اجرای غریبه شام در قزوین یک نذر فرهنگی است

به گزارش تور ایران، کارشناس مسئول امور هنری حوزه هنری قزوین گفت: در اختیار قرار دادن بلیط های نمایش غریبه شام به صورت رایگان برای مردم در واقع یک نذر فرهنگی است که از سوی متولیان اجرای نمایش اجرا شده است.

اجرای غریبه شام در قزوین یک نذر فرهنگی است

سید قاسم قوامی، کارشناس مسئول امور هنری حوزه هنری قزوین در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: حوزه هنری نهادی است که یکی از وظایفش پرداختن به مفاهیم اولویت دار انقلاب اسلامی از جمله قیام امام حسین (ع) و دفاع مقدس است.

وی گفت: در این راستا فراوری و اجرای برنامه های مختلف هنری با موضوعات مذهبی، انقلابی و دفاع مقدس در رأس امور این نهاد واقع شده است.

قوامی در ادامه با اشاره به اجرای نمایش عاشورایی غریبه شام اظهار داشت: در مشارکتی که توسط حوزه هنری قزوین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین صورت گرفت تصمیم بر آن شد که نمایش غریبه شام که پیش تر در سالن سنگلج تهران اجرا شده بود با عوامل اصلی در قزوین نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: عقبه و ریشه گروه تئاتری که اکنون در قزوین غریبه شام را به روی صحنه برده است مربوط به شهر قم است البته مدتی است در تهران مشغول فعالیت هستند.

این مسئول توضیح داد: در چند شبی که این نمایش اجرا شده است استقبال خوبی از سوی مخاطبان اجرا شده، به عنوان مثال در سالن اجرا شب گذشته بیش از 500 نفر این نمایش را به تماشا نشستند.

وی در ادامه بیان نمود: در اختیار قرار دادن بلیط های این نمایش به صورت رایگان برای مردم در واقع یک نذر فرهنگی است که از سوی متولیان اجرای نمایش اجرا شده است.

کارشناس مسئول امور هنری حوزه هنری قزوین توضیح داد: نویسنده این نمایش حسین فدایی حسین است که از نویسندگان مطرح ادبیات نمایشی در کشور محسوب می گردد؛ متن این نمایش از استحکام ساختاری مناسب برخوردار است؛ شخصیت ها و وقایع قصه به درستی در متن قرار گرفته؛ ضمن اینکه به لحاظ محتوایی نیز ارتباط معنایی میان واقعه عاشورا و مدافعان حرم به درستی شکل گرفته است.

قوامی در انتها با اشاره به اینکه این نمایش صرفاً تئاتر آیینی نیست اظهار داشت: در تئاتر غریبه شام علاوه بر موضوعات آیینی به موضوع دفاع حریم اهل بیت (ع) پرداخته شده و جان فشانی های مدافعان حرم به نمایش درآمده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 564

به "اجرای غریبه شام در قزوین یک نذر فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای غریبه شام در قزوین یک نذر فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید