معرفی 18 روستای گردشگری مازندران

به گزارش تور ایران، خبرنگاران/مازندران مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: 18 روستا در مازندران به عنوان روستای گردشگری در استان معرفی شده است.

معرفی 18 روستای گردشگری مازندران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، جان الله عبدی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی در فرمانداری رامسر گفت: در استان مازندران 2596 روستا وجود دارد که 2151 روستا دارای دهیاری فعال است. دهیاری ها و شوراها با اثر گذار بودن در توسعه روستاها و زیرساخت های عمرانی اقدامات خوبی انجام دادند که سیمای روستایی نشان دهنده اقدام عملی و زیرساختی آنان است.

وی درباره آسفالت روستاهای مازندران گفت: در دو سال اخیر 750 کیلومتر آسفالت در روستاهای مازندران انجام شد که رتبه برتر کشور را در این زمینه کسب کردیم.

عبدی با اشاره به شفاف سازی مشارکت طرح های عمرانی در روستاها توضیح داد: در روستاهای استان مازندران 4000 طرح نیمه تمام در حال انجام وجود دارد و همه روستاها پروژه های بسیاری از جمله بهبود آب شرب، برنامه های فرهنگی و ساماندهی پسماند را در دست اجرا دارند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه 45 درصد جمعیت استان روستایی هستند که بخش مهمی از آن شناور بوده و تردد می نمایند، اضافه کرد: باید زیرساخت های روستایی تقویت گردد و به مسافران و گردشگران خدمات ارائه کنیم تا از این طریق مشکل زباله نیز برطرف گردد.

وی به طرح تفکیک زباله از هزار جریب نکا اشاره نمود و اضافه کرد: برای سلامت و بهداشت محیط، طرح تفکیک زباله از مبدا در بیشتر روستاهای استان در حال انجام است.

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران با اعلام اینکه 18 روستا به عنوان روستای گردشگری در استان معرفی شده است، اضافه کرد: جاذبه های خاص در روستاهای استان وجود دارد از این رو در کنار کار کشاورزی باید در بخش گردشگری نیز وارد شویم. کارگروه و کمیته گردشگری روستایی در تسهیلات سفر در استان مازندران شکل گرفته و هر روستا یک طرح مالی را دنبال می نماید. تا کنون 900 طرح مالی در این استان معرفی شدند و کارگروه مالی با تصویب طرح ها در استان بالغ بر 250 طرح را تایید نموده است.

وی گفت: باید با اختصاص تسهیلات کم بهره در روستاها و اختصاص منابع در استان مازندران، دامپروری و کشاورزی توسعه یابد.

عبدی با اشاره به اینکه 1600 روستا در هفته دولت به اینترنت پرسرعت متصل شدند، اظهار کرد: در مجموع 2000 روستای مازندران از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند که مزیت اصلی را در توسعه مالی و اشتغال به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: سند توسعه روستایی استان مازندران تهیه و به بخشداران و فرمانداران ابلاغ شد تا مهارت های شغلی و ترویج کشاورزی در روستاها در صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 820

به "معرفی 18 روستای گردشگری مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 18 روستای گردشگری مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید