5 مورد از عجیب ترین مکان های گردشگری جهان

به گزارش تور ایران، از هر طرف که نگاه کنید می بینید که سیاره ما یک منشا مجذوب کننده و دیدنی از رنگ ها، کوه ها و دریاهای زیبا و بعلاوه پدیده های نادر و عجیب است.

5 مورد از عجیب ترین مکان های گردشگری جهان

جاذبه های گردشگری عجیب جهان ویژگی های خاصی دارند که می توانند افراد را با وجود هزینه های هنگفت به سفر ترغیب نمایند. سواحل دریا و جنگل های سرسبز پتانسیل بالایی در جذب گردشگر و روانه کردن گردشگران به خود دارند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا 5 جاذبه گردشگری جالب توجه جهان را به شما معرفی نماییم.

جاذبه های گردشگری عجیب جهان

زمین شگفتی های طبیعی حیرت آوری را در خود گنجانده است که تنها درصد کمی از مردم، تجربه بازدید از آن ها را داشته اند.

آبشار خون در قطب جنوب

در سال 1911 در قطب جنوب آبشاری کشف شد که آبی سرخ رنگ داشت و ارتفاعش به یک ساختمان 5 طبقه می رسید. در نگاه اول، به نظر می رسد از بالای کوه، خون به پایین می ریزد و به صورت آبشار درمی آید. البته این آبشار ظاهر وحشتناکی ندارد بلکه بسیار تماشای است. علت سرخی این آبشار وجود اکسیدآهن در آب آن است. هنگامی که آب آهن دار به اکسیژن برخورد می نماید دچار زنگ زدگی می گردد و در نتیجه به رنگ سرخ در می آید.

دریاچه حبابی متان در کانادا

حباب های یخ زده گاز متان در دریاچه در پارک ملی بنف کانادا یکی از جاذبه های گردشگری عجیب جهان است. حباب های گاز متان معمولا به سطح آب می آیند اما در فصل زمستان قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند. این حباب های یخ زده چشم انداز ها جالبی را در دریاچه به وجود می آورند. این گازها از نوعی باکتری در کف دریاچه بیرون می آیند. این حباب های عجیب با اینکه چشم انداز دریاچه را بسیار زیبا نموده اند اما مانند بمب بالقوه عمل می نمایند، طوری که بازدید از این دریاچه در فصل بهار که حباب ها ذوب شده و گاز متان آزاد می گردد بسیار مرگ بار خواهد بود.

سنگ های متحرک در دره مرگ

سنگ های متحرک در دره مرگ در استان کالیفرنیای آمریکا نیز یکی از جاذبه های گردشگری عجیب جهان به شمار می آید. این سنگ ها، خود به خود در بستر دریاچه خشک شده به حرکت در می آیند و ردی از خود به جا می گذارند.

دریاچه کاواه ایجن در اندونزی

این دریاچه در دهانه آتشفشانی با گدازه های آبی رنگ قرار گرفته است و در واقع اسیدی ترین دریاچه جهان به شمار می آید. اسیدی که در این دریاچه وجود دارد باعث می گردد آب ذخیره شده در آتشفشان سبزرنگ جلوه کند. برای تماشا عجایب ایران دریاچه مهارلو، صورتی ترین دریاچه جهان + ویدیو را ببینید.

ساحل مخفی در مکزیک

یک ساحل مخفی می تواند برای سفر بسیار هیجان انگیز باشد. این بهشت گمشده که در سواحل مکزیک قرار گرفته است در واقع در اوایل دهه 90 با انفجار یک بمب به این شکل عایدی. با گذشت سال ها، این حفره با سبزه و آب پوشیده شد و چشم انداز ای بی بدیل را خلق کرد. ساحل مخفی در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری عجیب جهان به شمار می آید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری عجایب راز وهم آلود کلبه وحشت انزلی! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2337

به "5 مورد از عجیب ترین مکان های گردشگری جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 مورد از عجیب ترین مکان های گردشگری جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از عجیب ترین مکان های گردشگری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید