7 آبشار خروشان سرزمین رویاها؛ تایلند

به گزارش تور ایران، از سرزمین رؤیایی تایلند چه انتظاری دارید؟ دوستی طبیعت با این دیار ناگسستنی ست و گویی خالق طبیعت هنگام آفرینش آن تمام زیبایی ها را یک باره در این اقلیم جای داده است. آب های کریستالی، جزایر درخشان و آبشارهای زلال که تقریباً در هرکجای تایلند می خروشند.

7 آبشار خروشان سرزمین رویاها؛ تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

درواقع هرکدام از شهرهای تایلند حرف های بسیاری برای گردشگران دارند و به نحوی فریبنده دیگران را مجذوب خود می نمایند. تقریباً هر استان تایلند دارای آبشار است که این آبشارهای عظیم که از لابه لای صخره های بزرگ به سمت رودخانه ای سرازیر می گردد. صدای خروشان هر آبشار، لذت بودن در طبیعت را صدچندان می نماید.

بسیاری به خاطر جزایر شگفت انگیز تایلند و رستوران های معروف تایلند، مسافر آن می شوند. اما حالا ما یک دلیل دیگر برای سفر به تور تایلند را به شما معروفی می کنیم.

آبشارهای تایلند

در ادامه با آبشارهای حیرت آور این سرزمین خیالی آشنا می شویم.

1- آبشار Mae Surin

آبشاری که در شمال غربی تایلند کشیده شده و در پارک ملی Mae Surin واقع شده است. بیشترین جاذبه این مکان آبشارهایی ست که با ارتفاع 300 فوت به سطح رودخانه ریخته می گردد. اینجا در واقع یک آبشار کوهستانی با سقوط دیوانه نماینده ذرات آب است که ابهت عجبی در خود دارد.

این آبشار از مکان هایی پربازدیدی ست که از راستاهای مختلف امکان دیدن آن وجود دارد اما در حین و بعد از باران راستاهای ورودی آن لغزنده و خطرناک می گردد. اگر مسافر این منطقه هستید مواظب خودتان باشید.

2- آبشار Khlong Chak

با دیدن این مکان شاید احساس کنید که یکی از جویندگان گنج در سرزمین های نامعلوم داستان ها هستید. در پس جنگل های تودرتو که درختان بلند آسمان را پوشانده اند، آبشاری زلال و آرام از پارک ملی Mu Ko Lanta در حال سرازیر شدن به سمت رودخانه ای شیشه ای است که آرام بر طبیعت می نوازد. حدود 30 دقیقه پیاده روی راه است تا به این آبشار سرد، آسمان صاف و روشن برسید. در راستا خود با غارهای عجیب و مرموزی زیادی برمی خورید که شاید گنج ناپیدا در آن نهفته باشد.

البته در فصل های کم بارش و خشک سالی این آبشار ناپدید می گردد پس بهترین زمان بازدید از آن اپریل تا اکتبر است.

3- آبشار Erawan

طبیعت چشم نواز و زیبای این مکان شبیه به یک نقاشی می مانند. بعد از سه ساعت رانندگی در غرب استان کانچانابوری شاهد بهشت زمینی هستید. پارک طبیعی Erawan محصور در جنگل های سرسبز و آب های خروشان سبز آبی است. آب این ناحیه به قدری زلال است که شما می توانید تمام جانوران و گیاهان دریایی را به راحتی ببینید.

در Erawan شما آبشارهای پله ای و صخره را می بینید که به زلالی می خروشند و برای آب تنی و شنا بسیار مناسب است.

این پارک هرروز هفته باز است و اطراف آن رستوران و خانه های ییلاقی برای اقامت وجود دارد. البته چادر زدن هم در مکان های موردنظر امکان پذیر است.

4- آبشار Mae Ya

در شهر چیانگ مای آبشار فوق العاده Mae Ya واقع شده است. آبشاری با 800 فوت ارتفاع و 300 متر عرض. با 10 دقیقه پیاده روی به آن می رسید اما بهترین راه رسیدن به آبشار استفاده از ماشین است که بتوانید به تمام نواحی آن سر بزنید.

5- آبشار Pha Dok Siew

یک آبشار خشن اما زیبای. شما زمانی که بر روی تپه ها و یا پل چوبی کنار رودخانه بیاستید یک منظره فوق العاده را از این مکان خواهید دید که تا ابد برای شما به عنوان یادگار می ماند.

با 20 دقیقه قدم زدن به اینجا می رسید.

6- آبشار Thi Lor Su

هنگام تماشای آن حتماً کلمه جلل الخالق بر زبانتان جاری می گردد. آبشار Thi Lor Su جز میراث جهانی یونسکو است و در مرکز تایلند واقع شده است.

این آبشار یکی از بزرگ ترین های تایلند است و دارای چندطبقه آبشار است که ارتفاع برخی از آن ها به 1000 فوت ارتفاع هم می رسد.

حدود 45 دقیقه پیاده روی احتیاج است که به آن برسید. چون این مکان ازلحاظ گردشگری بسیار محبوب است در زمان های خوش آب وهوا بسیار شلوغ می باشد. در فصل های بارانی تماشای آن شگفت انگیزتر ست اما جریان آب پرفشارتر می گردد که هوش و حواس بسیار جمع می طلبد که مبادا لیز بخورید و خطرآفرین گردد.

7- آبشار Ton Chong Fa

زبان از این همه زیبایی قاصر است. آبشارهایی که از تپه های سنگی به سمت رودخانه سر می خورد و منظره اعجاب انگیزی را خلق می نماید.

در این ناحیه قسمت هایی برای شنا کردن تعیین شده تا علاوه بر آب تنی زیر فواره های آب دوش هم بگیرید.

از دیگر آبشارهای تایلند می توان Pi Tu Gro، Man Daeng، Khlong Lan، Koh Luang و Bang Pae را نام برد.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 977

به "7 آبشار خروشان سرزمین رویاها؛ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 آبشار خروشان سرزمین رویاها؛ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید