چهره های ماندگار مساجد کردستان تکریم می شوند

به گزارش تور ایران، خبرنگاران/کردستان معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم اهدافی همچون احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات را دنبال می نماید که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و اقتضائات محلی زیر نظر امام جماعت مسجد اجرا می گردد.

چهره های ماندگار مساجد کردستان تکریم می شوند

سامان احمدی امروز دوشنبه (30تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کردستان از استان های پیروز در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت است اظهار کرد: سال جاری فعالیت های پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در 600 پایگاه و در سطح 30 شبستان مجازی و 12 رواق بر اساس پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی انجام می گردد.

وی با اشاره به وجود 2100 مسجد در سطح استان اعلام کرد: در کردستان به ازای هر 520 نفر ساکن استان، یک مکان مذهبی وجود دارد که این ظرفیت می تواند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی نقش موثری داشته باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد به سمت مردمی شدن و حضور در محلات مختلف است ادامه داد: اوقات فراغت صرفا تابستان نیست بلکه تمام طول سال است و بر این اساس برنامه های ثابتی همچون سه شنبه های تکریم و روح مقاومت در کانون های استان تشکیل شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب نموده است، نقش مساجد استان در تکریم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ تر است و رسانه های جمعی استان باید ما را در این زمینه کمک دهند.

احمدی با بیان اینکه سال جاری طرح سه شنبه های تکریم که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است و در 13گروه در مساجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد اعلام کرد: مقرر شده که به فراخور این 13 گروه، در هر محله از خانواده های شهدا و گروه های مختلف تقدیر به عمل آید.

وی ادامه داد: طرح ملی سه شنبه های اهدافی همچون احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات را دنبال می نماید که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و اقتضائات محلی زیر نظر امام جماعت مسجد اجرا می گردد.

احمدی گفت: این طرح یک رویداد محله محور است که شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله را در دستور کار قرار داده است.

وی از تشکیل طرح ملی روح مقاومت نیز به مناسبت تکریم چهلمین سالگرد انقلاب اطلاع داد و اضافه کرد: این طرح 110روایت از شهدای شاخص مساجد استان است و از 14 خرداد جاری کلید خورده و تا 31 شهریور که سالروز دفاع مقدس است ادامه دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: فهما نوعی شاخص ارزیابی عملکرد کانون های مساجد است که در قالب 8 شاخص کلی و 31 شاخص فرعی فعالیت های کل کانون های مساجد را در سامانه بچه های مسجد رصد می نماید؛ نقش رسانه ها در اجرای پیروز این برنامه بی بدیل است.

احمدی از انجام 6370 نوع فعالیت در 600 پایگاه در سطح استان طی سال گذشته اطلاع داد و اضافه کرد: شور و نشاط اجتماعی تا قبل از شیوع کرونا در برنامه کانون های مساجد نمود بیشتری داشت اما اکنون این فعالیت ها فقط در فضای مجازی برگزار می گردد که کمک بیش از پیش رسانه ها را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش آسیب های اجتماعی هدف اصلی کانون های فرهنگی مساجد است توضیح داد: اعتیاد، طلاق و خشونت سرآمد آسیب های اجتماعی استان است و ما باید در پایگاه های اجتماعی خود خدمات فرهنگی مستقیم به مردم ارائه دهیم.

در خاتمه این نشست از دو پوستر طرح های روح مقاومت و سه شنبه های تکریم رو نمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1266

به "چهره های ماندگار مساجد کردستان تکریم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره های ماندگار مساجد کردستان تکریم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید