تور ویتنام ارزان: مکان های دیدنی هوشی مین (سایگون) پرجمعیت ترین شهر تایوان

به گزارش تور ایران، هوشی مین (سایگون سابق) یکی از شهرهای کشور ویتنام و در واقع پرجمعیت ترین شهر این کشور است که در زمینه گردشگری دارای محبوبیت زیادی می باشد، همانطور که گفته شد هوشی مین به علت دارا بودن جاذبه های دیدنی و زیبای متنوع انتخاب خوب و بینظیری برای جهانگرد های داخلی و خارجی محسوب می گردد. در این مطلب خبرنگاران شما عزیزان علاقه مند را با مکان های دیدنی هوشی مین آشنا خواهد نمود.

تور ویتنام ارزان: مکان های دیدنی هوشی مین (سایگون) پرجمعیت ترین شهر تایوان

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

شهر هوشی مین بزرگترین شهر ویتنام از نظر جمعیت می باشد که پیش از این سایگون نامگذاری شده بود، اما پس از انقلاب کمونیستی به نام رئیس جمهور کمونیستی ویتنام (شاقتصادی) به نام هوشی مین به این نام نامگذاری شد. مردمان این شهر دارای مذهب مسیحیت هستند. در مطلب پیش رو هدف معرفی مکان های دیدنی هوشی مین را داریم.

آشنایی با مکان های دیدنی هوشی مین

صومعه نوتردام

دین مسیحیت دین مردمان این شهر می باشد که مرنام های مذهبی خود را در کلیسای نوتردام هوشی مین انجام می دهند، تاریخ تاسیس آن به سال های 1863-1880، دوران مستعمره فرانسه بودن باز می گردد. جهت ساخت این کلیسا از آجرهای سرخ رنگ و شیشه های رنگی فرانسوی استفاده شده است که طراحی ساخت این کلیسا بهره گرفته از سبک نئو رمانسک می باشد. بعلاوه پیکره بانوی صلح جوی ما را در خود جای داده است.

کلیسای نوتردام دارای 2 برج مرتفع به مقدار 60 متر است که 6 ناقوس واقع شده در این 2 برج در زمان های مختلف به صدا می نمایند.

عبادتگاه کائو دای مقدس

این عبادتگاه از جمله عبادتگاه های زیبای هوشی مین می باشد که از جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد این شهر محسوب می گردد، یکی از گروه های مذهبی نو و تازه شناخته شده به نام کائو دای وجود دارد که تاریخچه آن کمتر از 100 سال است.

عبادتگاه با تین هو

بعضی از معابد در این شهر به چینی ها اختصاص دارد که می توان به یکی از آنها به نام تین هو اشاره کرد؛ الهه دریا تین هو می باشد که این معبد به او اختصاص یافته است. در خصوص تاسیس و موسسان باید گفت که این ساختمان از طریق اعضای صومعه شهری به نام کانتون به منظور شکر و قدردانی از کوچ خود به کشور ویتنام توام با سلامتی ایجاد شد.

موزه تاریخ جنگ ویتنام

تا انسان هست، جنگ هم هست، ورق زدن تاریخ و مشاهده تصاویر و تاریخ جنگ های مختلف تاییدیه این گفته می باشد؛ هر جنگ خاطرات و درد و رنج های خود را برای اهالی منطقه ها درگیر جنگ بر جای می کذارد که به احترام کشته شدگان و آسیب دیدگان موزه هایی برای حفظ و نگهداری جنگ افزارها و … ایجاد می گردد. در کشور ویتنام نیز جنگی به وقوع پیوست که از این قصه مستثنی نبود. به همین علت در شهر هوشی مین نی موزه ای وجود دارد که تاریخ و جنگ رخ داده را برای بیننده بازسازی و به تصویر می کشد.

موزه هنرهای زیبایی هوشی مین

موزه هنرهای زیبایی از موزه های زیبا و دیدنی ویتنام و به توابع آن هوشی مین محسوب می گردد که از 3 طبقه تشکیل شده است. این موزه نمایش دهنده آثار هنری مختلف این کشور از جمله نقاشی ابریشم، ساخت مجمسه، نقاشی لاک و بعلاوه نقاشی های چوبی و سرامیک ویتنامی در سبک کیم هونگ می باشد.

موزه داروهای سنتی

طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی و روش های سنتی امروزه در کنار و همراه طب علمی و نو در اختیار بیماران قرار می گیرد، شهر هوشی مین نیز از این قاعده مستثنی نیست و در موزه داروهای سنتی که با استفاده از طراحی ترکیبی مدرن و کلاسیک (سنتی) ساخته شده است؛ داروهای چینی به همراه شیوه های پزشکی چینی به معرض نمایش گذاشته می گردد.

مکان های تفریحی مانند بازارها و پارک ها

بازار بین تای

این بازار که به محله چینی ها نیز گفته می گردد، ساختمانی 2 طبقه است که از طریق فرانسوی ها در آن موقع ساخته شد، این بازار محل فروش و ارائه گوشت و خوراکی های دریایی، سبزی ها، میوه و … می باشد که احتیاج مردمان محلی آن منطقه را بر طرف می نماید، علاوه بر مردمان محلی گردشگر های مختلفی برای بازدید از آن و آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر، بعلاوه تهیه صنایع دستی متنوع به عنوان سوغات مراجعه نمایند.

پارک آبی دام سن

این پارک متشکل از مجموعه ای از تفریح و تفریح های متفاوت و گوناگون برای رده های سنی مختلف از جمله دریاچه هایی زیبا، باغ وحش، لوازم و امکانات ورزشی، استخر برای بچه ها، آبنمای آهنگین، تئاتر در آب است, پارک آبی دام سن از جمله مکان های دیدنی هوشی مین محسوب می گردد.

پارک سویی تین

طراحی به کار رفته در این پارک متاثر از سبک معماری شرقی است، پارک سویی تین با دارا بودن مجموع امکانات تفریحی گوناگون برای رده های سنی مختلف از جمله دیدنی های ویتنام و بعلاوه هوشی مین به شمار می رود. علاوه بر تفریح و تفریح بعضی از بازدیدگنندگان با هدف آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این مرز و بوم به این منطقه می آیند.

تئاتر هوشی مین

این تئاتر که با نام خانه اپرا سایگون هم خوانده می گردد در سال 1898 از طریق یوجین فرت به سبک زمان استعماری فرانسه بنا گشت، تالار کنفرانس این تئاتر قابلیت جای دادن 500 نفر را دارد. به طوری دیدنچیان داخل سالنی به شکل بیضی در 3 ردیف نمایش را دیدن می نمایند، برای بازدید از این تئاتر باید بلیط یکی از نمایش های آن را تهیه کنید.

جاذبه های تاریخی و معماری

کاخ استقلال

دوران جنگ این کاخ که با نام های کاخ استقلال و کاخ اتحاد مجدد شناخته می گردد، در دوران جنگ اقامتگاه رئیس جمهور کشور ویتنام بود. در آن موقع تانکی با دروازه های برخورد نمود و همین برخورد موجب انتها یافتن جنگ شد.

این کاخ که از جاذبه های تاریخی هوشی مین به شمار می رود بعد از اتمام جنگ بازسازی شد و بازدیدنمایندگان می توانند در صورت تمایل و برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ این منطقه مراجعه نمایند.

میدان هوشی مین

این میدان از جمله جاذبه های زیبای شهر هوشی مین است که مشرف به مسیرهای مختلفی از جمله خیابان نگوین هو و بعلاوه بنای شهرداری این شهر می باشد. درخت ها، باغچه های پیرامون و نیز خود این میدان موقع شب نورافشانی بینظیری را ایجاد می نمایند که نورپردازی آن طبیعتی زیبا و بکر را ایجاد می نماید.

برج اقتصادی بیتکس کو

این برج یکی از مرتفع ترین برج های هوشی مین می باشد که بلندی آن 262 متر و دارای 68 طبقه وده که 6 طبقه از آن در برگیرنده فودکورت (محوطه های روباز فروش غذا)، مغازه ها و سینما است، شما با استفاده از این مکان قادر به نظاره و دیدنی چشم انداز هایی دلچسب از جمله رودخانه سایگون خواهید بود.

تونل های کوچی

این تونل ها با درازای 250 کیلومتر به شکل مارپیچ در دوران جنگ به عنوان پناهگاه به کار می رفت، این تونل ها مورد توجه قرار گرفته است، که گردشگر های زیادی برای بازدید به این منطقه می آیند. جالب است اگر بگوییم که در قسمت خارجی این تونل ها لوازم جنگی به نمایش گذاشته شده اند و در صورت تمایل می توانید تجربه استفاده از اسلحه و شلیک با آن را به دست آورید.

علاقه به گردشگری و سیر و سفر را می توان را از جمله علایق اغلب افراد به شمار آورد، شما همراهان عزیز خبرنگاران یی در این مطلب با مکان های دیدنی هوشی مین آشنا شدید، برای آشنایی با دیدنی های ویتنام، دیدنی های هانوی مرکز کشور ویتنام بر روی آن کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2256

به "تور ویتنام ارزان: مکان های دیدنی هوشی مین (سایگون) پرجمعیت ترین شهر تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام ارزان: مکان های دیدنی هوشی مین (سایگون) پرجمعیت ترین شهر تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید