد بازیکنی که می توانستیم با 30 هزار دلار فسخ کنیم به خاطر شکایت او باید 400 - 300 هزار دلار پرداخت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 274

به "فتحی: صد درصد قرارداد شفر یک طرفه بود، مربی خارجی می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتحی: صد درصد قرارداد شفر یک طرفه بود، مربی خارجی می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید