ایلان ماسک مغز خوک ها را به کامپیوتر پیوند می دهد

به گزارش تور ایران، یک شرکت نوآفرین که ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی بنیانگذاری نموده است با کار گذاشتن یک ایمپلنت کوچک درون مغز خوک ها توانست آنها را با کامپیوتر پیوند دهد.

ایلان ماسک مغز خوک ها را به کامپیوتر پیوند می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز ایلان ماسک روز آدینه 7 شهریور گفت این شرکت به نام نورالینک (Neuralink) توانسته است سه ایمپلنت به اندازه سکه را در زیر جمجمه سه خوک کار بگذارد و بر اساس داده های آنها به طور بی سیم به کامپیوتر منتقل می گردد.

به گفته ماسک، ایمپلنت نورالینک می تواند حرکت پاهای این حیوانات را هنگامی که روی تردمیل حرکت می نمایند، با دقت بالا پیش بینی کند.

به گفته او این حسگر که کوچکتر از نوک انگشت است- مانند یک فیت بیت با سیم های ظریف درون جمجمه است.

ماسک گفت: من هم می توانم همین الان یکی نورالینک در مغزم کار بگذارم. شاید این کار را بکنم

هدف اولیه ساختن این ایمپلنت مغزی یاری کردن به افرادی است که دچار بیماری عصب شناختی شدید مانند آلزایمر و آسیب های نخاعی است،

ماسک همچنین گفت این وسیله کاشتنی می تواند مشکلاتی مانند نقصان حافظه، ناشنوایی، افسردگی و بیخوابی را حل نماید، اما در نهایت می تواند انسان ها را با هوش مصنوعی پیوند دهد.

ماسک که قبلا درباره خطرات هوش مصنوعی هشدار داده بود، گفت این ایمپلنت می تواند آینده انسانیت را به عنوان یک تمدن ردر برابر خطرات هوش مصنوعی حفاظت کند.

  • هشدار جدی تر ایلان ماسک درباره خطرات هوش مصنوعی

دکتر متیو مک دوگال، جراح مغز و اعصاب و رئیس شرکت نورالینک گفت نخستین کارآزمایی ها بر بیمارانی دچار فلج یا قطع نخاع متمرکز خواهد بود، اما درباره زمان آغاز این آزمایش ها سخنی نگفت.

اغلب پژوهش ها درباره ارتباط دادن مغز و کامپیوتر در حیوانات اجرا شده است، چرا مقررات پژوهشی مانع از آزمایش های انسانی وسیع تر است.

ماسک قبلا در سال 2019 گفته بود که امیدوار است بتوانند تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را برای انجام کارآزمایی انسانی نورالینک به دست آورد.

  • پروژه جدید ماسک | اتصال مغز انسان به کامپیوتر

با اینکه بسیاری از دانشمندان می گویند خواندن و شبیه سازی فعالیت مغز در انسان ها امکان پذیر است، اما درباره زمان بندی که ماسک از آن سخن می گوید، تردید دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1327

به "ایلان ماسک مغز خوک ها را به کامپیوتر پیوند می دهد" امتیاز دهید

863 کاربر به "ایلان ماسک مغز خوک ها را به کامپیوتر پیوند می دهد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک مغز خوک ها را به کامپیوتر پیوند می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید