چاپ تراکت: یک پیشکسوت فوتبال تبریز: فیروز کریمی در حد تراکتور نیست، بعید می دانم تک رقمی شویم

به گزارش تور ایران، یک کارشناس فوتبال تبریز معتقد است که نمی توان آینده خوبی برای تراکتور متصور شد.

چاپ تراکت: یک پیشکسوت فوتبال تبریز: فیروز کریمی در حد تراکتور نیست، بعید می دانم تک رقمی شویم

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

سجاد حسین زاده، پیشکسوت فوتبال تبریز در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط تراکتور در آستانه شروع لیگ بیست و یکم صحبت کرد. او با ابراز نگرانی نسبت به شرایط تیم تراکتور اظهار کرد: اگر بخواهم حرف دلم را بزنم، به اسم یک آگاه فوتبال باید بگویم که شرایط تراکتور در حد نام و آوازه اش نیست. این تیم یکی از پرآوازه ترین تیم ها است ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مدیرانش نمی توان به نتیجه رسید. نبود مدیریت در این تیم مشهود است. به نفراتی که برای تراکتور جذب شده است نگاه کنید، استراتژی مدیران در قبال جذب این نفرات چیست؟

او اضافه نمود: ما هیچ برنامه و طرحی در تراکتور نمی بینیم و هر روز یک کار تازه در این تیم انجام می گردد. من به اسم شخصی فوتبالی به آینده تراکتور امیدوار نیستم. تنها روزنه امیدمان سر و سامان دادن به بدهی های باشگاه است و اگر این اتفاق رخ دهد، شاید بتوان کاری کرد که آینده باشگاه امیدوارنماینده باشد.

این کارشناس فوتبال تبریز درباره بازگشت فیروز کریمی به تراکتور اسم کرد: آقای کریمی از نظر روحی و روانی تاثیر خوبی روی تیم دارد اما این تنها یک بخش کار است. یک مربی باید ابزار داشته باشد که ابزارش، نفرات لازم برای یک مارتن 30 هفته ای است. تراکتور احتیاج به بازیکنان نخبه دارد و باید در هر پست دو، سه بازیکن باکیفیت در اختیار داشته باشد. وقتی آقای کریمی این ابزار را ندارد، کار روحی و روانی چه تاثیری می تواند داشته باشد؟

حسین زاده ادامه داد: آقای کریمی از نظر فنی خوب است ولی در حد تراکتور نیست. اگر به آخرین نتایج کارنامه کریمی نگاه کنید، متوجه این موضوع می شوید. چنان چه آقای کریمی بخواهد در تراکتور کار کند باید عملکردی مانند عملکردش در پاس تهران داشته باشد. البته از آن موقع تا به امروز فوتبال جهان تغییرات زیادی داشته و این که آقای کریمی با این تغییرات همراه بوده یا نه، جای سوال دارد. در کل تراکتور در تمامی جنبه ها اوضاع خوبی ندارد.

او در ادامه گفت وگویش با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیش بینی اش درباره رتبه تراکتور در لیگ بیست و یکم چیست؟ گفت: تراکتور در برترین دورانش، زمانی که چندین بازیکن تاپ داشت و به نوعی کهکشانی بود به جایی نرسید و تنها در جمع پنج تیم اول لیگ بود. الان که تراکتور خالی شده و بی ثباتی هم گریبان تیم را گرفته، معین نیست چه سرنوشتی در انتظار تراکتور است. من بعید می دانم که تراکتور رتبه تک رقمی بتواند کسب کند.

حسین زاده سال 98 در گفت وگویی اسم نموده بود که فوتبال تبریز باید 10 نفر مانند زنوزی داشته باشد. این کارشناس فوتبال تبریز در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به این صحبتش اعتقاد دارد یا نه؟ بیان نمود: حضور آقای زنوزی در فوتبال زمانی خوب است که ثباتی در برنامه اش داشته باشد. بله من این را گفتم و ای کاش فوتبال ایران چندین حامی مثل ایشان داشت. ولی این افراد باید برنامه داشته باشند.

او با بیان یک مثال شرح داد: اگر دو نفر داشته باشید که یک نفر از منطقه پرآب و یک نفر از منطقه کم آب آمده باشد و بخواهید به آن ها یک سد آب بدهید، رفتار این دو نفر در قبال این سد متفاوت خواهد بود. آقای زنوزی باید پولش را به کسی بسپارد که بلد باشد از آن استفاده کند. این پول ها نه تنها یاری حال تراکتور نشدند، بلکه اوضاع تراکتور را بدتر کردند. اگر مروری کنیم، زمانی که آقای زنوزی آن تیم کهکشانی را بست، تیم های دیگر بیدار شدند و بازیکنان با کیفیت خارجی جذب کردند اما در ادامه تراکتور از آن ها عقب ماند.

این کارشناس فوتبال تبریز در بخش پایانی صحبت هایش اظهار کرد: من معتقدم که مدیران تراکتور وکلیه تیم ها اگر در پی رشد در فوتبال هستند باید کاری اساسی برای آموزشگاه های شان انجام دهند. باید بپذیریم که در کار زیربنایی خوب عمل نکردیم و به جز یکی دو تیم، باقی تیم ها، پایه های شان رها شده است. تیمی که مصرف نماینده شده باشد، اگر جنگ قارون هم داشته باشد، محکوم به شکست است.

حسین زاده با انتقاد از شرایط معیشتی مربیان پایه گفت: هیچ تیمی را نمی بینید که مربی تیم پایه اش از نظر اقتصادی تامین شده باشد. همین می گردد که تعداد کمی از آن ها برای امرار معاش جهت کج را انتخاب نمایند. بالاخره بازیکنان با استعدادی هستند که پول ندارند و بازیکنان بی استعدادی هم هستند که پول دارند. باید پول به تیم های پایه آورده گردد تا استعدادها کشف شوند. به این شکل هم از یک طرف پول داریم و از طرف دیگر می توانیم درآمدزایی کنیم. اگر به این شکل عمل کنیم دیگر احتیاج به جذب ستاره ها نیست بلکه ستاره می سازیم. شما چند کشور اروپایی را می بینید که در فوتبال مطرح نیستند ولی چندین بازیکن سطح اول دارند که پول و سرمایه برای کشورشان می آورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1960

به "چاپ تراکت: یک پیشکسوت فوتبال تبریز: فیروز کریمی در حد تراکتور نیست، بعید می دانم تک رقمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ تراکت: یک پیشکسوت فوتبال تبریز: فیروز کریمی در حد تراکتور نیست، بعید می دانم تک رقمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید