آنچه قرار بود که به ضرر ما گردد، به ضرر آمریکا تمام شد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امشب (شنبه) با حضور در برنامه نگاه یک در خصوص دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل یکی از مهمترین تریبون های متعلق به همه کشورهای جهان برای بیان مواضع و نکات مدنظر برای انتقال به افکار عمومی است. علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، فرصت خوبی برای ملاقات ها وجود دارد. معمولا در سفرها هدف گذاری های مختلفی می کنیم. به برخی ابهاماتی که به وجود می آورند در آنجا پاسخ می گوییم و از سویی دیگر فرصت خوبی برای صحبت کردن با رسانه های بین المللی است.

آنچه قرار بود که به ضرر ما گردد، به ضرر آمریکا تمام شد

وی اضافه کرد: برای هماهنگی با نهادهای بین المللی نیز فرصت خوبی است. سفر رئیس جمهور هدف های مختلفی را دنبال می کرد که این سفر یکی از سفرهای خوب بود و آنچه را در 2-3 ماه گذشته هدف گذاری نموده بودیم به آن رسیدیم و تحقق پیدا کرد. از گذشته کمیته هایی در ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه تشکیل گردیده بود. حدود 2 هفته قبل از سفر با توجه به ریاست آمریکا بر شورای امنیت و اعلام ترامپ برای برگزاری جلسه شورای امنیت درباره ایران، برخی از سیاسیون و گروه های مختلف و دلسوزان با توجه به این شرایط، توصیه می کردند که خوب است رئیس جمهور به این سفر نرود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دیدگاه های دیگری نیز وجود داشت که ما هرجا غیبت کردیم، ضرر کردیم. آنچه مواضع ما است، برحق است و اگر حضور پیدا میکردیم و مواضع خود را اعلام می کردیم حرف ما شنیده می شد. با مشورت های مختلف تصمیم بر رفتن گرفته شد و وقتی به آنجا رفتیم همه چیز عوض شد؛ جلسه شورای امنیت موضوعش تغییر کرد و به تغییر اشاعه تبدیل شد. در این جلسه ترامپ همان حرف های مجمع عمومی را در شورای امنیت زد که خوشبختانه همه اعضای شورای امنیت از برجام حمایت کردند.

واعظی اظهار داشت: آنچه قرار بود طراحی نمایند که به ضرر ما گردد، به ضرر آمریکا تمام شد و این درسی به ما می دهد که اگر اعتماد به نفس و اعتقاد داشته باشیم، حضورمان در این محافل بر قدرتمان می افزاید.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 133

به "آنچه قرار بود که به ضرر ما گردد، به ضرر آمریکا تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه قرار بود که به ضرر ما گردد، به ضرر آمریکا تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید