هوش مصنوعی برای شرکت داروسازی نانوذرات مناسب انتخاب می نماید

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، Plai نام برنامه هوش مصنوعی شرکت سانوفی است که این شرکت در پی ادغام آن در برنامه ها و فعالیت های تحقیق و توسعه خود است. سانوفی میخواهد کارایی بخش تحقیق و توسعه خود را با یاری هوش مصنوعی دو برابر افزایش دهد. این برنامه که با همکاری Aily Labs ساخته شده است، می تواند داده های زمان واقعی و بعلاوه نمای 360 درجه از تمام فعالیت های سانوفی را ارائه دهد.

هوش مصنوعی برای شرکت داروسازی نانوذرات مناسب انتخاب می نماید

Plai داده های داخلی شرکت را با سناریوهای شخصی سازی شده با موضوع اگر این کار رو کنیم چه می گردد ترکیب نموده تا از فعالیت های تحقیقاتی شرکت پشتیبانی کند.

راه اندازی Plai تنها یکی از مصادیق سانوفی برای استفاده از هوش مصنوعی به منظور توسعه و تحقیقات دارویی است. پل هادسون، مدیرعامل سانوفی، در بیانیه ای گفت: جاه طلبی ما تبدیل شدن به اولین شرکت داروسازی است که از هوش مصنوعی در مقیاس تجاری استفاده می نماید و به پرسنل ما ابزارها و فناوری هایی می دهد که روی اهداف تمرکز نمایند و به آنها اجازه می دهد تا تصمیمات روزمره بهتری بگیرند.

هادسون اضافه کرد: این هوش مصنوعی در حال حاضر قابلیت پشتیبانی از برنامه های کشف ترکیبات دارویی را داراست و برای طراحی کارآزمایی بالینی و بعلاوه فراوری و تهیه دارو و واکسن قابل استفاده است.

هوش مصنوعی به سانوفی این امکان را داده است که روند تحقیق خود را از چند هفته تا ساعت تسریع کند. این فناوری نوآورانه بعلاوه توانایی سانوفی را در شناسایی هدف در حوزه های مختلف درمانی از جمله ایمونولوژی، انکولوژی و عصب شناسی تقویت می نماید.

سانوفی از پتانسیل هوش مصنوعی در تحقیقات mRNA استفاده نموده و با یاری آن پیروز به ایجاد مدل های دیجیتالی شده که می تواند برترین نانوذرات لیپیدی را پیش بینی کند، نانوذراتی که mRNA را به سلول ها منتقل می نماید. هوش مصنوعی این روند پیش بینی را از چند ماه به چند روز کاهش داده است.

بیشتر واکسن های سنتی شامل میکروب های غیرفعال یا پروتئین های میکروبی هستند که می توانند پاسخ ایمنی را در بدن گیرنده القا نمایند. از طرف دیگر واکسن های RNA از مواد ژنتیکی تشکیل شده اند که یک یا چند پروتئین ویروسی را رمزگذاری می نمایند. پس از تزریق به گیرنده، سلول های میزبان آغاز به فراوری پروتئین مورد نظر می نمایند و سیستم ایمنی بدن را برای تشخیص آن و ایجاد پاسخ ایمنی قوی در صورت مواجهه با ویروس آماده می نماید. RNA اگر به تنهایی تزریق گردد، در بدن تخریب می گردد، بنابراین تحقیقات زیادی در طراحی حامل هایی صورت گرفته است که می توانند از RNA محافظت نمایند و به تحویل RNA به سلول ها یاری نمایند تا بتواند قطعاتی از پروتئین های ویروسی را فراوری کند. این شرکت نانوذرات لیپیدی ایجاد نموده است که می توانند واکسن RNA را به طور مؤثر تحویل دهند. آن ها بعلاوه به طور گسترده برای ایجاد نانوذرات که می توانند RNA را به سیستم های مختلف اندام در بدن تحویل دهند، کوشش نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2406

به "هوش مصنوعی برای شرکت داروسازی نانوذرات مناسب انتخاب می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "هوش مصنوعی برای شرکت داروسازی نانوذرات مناسب انتخاب می نماید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی برای شرکت داروسازی نانوذرات مناسب انتخاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید