احداث کابل 23 هزار مایلی برای تامین اینترنت آفریقا

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، فیس بوک مشغول فعالیت روی طرح جدیدی است تا زیربنای کابل اینترنتی به طول 23 هزار مایل را فراهم کند. هدف از این پروژه ارائه سرویس اینترنت پرسرعت برای 1.3 میلیارد ساکن قاره آفریقا است.

احداث کابل 23 هزار مایلی برای تامین اینترنت آفریقا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

این پروژه 2Africa نام دارد و تا 2024 میلادی تکمیل می گردد.

طول این کابل تقریبا انداز محیط کره زمین است و اینترنت را برای 23 کشور از جمله غنا، ساحل عاج، گابن، ماداگاسکار، عربستان سعودی و سودان فراهم می نماید.

فیس بوک در یک پست وبلاگی درباره این پروژه نوشت: این سرویس به افزایش ظرفیت شبکه اینترنت یاری می نماید و دسترسی مردم و کسب و کارها را ارتقا می دهد. ما قبلا تاثیرات مثبت گسترش سرویس اینترنت روی جوامع را مشاهده نموده ایم.

همچنین این کابل از میان دریای سرخ و مدیترانه نیز می گذرد و برای ایتالیا و اسپانیا نیز سرویس اینترنت فراهم می نماید.

در مقایسه با کابل های فیبر نوری، کابل های اینترنت فیس بوک در عمق بیشتری از کف اقیانوس قرار می گیرند تا از خطر برخورد لنگر کشتی ها و موارد دیگر در امان باشند. همچنین در این پروژه از فناوری جدیدی به نام SDM1 استفاده می گردد که در مقایسه با فناوری کابل نوری عملکرد بهتری دارد و اطلاعات بیشتری را منتقل می نماید.

به گفته فیس بوک هزینه پروژه مذکور به یک میلیارد دلار می رسد.شرکت Alcatel Submarine Networks تجهیزات و زیربنای این کابل اینترنتی را می سازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1127

به "احداث کابل 23 هزار مایلی برای تامین اینترنت آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث کابل 23 هزار مایلی برای تامین اینترنت آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید