استفاده از سامانه هوایی بدون سرنشین در مواقع بحران آنالیز شد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، کارگاه استفاده از پلتفرم های ارتفاع بالا و پایین و وسیله هوایی بدون سرنشین (UAV) در نسل آینده مخابرات سیار، به مناسبت هفته جهانی فضا، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید.

استفاده از سامانه هوایی بدون سرنشین در مواقع بحران آنالیز شد

این نوع از پلتفرم ها در حال حاضر به صورت گسترده در زمان بحران های طبیعی جهت ایجاد یک زیر ساخت جایگزین مخابراتی استفاده می گردد. با توجه به تنوع این سامانه ها از نظر قابلیت های پروازی، حرکتی و محموله مخابراتی قابل حمل، استفاده از این سامانه ها با چالش های گسترده ای روبرو است.

درابتدای این کارگاه، انواع این سامانه ها و قابلیت های آن آنالیز شد. سپس شرکت های سازنده سامانه های پلتفرم ارتفاع پایین ([1]LAP) و پلتفرم ارتفاع بالا ([2]HAP) معرفی و پروژه های در حال اجرا در کشورهای مختلف آنالیز شد.

همچنین کاربردهای اخیر این سامانه ها در شهرهای هوشمند و سرویس های اینترنت اشیا مورد آنالیز نهاده شد و به صورت خاص استفاده از وسیله هوایی بدون سرنشین ([3]UAV) و همگرایی آن در آینده نزدیک با نسل پنجم مخابرات سیار عنوان شد.

در خاتمه رویکرد جدید شرکتهای استارتاپ در استفاده از این پلتفرم ها و ارائه سرویس های جدید در دنیا در راستای ارائه خدمات محیط زیست، نقشه برداری سه بعدی، مدیریت اجرای پروژه های بزرگ و مدیریت ترافیک نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 140

به "استفاده از سامانه هوایی بدون سرنشین در مواقع بحران آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سامانه هوایی بدون سرنشین در مواقع بحران آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید