آموزش رنگ آمیزی نمای ساختمان

به گزارش تور ایران، رنگ آمیزی نمای بیرونی خانه اگرچه کمی سخت به نظر می آید، اما انجام آن باعث ایجاد فضایی زیبا در نمای بیرونی خانه می گردد. آن چه که برای انجام این کار لازم می باشد، آماده سازی ساختمان برای رنگ آمیزی است. اجرای تمامی مراحل در جهت آماده سازی و زیرسازی ساختمان و مراحل مورد احتیاج برای رنگ آمیزی که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم، انجام این کار را برای شما آسان نموده و این اطمینان را حاصل می نماید که رنگ آمیزی در بهترین شرایط صورت پذیرد. برای آشنایی با فرایند انجام این کار در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی نمای ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مرحله اول: آماده سازی ساختمان برای رنگ آمیزی

در ابتدا باید نسبت به آماده سازی شرایط ساختمان برای رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. برای انجام این کار ضروری است زمانی را به شستشوی آلودگی و جرم های نمای بیرونی ساختمان اختصاص دهید. انجام این کار باعث می گردد، پرایمر و رنگ بهتر به سطح مورد نظر جذب شده و مدت زمان بیش تری شکل مناسب خود را حفظ کند. در بیش تر مواقع استفاده از یک شیلنگ و برس مخصوص اسکراب برای انجام این کار کافی می باشد. اما در صورتی که تصمیم به استفاده از یاری یک متخصص دارید، می توانید از آن ها یاری بگیرید. این افراد عموما برای انجام این کار از دستگاه های فشار آب استفاده می نمایند. استفاده از این روش می تواند نتیجه بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

  • در صورتی که با نحوه استفاده از این دستگاه آشنایی ندارید، بهتر است خود نسبت به انجام این کار اقدام نکنید. چرا که در صورتی که این کار به درستی انجام نگردد باعث آسیب رسانی به نمای ساختمان می گردد.

پس از تمیز کردن نمای ساختمان، نوبت به پاکسازی رنگ های پوسته شده از سطح دیوار می رسد. انجام این کار قبل از رنگ آمیزی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چرا که رنگ آمیزی بر روی آن می تواند مسائل زیادی در آینده ایجاد نماید.

هدف از انجام رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان، برخورداری از یک نمای تمیز و زیبا می باشد. یکی از راهکارهایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، سمباده زنی سطح مورد نظر می باشد. استفاده از این روش سطحی یکدست برای شما به ارمغان خواهد آورد.

پس از سمباده زنی سطح کار، نسبت به تعمیر هرگونه آسیب دیدگی موجود، اقدام نمایید. برای مثال در صورتی که شکاف و یا حفره ای بر روی نمای ساختمان وجود دارد، بهتر است با استفاده از بتونه آن ها را پر نموده و بازسازی نمایید.

یکی از مراحل مهم در آماده سازی نمای بیرونی، استفاده از درزگیر و سیلر در قسمت درز پنجره ها، برای جلوگیری از ورود خاک و آب به داخل خانه می باشد. چرا که عدم انجام این کار به مرور زمان می تواند باعث ایجاد آسیب، در فضای داخلی خانه گردد.

مرحله دوم: رنگ آمیزی نمای خانه

برای رنگ آمیزی نمای بیرونی خانه بهتر است از قلمو استفاده نمایید. این کار باعث می گردد کنترل بیش تری داشته و کار بهتر انجام گردد. استفاده از اسپری رنگ در صورتی که مهارت کافی برای استفاده از آن را نداشته باشید، کثیفی زیادی به همراه خواهد داشت. بهتر است از غلطک های رنگ آمیزی برای انجام این کار استفاده نکنید. چرا که برای نمای بیرونی پوشش چندان خوبی ایجاد نخواهد کرد. در صورتی که تمایل به استفاده از غلطک دارید، بهتر است تنها برای رنگ کردن آجر و درب ورودی بزرگ از آن ها استفاده نمایید.

  • بهتر است پس از هر بار استفاده قلمو رنگ آمیزی را خوب بشویید. در بین انجام کار نیز بهتر است این کار را انجام دهید. با انجام این کار قلمو مدت زمان بیش تری سالم مانده و می توان از آن استفاده کرد.

برای رنگ آمیزی بهتر است از قسمت بالا آغاز نموده و تا پایین ادامه دهید. هنگامی که از بالا آغاز به رنگ آمیزی می کنید، رنگ به سمت پایین سرازیر می گردد. آغاز از قسمت بالا باعث می گردد قسمت هایی که رنگ سرازیر شده است، به خوبی رنگ آمیزی شوند. هم چنین بهتر است از سمت چپ رنگ آمیزی را آغاز کنید. چرا که در این صورت احتمال مشاهده قسمت هایی که به خوبی رنگ آمیزی نشده است، بیش تر می گردد.

توجه به شرایط آب و هوایی از دیگر نکات مهمی است که باید در هنگام آغاز کار به یاد داشته باشید. چراکه در صورتی که هوا بارانی باشد، باعث پاک شدن رنگ خواهد شد. برای مثال اگرچه رنگ لاتکس پس از خشک شدن از مقاومت و پایداری بالایی برخوردار است، اما در صورت خیس بودن به راحتی شسته می گردد. بنابراین در صورتی که احتمال ریزش باران نیز وجود دارد، بهتر است انجام این کار را به زمان دیگری موکول کنید.

بهتر است برای رنگ آمیزی به مکانی که سایه وجود دارد دقت نموده و کار خود را با توجه به حرکت سایه تنظیم نمایید. بنابراین از مکانی که نور خورشید تابیده می گردد آغاز به انجام کار ننموده و در سایه این کار را انجام دهید و با چرخش خورشید و ایجاد سایه کار خود را جلو ببرید. برای مثال اگر نور خورشید در هنگام صبح در قسمت شرق می تابد، کار خود را از قسمت غرب آغاز کنید.

قیمت رنگ ساختمانی

اساسی ترین المان در رنگ آمیزی، رنگ می باشد. قیمت رنگ های ساختمانی با توجه به کیفیت، نوع و برند آن ها متفاوت می باشد.

برای مشاهده قیمت انواع رنگ این جا کلیک کنید

منبع: ساختمانچی
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 715

به "آموزش رنگ آمیزی نمای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید