اضطراب و تپش قلب؛ نشانه های اصلی پرکاری تیروئید

به گزارش تور ایران، خبرگزاری خبرنگاران- افراد بسیاری از بیماری پرکاری تیروئید و گریوز رنج می برند و اغلب دچار اضطراب و تپش قلب می شوند؛ برترین دمنوش های گیاهی برای درمان تیروئید پرکار، کدام اند؟

اضطراب و تپش قلب؛ نشانه های اصلی پرکاری تیروئید

به گزارش خبرنگاران، مشکل تیروئید، بسیار شایع است. به نظر می رسد که همه به صورت مادرزادی، از بیماری تیروئید رنج می برند. کم کاری تیروئید و هاشیموتو، شایع ترین نوع بیماری هستند، اما افراد بسیاری نیز از بیماری پرکاری تیروئید و گریوز، رنج می برند و احتیاج به حمایت دارند.

برترین دمنوش های گیاهی برای درمان پرکاری تیروئید و گریوز

مواد تشکیل دهنده برترین دمنوش ها (چای گیاهی) و علت مؤثر بودن آن ها را بدانید.

بادرنجبویه (Melissa officinales)

افراد مبتلا به پرکاری تیروئید، اغلب دچار اضطراب و تپش قلب می شوند. بادرنجبویه به حفظ آرامش بدن، قلب و فکر یاری می نماید و فشار خون را کاهش می دهد. این گیاه، برترین دمنوش یا چای گیاهی برای بیماری پرکاری تیروئید و گریوز است.

در مطالعات آزمایشگاهی، بادرنجبویه در اتصال TSH (هورمون محرک تیروئید) به غشا های پلناما اختلال، ایجاد و آنزیم iodothyronine deiodinse را در شرایط آزمایشگاهی مهار می نماید. این ماده، بعلاوه مانع فعالیت گیرنده و سایر فعالیت های بیولوژیکی ایمونوگلوبولین ها در خون بیماران مبتلا به بیماری گریوز می گردد؛ یک بیماری که باعث پرکاری تیروئید می گردد.

این گیاه از خانواده نعنا بوده که برای کاهش اثر هورمون تحریک کننده تیروئید، مصرف آن بسیار توصیه شده است. این ماده، یاری می نماید تا تیروئید شما آرام گردد.

دم شیر (cardiac Leonurus)

یک گیاه عالی دیگر از خانواده نعنا بوده که برای یاری به کاهش تپش قلب، بسیار خوب است. این گیاه، آرامش بخش در نظر گرفته می گردد که برای پشتیبانی از سیستم عصبی، مفید است. اگر کسی دچار اضطراب، تنش و تپش قلب باشد، این یک دمنوش قوی برای سلامت قلب، محسوب می گردد. به همین علت، نام آن کاردیاکا (دم شیر) نام گذاری شده است.

ریشه شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra)

در بسیاری از دارو های طب سنتی، ریشه شیرین بیان به عنوان یک ماده هماهنگ کننده، افزوده شده است. این کار یاری می نماید تا همه ترکیبات، مؤثرترین خاصیت خود را داشته باشند. بعلاوه این دمنوش، تقویت کننده غدد فوق کلیوی است. اگر کسی از بیماری پرکاری تیروئید یا گریوز رنج می برد، مطمئن باشید که غدد فوق کلیوی تحت تأثیر استرس زیاد، قرار گرفته اند.

شیرین بیان نیز یک گیاه قدیمی در طب سنتی است که از سیستم غدد درون ریز به طور کلی پشتیبانی می نماید و در نهایت، محافظت کبدی را به همراه دارد؛ به این معنی که از سلامت کبد نیز پشتیبانی می نماید. عملکرد مطلوب کبد برای حمایت از سلامت تیروئید، لازم است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2105

به "اضطراب و تپش قلب؛ نشانه های اصلی پرکاری تیروئید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضطراب و تپش قلب؛ نشانه های اصلی پرکاری تیروئید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید